hvilken bil til tre børn?
Fra : mugge

Dato : 05-02-07 12:03

Hej

Det kniber med pladsen bagi - Astra G Kombi - Vi skal have tre børn +
autostole ind. Der mangler plads i bredden og der mangler benplads.

Hvad skal vi købe?

Krav:
plads til tre børn som beskrevet ovenfor
7 siddepladser er ligegyldigt
Ikke berlinge/partner

mvh
mugge

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-02-07 12:08

Hej

mugge wrote:
> Hvad skal vi købe?

Du bør nok angive en forventet pris og eventuel alder. Ellers er mit
forslag den nye Mercedes ML

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : mugge

Dato : 05-02-07 12:13

under 450K
Helst ny men lad høre.......

mugge

Fra : KMH

Dato : 05-02-07 12:45

"mugge" <mogenslarsen2003FJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> under 450K
> Helst ny men lad høre.......
>
> mugge
>
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

Volvo's v70 kampangetilbud??
http://www.volvocars.dk/modelsMY07/v70/offers/default.htm

M.v.h.
Kim

Fra : Jesper

Dato : 05-02-07 20:12

Du er jo ude i en MPV, hvis du skal have tre unger stavlet op bagi.
Overvej om du ikke vil tage de 2 nedfældelige sæder med - de koster ikke
meget ekstra og giver en god ekstra fleksibilitet. Diselmotorer passer
godt til den størrelse bil.
For 450 K har du ret frit spil.
Jeg har prøvet en Touran med TDIén et par gange - dejlig bil.
Renault Scenic med 1.5 DCIen plejer at få pæne ord med på vejen af
bilmagasinerne, men jeg bryder mig ikke om den - papinteriør og den hopper
og danser på vejen.
Citroen C4 picasso og Ford S Max har begge lige fået forrygende
anmeldelser.
Andre muligheder er Opel Zafira, Mazda 5 og Corolla Verso.
Hvis det var mig skulle jeg ud og prøve dem alle ;)

--
Jesper

Fra : KASO

Dato : 05-02-07 22:44

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.tnah94urcdhq1q@xn--stationr1-m3a...
> [...]
> godt til den størrelse bil.
> For 450 K har du ret frit spil.
> Jeg har prøvet en Touran med TDIén et par gange - dejlig bil.

Desværre er pladsen på bagsædet begrænset - og yderligere ødelagt af en
"kardantunnel", der er overflødig i denne type bil.

> Renault Scenic med 1.5 DCIen plejer at få pæne ord med på vejen af
> bilmagasinerne, men jeg bryder mig ikke om den - papinteriør og den hopper
> og danser på vejen.

Jeg tror, at du skal tage kørekortet om

Du kan roligt slippe rattet ved 180km/t og bilen kører stabilt ligeud.
Samtidig roses den i samtlige tests - med rette - for klassens bedste
komfort. Pladsen er bedre end hos Touran - ligesom rustbeskyttelsen og
sikkerheden er bedre.

> Citroen C4 picasso og Ford S Max har begge lige fået forrygende
> anmeldelser.

Begge kører rigtigt godt og har god plads. Fords 1.8TDCI kan ikke
anbefales - støjende/ukultiveret og kan ikke trække før 17-1800rpm i
modsætning til de fleste andre, moderne dieselbiler.

> Andre muligheder er Opel Zafira, Mazda 5 og Corolla Verso.

Corolla Verso har ret begrænset plads - også til bagage, men virker ellers
lækker. Mazda 5 har ikke et reelt sæde i midten - kun et "nødsæde", og
dårlig/manglende rustbeskyttelse. Zafira har jeg ikke set så meget på, men
et godt bud.

> Hvis det var mig skulle jeg ud og prøve dem alle ;)

Helt enig - men jeg ville tilføje Honda FRV - 2x 3sæder (á la Fiat
Multipla - blot kønnere og i bedre kvalitet).

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-02-07 23:32

On Mon, 5 Feb 2007 22:44:24 +0100, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Desværre er pladsen på bagsædet begrænset - og yderligere ødelagt af en
>"kardantunnel", der er overflødig i denne type bil.

Enig. Men derudover er en Touran altså en dejlig bil, som man befinder
sig godt i. Dens køreegenskaber kan man heller ikke sige meget kritisk
om. Dog synes jeg den skulle sortere lidt flere af de små ujævnheder
fra. (Vurderet i forhold til min nuværende Zafira II)

>Jeg tror, at du skal tage kørekortet om

Jeg bemærkede faktisk det samme da jeg kørte 2005 Scenic 1,9 dCI.. Når
jeg kørte over langsgående ujævnheder kunne bagvognen finde på at
steppe lidt sideværts. Ligeledes når man kørte glatføre. Eksempel:
Det er glat under højre hjulpar, men fint under venstre. I dette
tilfælde drejede hele karossen en anelse mod uret (set ovenfra).
Min teori er at bagvognen er sat op med ret kraftig toe-in..
Det var dog ikke noget der ødelagde min glæde for vognen.

> [...]
>Samtidig roses den i samtlige tests - med rette - for klassens bedste
>komfort. Pladsen er bedre end hos Touran - ligesom rustbeskyttelsen og

Det er bare én af klassens mest komfortable vogne! På jævn vej er den
utrolig retningsstabil. Ligeledes er førersædet helt fantastisk. Og
jeg hader ellers normalt franske sæder...

> [...]
>lækker. Mazda 5 har ikke et reelt sæde i midten - kun et "nødsæde", og
>dårlig/manglende rustbeskyttelse. Zafira har jeg ikke set så meget på, men

Den Corolla Sportsvan/Verso jeg lånte en uges tid var klart den
ringeste bil jeg har prøvet i klassen! Det var med den nu
(forhåbentligt) udgåede 114HK D4D. Det er da en regulær skodmaskine!
Man mærker intet til de på papiret fine kræfter, men man bemærker
rigeligt af en god gammeldags diesellyd. Det kan godt være at en VAG
PD maskine har sin helt egen lyd, men hellere den end lyden fra sådan
en D4D!

Mazda 5 blev ved sidste "firmabilsvalg" frasorteret på sin temmelig
plastagtige kabine, ligesom førerpladsen ikke er ligeså langturs
komfortabel som Zafira'en. Derudover er det en bil som mange er glad
for.

Vi har pt. 3 styk Zafira II 1,9 CDTI 150HK. Det er en skøn vogn! En
motor med magt over tingene, men med en behageligt dæmpet tone. En
undervogn der er fast, men sorterer de små ujævnheder godt fra. En
virkelig fin førerplads med et super førersæde (multijusterbart sæde i
alle 3).
Bagsiden er alle de småting vi har haft med dem, forhåbentligt
børnesygdomme... På vej hjem i dag begyndte udrykkerlejet i min at
lave knuder :( Efter præcis 40000km i øvrigt. Så afsted til Opel endnu
en gang...

Selvfølgelig :)

/Kent Glerup

Fra : KASO

Dato : 06-02-07 08:24

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min teori er at bagvognen er sat op med ret kraftig toe-in..
> Det var dog ikke noget der ødelagde min glæde for vognen.

Var det den korte eller lange version?
Jeg har læst, at der er forskel (til den langes fordel) mellem dem. Vores er
den lange - så mine erfaringer stammer selvfølgelig derfra. Desuden er den
med ESP, men der skal selvfølgelig lidt større afvigelser til, før den
træder i kraft.

> Det er bare én af klassens mest komfortable vogne! På jævn vej er den
> utrolig retningsstabil. Ligeledes er førersædet helt fantastisk.

Helt enig. Det er den første bil, hvor jeg har kunnet køre helt til Italien
uden at blive træt i ryggen. Man sidder rigtigt godt!

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-07 10:08

On Tue, 6 Feb 2007 08:23:59 +0100, "KASO" <a@b.dk> wrote:

> [...]
>den lange - så mine erfaringer stammer selvfølgelig derfra. Desuden er den
>med ESP, men der skal selvfølgelig lidt større afvigelser til, før den

Det var den korte.
Det var ret mærkbart, men jeg kunne som sagt sagtens leve med det.

/Kent Glerup

Fra : KASO

Dato : 06-02-07 10:24

> Det var den korte.

OK - det er nok forklaringen. Den lange har større akselafstand, hvilket
øger stabiliteten.

Fra : Jesper

Dato : 11-02-07 21:26

> [...]
> Samtidig roses den i samtlige tests - med rette - for klassens bedste
> komfort. Pladsen er bedre end hos Touran - ligesom rustbeskyttelsen og

Det foreslår min bedre halvdel også jævnligt ;)
- Scenic er helt sikkert en fin bil, men den passede bare slet ikke til
mit temperament. Som nævnt var jeg ikke begejstret for interiøret, mht.
køreegenskaberne så tjaa, nogen kalder det fransk komfort, jeg var bange
for at blive søsyg.

--
Jesper

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-02-07 12:48

On Mon, 5 Feb 2007 12:02:38 +0100 "mugge"
<mogenslarsen2003FJERN@yahoo.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>
>Hvad skal vi købe?
>
>Krav:
>plads til tre børn som beskrevet ovenfor

Citroën C4 Picasso
Opel Zafira
Mazda 5
Renault Grand Scénic
Ford S-MAX

Bortset fra Mazda 5 er de alle >180 cm brede (udvendigt), Ford'en er
oveni købet 4,76 m lang, så der er i hvert fald plads.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

*Slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Fra : Henrik

Dato : 06-02-07 01:11

> [...]
>
> Hvad skal vi købe?
>
> Krav:
> plads til tre børn som beskrevet ovenfor

Hvad med en Fiat Multipla (multidyret)

Fra : KASO

Dato : 06-02-07 10:26

"Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "mugge" <mogenslarsen2003FJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med en Fiat Multipla (multidyret)
En bil uden sikkerhed til børnetransport?
Vist ikke det bedste valg...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-07 06:26

mugge skriver:

> Krav:
> plads til tre børn som beskrevet ovenfor
> 7 siddepladser er ligegyldigt
> Ikke berlinge/partner

Hvor store er børnene ?

En af mine kollegaer klarer 3 børn i en næstnyeste generation Passat.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : erik.boersting@gmail~

Dato : 06-02-07 10:31

On 5 Feb., 12:02, "mugge" <mogenslarsen2003FJ...@yahoo.dk> wrote:

> Det kniber med pladsen bagi - Astra G Kombi - Vi skal have tre børn +
> autostole ind. Der mangler plads i bredden og der mangler benplads.
> Hvad skal vi købe?

Har du overvejet Seat Toledo, Altea eller Altea XL?

... ellers til 450kr er der jo også BMW 3 serien Sedanen kan nåes i den
"lille" diesel hvis det er et krav og med lidt forhandling burde
touringen også kunne fåes for de penge..

Alfa 159 kan sagtens nåes.

Eller en let brugt Audi A6 eller BMW 5-serie (den gamle E39'er) finder
du plads til fornuftige penge..

> Ikke berlinge/partner

10-4!!

vh, Erik BH.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-07 15:58

erik.boersting@gmail.com skriver:

> .. ellers til 450kr er der jo også BMW 3 serien

Med 3 børn på bagsædet ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 16:53

> erik.boersting@gmail.com skriver:

> Med 3 børn på bagsædet ?
>
> Klaus
> --

Konen på taget og børnene hver deres sæde

/HB