Status på Sonata'en.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-02-07 16:49

Som lovet vil jeg holde Jer opdateret på Sonataens liv og færden.

Den har nu kørt lige knap 30.000 km., og har i den forbindelse været
til service. Ud over service, blev samtlige bremser adskilt og renset
osv.

Hvad kostede det?

Arbejdet er udført på et aut. værksted i Storkøbenhavn.

Der har stadig ikke været nogen reperationer eller andet ud over
service.

Dejlig bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-07 17:18

Den 06.02.2007 kl. 16:48 skrev Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk>:

> Hvad kostede det?
>
> Arbejdet er udført på et aut. værksted i Storkøbenhavn.

Ca. 2500,-

--
Martin

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-02-07 17:22

On Tue, 06 Feb 2007 17:17:39 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Ca. 2500,-

>--

Det ville det nok koste i Jylland, meeen.........

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:03

> Det ville det nok koste i Jylland, meeen.........

Er det ikke kun det lille eftersyn hvor man skifter lidt olie og efterfylder
sprinklervæske samt checker luft i dækkene m.m.?
Tror ikke jeg ville betale mere end 1000 Kr for sådan noget

Men et skud må være 3.000 Kr hvis der ikke er skiftet bremser eller lign.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-07 18:08

Den 06.02.2007 kl. 17:21 skrev Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk>:

> Det ville det nok koste i Jylland, meeen.........

Jep

Den er svær... jeg ved hvad det koster i Jylland (har selv Hyundai), men
aner ikke hvor syge de er på øen.

Normalt er timeprisen nemt det dobbelte, men nægter at tro serviceprisen
på en bil også er dobbelt - i så fald forstår jeg ikke der bor folk

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Mureren

Dato : 06-02-07 19:13

> Det ville det nok koste i Jylland, meeen.........

Jamen så er svaret jo givet
2.500 + moms er = 3.125 kroner

Mvh.
Mureren

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-07 06:46

Mureren wrote:

> Jamen så er svaret jo givet
> 2.500 + moms er = 3.125 kroner

LOL

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 17:20

KLIP

> [...]
>
> Den har nu kørt lige knap 30.000 km., og har i den forbindelse været
> til service. Ud over service, blev samtlige bremser adskilt og renset

Alt for lidt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-02-07 17:24

On Tue, 6 Feb 2007 17:19:30 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Alt for lidt..

>--

Naaarh, det mener jeg nu ikke, men den er væsentligt billigere at
servicere end både Torino-vibratoren og de 3 Nissan'er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 17:25

KLIP

> Naaarh, det mener jeg nu ikke, men den er væsentligt billigere at
> servicere end både Torino-vibratoren og de 3 Nissan'er.

O.k., så skyder jeg på 4.946,35 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-07 18:57

> O.k., så skyder jeg på 4.946,35 kr.

Det er sikkert for højt - 5.000 kostede et service på min Renault

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 18:59

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er sikkert for højt - 5.000 kostede et service på min Renault

O.k., spørgsmålet er jo blot om pollenfilter osv. også er skiftet på
Folmers.

Jeg tror stadig på mit bud altså liiige under 5.000 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 19:28

> [...]
> Folmers.
>
> Jeg tror stadig på mit bud altså liiige under 5.000 kr.

gisp... uden skift af tandrem?
Så forstår jeg hvorfor man har råd til at købe huse til 3 mil. på sjælland

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-02-07 20:01

> gisp... uden skift af tandrem?
> Så forstår jeg hvorfor man har råd til at købe huse til 3 mil. på sjælland

Det forstår jeg så til gengæld _slet_ ikke.
Alle pengene går jo til vedligehold af bilparken,
der er ikke nogen tilbage til huskøb.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-07 20:09

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> der er ikke nogen tilbage til huskøb.

Det er så derfor, folk imigrerer, ik'
--
/Mogens
www.youtube.com/watch?v=2-pYen94aPc

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-02-07 13:37

> Det er så derfor, folk imigrerer, ik'

Det er nok en af grundene.

> www.youtube.com/watch?v=2-pYen94aPc

Hvem sælger savleklude i megastørrelse?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 16:16

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er nok en af grundene.

> Hvem sælger savleklude i megastørrelse?

Når du så har savlet færdig, kan du gå hen om hjørnet og købe den danske
udgave:

http://www.easywebdeveloper.com/members/uploads/ScreenHunter_026.jpg2676.jpg

Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-02-07 22:53

> Når du så har savlet færdig, kan du gå hen om hjørnet og købe den danske
> [...]

Knægten har denne:
http://www.geocities.com/gobliin.geo/Koeretoej/Bil_1.html

Den er testet af mig

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 23:07

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Knægten har denne:
> http://www.geocities.com/gobliin.geo/Koeretoej/Bil_1.html
>
> Den er testet af mig

Alle tiders.

Ser frem til børnebørn, så skal der leges..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-07 16:05

> gisp... uden skift af tandrem?

3 filtre, olie, vinduesviskere for og bag, div ting og sgaer
samt et serviceeftersyn som sådan...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-02-07 17:34

On Tue, 6 Feb 2007 17:25:09 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>O.k., så skyder jeg på 4.946,35 kr.

>--

Næh, vi må erkende at "murerens" jyske logik er noget der virker.

3191.00 kr. var hvad det kunne blive, og der skal man så trække
1250.00 kr. fra, idet adskillelse af bremser og rensning af ditto, er
bestilt ekstra.

Alle beløb er incl. moms.

Det er dejligt at være Hyundai-ejer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 17:40

KLIP

> Det er dejligt at være Hyundai-ejer.

Der er slet ingen glæde ved en potte, man ikke rigtig kan mærke
økonomisk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Det er sku billigt..

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-07 18:47

> Der er slet ingen glæde ved en potte, man ikke rigtig kan mærke økonomisk

Hvordan forstår man det?

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 18:48

KLIP

> Hvordan forstår man det?

Hvis du ellers lod være at klippe smileyen væk, havde du måske grebet
komikken i det..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-07 19:27

> Hvis du ellers lod være at klippe smileyen væk, havde du måske grebet
> komikken i det

OK... <rolling.eyes>

Fra : Mureren

Dato : 07-02-07 17:52

> [...]
>
> 3191.00 kr. var hvad det kunne blive, og der skal man så trække
> 1250.00 kr. fra, idet adskillelse af bremser og rensning af ditto, er

Hvad er præmien?

> Det er dejligt at være Hyundai-ejer.

Utvivlsomt.

Mvh.
Mureren
Ford S-Max Van 2.0 TDCi Titanium

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-02-07 19:27

> 3191.00 kr. var hvad det kunne blive, og der skal man så trække
> 1250.00 kr. fra, idet adskillelse af bremser og rensning af ditto, er
> bestilt ekstra.

Men nok til at jeg ville ofre et par timer i perlegruset ;)).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-02-07 22:46

Folmer Rasmussen skriver:

> Det er dejligt at være Hyundai-ejer.

Dejligt dyrt ?

30kkm service på Golf V på autoriseret værksted: 1308,08kr.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-02-07 01:35

On Wed, 07 Feb 2007 22:45:41 +0100 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Dejligt dyrt ?
>
>30kkm service på Golf V på autoriseret værksted: 1308,08kr.

Differencen betales sikkert rigeligt af forrentningen af de penge Folmer
sparede ved ikke at købe en Passat med tilnærmelsesvist samme
motorstørrelse og udstyrsniveau.

--
Ryd Ondskabens Hotel!

*Resten er slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Fra : KASO

Dato : 10-02-07 12:24

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Differencen betales sikkert rigeligt af forrentningen af de penge Folmer
> sparede ved ikke at købe en Passat med tilnærmelsesvist samme

Og så slipper han samtidig for den overflødige sikkerhed og rustbeskyttelse

(og "snobværdien" ... (sidstnævnte undværer jeg også gerne))

Til gengæld må han så "finde sig" i en forventningsvis bedre driftsikkerhed
i Hyundai'en end i Passaten - tjah - bilvalg er jo også lidt med gynger og
karusseller....

Fra : lsn

Dato : 06-02-07 18:11

> [...]
>
> Arbejdet er udført på et aut. værksted i Storkøbenhavn.
>
> Der har stadig ikke været nogen reperationer eller andet ud over

du har betalt ca 3900kr er det korrekt?????
mvh lasse

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 06-02-07 19:34

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Den har nu kørt lige knap 30.000 km., og har i den forbindelse været
> til service. Ud over service, blev samtlige bremser adskilt og renset

Well - Citronen har lige været til 90.000 km lægebesøg. Det kostede
3.254,38 gode danske kroner inkl. eftersyn, olieskift, bremseklodser bag
og et pollenfilter - og nå ja, selvom det er Jylland - også inkl. moms.
Så mon ikke en Hyundai kan laves for samme penge når den ikke har kørt
længere, men til gengæld skal medfinansiere mekanikerens 5 mio. kroners
rækkehus?

Knus
Regnar

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-02-07 01:14

On Tue, 06 Feb 2007 16:48:30 +0100 Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>
>Den har nu kørt lige knap 30.000 km., og har i den forbindelse været
>til service. Ud over service, blev samtlige bremser adskilt og renset

Tjah, på Getz'en kostede det ca. 3200 kr. for 30.000 km-eftersynet, og
da Sonata'en vel snupper en liter olie mere, så havner vi omkring de
3400 kr. med moms

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : ThomasT

Dato : 07-02-07 14:11

Jeg har lige haft Passat'en til 30.000km-eftersyn i Vejen. Det blev
2000 kr. rundt regnet...godt man i dette tilfælde ikke bor på øen.

Thomas