Manglende Olietryk her til morgen
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-02-07 10:20

Hej

Her til morgen var jeg ikke andet end nået 100 op ad vejen, da Gålfens
olietrykslampe begyndte at lyse og brumme. Nå tilbage og checke olieniveau,
ingen problemer, afsted igen. Efter et par km gjorde den det igen, jeg
slukke og startede dyret og ingen lampe, dette gentog sig et par gang, på
motorvejen var der ingen problemer og heller ikke da jeg kom af i den anden
ende. Det kan selvfølgelig være def. trykmåler eller toppakningen der
efterhånden er så utæt den ikke kan holde på trykket (selvom det også burde
have været et problem på motorvejen eller da jeg kom af), men er der andre
forslag.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-02-07 10:44

> [...]
> toppakningen der efterhånden er så utæt den ikke kan holde på trykket
> (selvom det også burde have været et problem på motorvejen eller da jeg
Glemte lige det er en Golf 2 TD '87.

Stef

Fra : claus b. p.

Dato : 05-02-07 11:02

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in message
> Glemte lige det er en Golf 2 TD '87.

Enten er der tryk på, og så er det trykmåleren der er defekt, eller også er
der intet tryk på, og så er det oliepumpen der er defekt eller tilstoppet.

/Claus

Fra : KMH

Dato : 05-02-07 11:50

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> der intet tryk på, og så er det oliepumpen der er defekt eller tilstoppet.

Hmmm.......????
Hvad ville syntomerne være på et sammenklappet/tilstoppet oliefilter?

M.v.h.
Kim

Fra : Stefan

Dato : 05-02-07 18:49

> Hmmm.......????
> Hvad ville syntomerne være på et sammenklappet/tilstoppet oliefilter?

Det er skiftet for 8 kkm siden, så det burde ikke være det. Men ellers
bliver det da bare skiftet, det skal det alligevel om 2 kkm.

Stef

Fra : Fam. Olsen

Dato : 05-02-07 18:44

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm.......????
> Hvad ville syntomerne være på et sammenklappet/tilstoppet oliefilter?

Det ville man ikke mærke noget til. Fordi at der er en bypass ventil der
åbner og leder olien forbi oliefilteret. Så den vil bare køre videre som
normalt bortset fra at olien ikke bliver filtreret.

MVH Niels

Fra : KMH

Dato : 05-02-07 19:26

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> åbner og leder olien forbi oliefilteret. Så den vil bare køre videre som
> normalt bortset fra at olien ikke bliver filtreret.

Ahh... ok så blev jeg da lidt klogere
Men jeg var så meget i tvivl at jeg bare _måtte_ spørge.

M.v.h.
Kim

Fra : Stefan

Dato : 05-02-07 18:50

> Enten er der tryk på, og så er det trykmåleren der er defekt, eller også
> er der intet tryk på, og så er det oliepumpen der er defekt eller
> tilstoppet.

Jeg formoder der er tryk, for bilen trækker og kører fint, den gjorde det
også på vej hjem, men der kørte jeg bare og efter en lille km holdt den op
med at lyse.

Stef

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 05-02-07 12:47

Har haft en Polo '82 med utæt trykmåleren, hvor symptomerne var de samme.
Umiddelbart kunne jeg ikke spotte fejlen men en dag senere var oliemængden i
motorrummet rigelig til at få øje på. Skiftede måleren og alt var fryd!

/Tue

Fra : Stefan

Dato : 05-02-07 18:51

> [...]
> i motorrummet rigelig til at få øje på. Skiftede måleren og alt var fryd!

Den er ikke utæt og bruger ikke nævneværdig olie, så det er ikke det, men
tror den er defekt. Der kommer en ny på og et ur, så kan jeg da se om der er
tryk.

Stef

Fra : Stefan

Dato : 06-02-07 18:55