Hjælpevarmer på Avensis D-4D 126 SO
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 04-02-07 22:51

Hej gruppe,

Jeg køber nok snart subj. (2007 model) og kan ikke rigtig få et præcist
svar fra Toyota-sælgerne omkring hvordan hjælpevarmeren egentlig virker
i 2.0D-4D SOL med 126HK. (klimaanlæg).

Der er tre svar fra tre forskellige sælgere:
1) Klimaanlægget kører i bakgear (ja, det kunne være smart med en rigtig
varmepumpe).
2) Et alm. Eberspächer fyr (dog uden vandpumpe)
3) En elektrisk hjælpevarmer.

Hvem ved det - og er der nogen som har erfaringer med bilen? :)

Mvh Thomas Jørgensen.

Fra : A.Kaup

Dato : 05-02-07 14:38

On 4 Feb., 22:51, Thomas Jørgensen <tho...@no-spam.dk> wrote:
> [...]
> 3) En elektrisk hjælpevarmer.
>
> Hvem ved det - og er der nogen som har erfaringer med bilen? :)

Hej Thomas.

Jeg aner ikke noget om din måske kommende bil, men havde et indlæg på
kandu.dk ang samme til en Corolla fra 2003 - forestiller mig at
tilskudsvarmeren er den samme.

http://www.kandu.dk/Spg80158.aspx

Mvh. Akaup.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-02-07 17:58

Thomas Jørgensen wrote:
> [...]
> 3) En elektrisk hjælpevarmer.
>
> Hvem ved det - og er der nogen som har erfaringer med bilen? :)

Google er min ven - og det ser ud til at der er grund til forvirringen.

_Måske_ er der faktisk tale om et meget avanceret CO2 varmepumpesystem,
som er elektrisk drevet(!).. Altså både 1) og 3) på sin vis.
http://www.densocorp-na.com/sae2002/products/downloads/DOC/SAE_CO2_F.doc

-Thomas Jørgensen.