Godt ny-bil køb her og nu ?
Fra : Carsten

Dato : 05-02-07 09:53

Overvejer at skifte min 2002 Stilo ud med noget nyere. Havde egentlig tænkt
mig at skifte til en anden brugt (prisleje 140-160k), men blev så opmærksom
på at man faktisk godt kan få en ok helt ny bil (i samme størrelse) til
omkring 180-210k. Jeg har dog ikke forstand på bilmarkedet anno 2007, så jeg
spørger lige her. Hvad er et godt ny-bil-køb til omkring 200k her i 2007.
Har selv overvejet følgende:

Opel Astra Classic (muligvis som stc): opel-horsens.dk får nogle hjem med
a/c og andet "lir" til ca. 170-190k. Fordel: gedigen velafprøvet bil med god
holdbarhed og bl.a. 12års rustg. Ulempe: design fra det forrige århundrede

Mitsubitsi Lancer (igen mulig som stc): fåes til ca. 190-210 k og er helt
2007 svarende med hensyn til udstyr - herunder fuldaut. klima. Hvordan ser
det ud med det mærke ? kender det ikke ret godt ?!

Andre gode bilkøb ? Krav: samme størrelse som stiloen, dvs. uden problemer 4
personer med baggage. A/C (gerne fuldaut. klima) et must !

Hilsen

Carsten

Fra : Galaxy

Dato : 05-02-07 12:57

Ikke sjovt at skifte sin 5 år gamle Stilo ud... Stoooort værditab....''

Lars.

Fra : Sætternissen

Dato : 05-02-07 13:11

Ja ja i procent sikkert nok - men da den jo aldrig har været vanvittig dyr
kan beløbet sikkert måle sig med andre tilsvarende mærker.

Knud

Fra : Galaxy

Dato : 05-02-07 13:24

Den har det problem at den har været en yderst populær parallel-import bil
de sidste 2-3 år.... Og de parallelimporterede var sindsygt billige....

Så hvis den er købt til "normal"-pris.. Føj for den...

Lars.

Fra : Carsten

Dato : 05-02-07 13:30

Jeg takker for jeres bekymringer på mig og min bils vegne. Jeg kan dog
afsløre at jeg IKKE er 1. ejer og at jeg har givet en pris for den som både
jeg og bilen helt og holdent kan stå inde for

Jeg ønsker stadig svar på mit oprindelige spørgsmål: hvad er et godt
ny-bil-køb her i dag 2007 ?

Carsten

Fra : Galaxy

Dato : 05-02-07 13:36

En parallelimporteret Fiat Stilo.årg 2007

Fra : mr j

Dato : 05-02-07 15:26

> Opel Astra Classic (muligvis som stc): opel-horsens.dk får nogle hjem med
> a/c og andet "lir" til ca. 170-190k. Fordel: gedigen velafprøvet bil med
> god holdbarhed og bl.a. 12års rustg.

husk det er KUN gennemtærings garanti!!, så det er _ingen_ ganagnti for
rust.. og har alle bilmærker ikke 12år efterhånden?

Mvh
Morten

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-02-07 15:47

On Mon, 5 Feb 2007 15:26:20 +0100 "mr j" <Spam@spam.dk> sent the
following smoke signals:

>husk det er KUN gennemtærings garanti!!, så det er _ingen_ ganagnti for
>rust.. og har alle bilmærker ikke 12år efterhånden?

Ikke Hyundai og Kia har vel heller ikke...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

*Slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-07 16:27

mr j skriver:

> husk det er KUN gennemtærings garanti!!, så det er _ingen_ ganagnti for
> rust..

Der er netop garanti _FOR_ rust....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-02-07 18:46

> Mitsubitsi Lancer (igen mulig som stc): fåes til ca. 190-210 k og er helt
> 2007 svarende med hensyn til udstyr - herunder fuldaut. klima. Hvordan ser
> det ud med det mærke ? kender det ikke ret godt ?!

Den er problemfri som andre japanske mærker. Mange vil sige at den er p*sse
dyr i rep., men det er ikke værre end andre japanere. De er en smule dyrere
i stumper - til gengæld går de ikke så ofte i stykker.

/Kasper Hansen