Tomgang - for bilens skyld?
Fra : Jesper

Dato : 04-02-07 19:25

Der er en beboer i nærheden, der hver morgen tænder sin gamle Seat, sætter
den i tomgang, nyder en cigaret, slukker bilen, og går op og tager bussen.

Sidste vinter ryddede han også ruderne for is/sne inden han gik op og tog
bussen.

Jeg går ud fra at han gør det i god mening for at holde bilen eller motoren
i gang, men er det overhovedet sundt for motoren?

Jesper

Fra : Kent Nielsen

Dato : 04-02-07 19:50

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at han gør det i god mening for at holde bilen eller
> motoren i gang, men er det overhovedet sundt for motoren?

Nej det er ret usundt.
Ved lige netop at lune motoren, sikrer han sig at der dannes meget
kondensvand på motorens indvendige overflader, som både bevirker korrossion
men også sørger for at oliekvaliteten foringes.

Kent Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-07 19:50

It happens that Jesper formulated :
> Jeg går ud fra at han gør det i god mening for at holde bilen eller motoren i
> gang, men er det overhovedet sundt for motoren?

Kold motor i tomgang er vist hverken sundt for motoren eller miljøet.
Og på en cigarets tid når den da slet ikke at blive varm heller.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 19:50

Jesper skriver:

> Jeg går ud fra at han gør det i god mening for at holde bilen eller motoren
> i gang, men er det overhovedet sundt for motoren?

Nej.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 04-02-07 20:13

Jesper wrote:
> [...]
>
> Sidste vinter ryddede han også ruderne for is/sne inden han gik op og tog

Mon ikke det er for at hjælpe konen, som skal bruge bilen senere. :)

Mvh Rune

Fra : Jesper

Dato : 04-02-07 20:58

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er for at hjælpe konen, som skal bruge bilen senere. :)
>
> Mvh Rune

Det var også min oprindelige tanke. Men den står på samme plads i dagevis.

Jesper

Fra : claus b.p.

Dato : 04-02-07 21:38

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Der er en beboer i nærheden, der hver morgen tænder sin gamle Seat, sætter
> den i tomgang, nyder en cigaret, slukker bilen, og går op og tager bussen.

Det burde snart være klart for alle at det er usundt at ryge.
Jeg har længe prøvet at få Mercedesen til at holde op! Men det er lige så
svært som at komme tidligt op om morgenen.

/Claus

Fra : Kent

Dato : 04-02-07 23:41

> [...]
>
> Jeg går ud fra at han gør det i god mening for at holde bilen eller
> motoren i gang, men er det overhovedet sundt for motoren?

Tror du ikke staklen gør det for at nyde sin cigaret i nogenlunde
varme, fordi han ikke må ryge indenfor for konen? .

Kent.

Fra : Jesper

Dato : 05-02-07 07:38

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke staklen gør det for at nyde sin cigaret i nogenlunde
> varme, fordi han ikke må ryge indenfor for konen? .
>
> Kent.
Det er nu ikke megen varme ude på p-pladsen. Cigaretten nydes ikke i bilen.

Jesper

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-02-07 08:11

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> writes:

> Det er nu ikke megen varme ude på p-pladsen. Cigaretten nydes ikke i bilen.
>
> Jesper

Nå men så må det jo være fordi han synes at når han skal ryge så er
det synd at den go'e gamle bil ikke også må.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-07 11:18

On Feb 4, 7:25 pm, "Jesper" <jesn...@yahoo.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg går ud fra at han gør det i god mening for at holde bilen eller motoren
> i gang, men er det overhovedet sundt for motoren?

Det kunne også være at han gør det for konens skyld

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jesper

Dato : 05-02-07 19:01

> [...]
> motoren
> i gang, men er det overhovedet sundt for motoren?

Se mit tidligere svar