Q:Mangler gnist i Volvo 245 GLT/84
Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 04-02-07 17:39

Hejsa
Hvad er der af mugligheder for fej, når jeg ingen gnist har i en gammel
240,alle sikringer er OK, bensinpumpen kører når jeg vrider nøglen, kan
tændspolen pludselig gå i stykker mens man kører, pludselig forsvandt
gnisten, tændkablet imellem tændspole og strømfordeler var godt nok meget
mistænkelig dårlig skiftede den ud med en anden gammel, ( bor 3 km fra
ågstedet ) som selvfølgelig også kan være defekt
Hvad gør jeg
Hilsen René Rattenborg

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : KMH

Dato : 04-02-07 19:33

"René Rattenborg (3000)" <nicoline.rattenborgSLETMIG@vapnet.dk> skrev i en
meddelelse news:a2e37$45c60c00$551842c3$3444@news.arrownet.dk...
> [...]
> mistænkelig dårlig skiftede den ud med en anden gammel, ( bor 3 km fra
> ågstedet ) som selvfølgelig også kan være defekt

------
[KLIP - latterlig reklame]

Når der er tænding på er der så strøm frem til tændspole (+pol) ?
Hvis nej så motioner sikringer grundigt. De gamle aflange sikringer kan irre
en smule i forbindelsen.

M.v.h.
Kim

Fra : claus b.p.

Dato : 04-02-07 21:48

> [...]
> 240,alle sikringer er OK, bensinpumpen kører når jeg vrider nøglen, kan
> tændspolen pludselig gå i stykker mens man kører

Ja, det kan den da godt. Hvis det er et traditionelt gammelt tændingssystem
med kniksere kan disse også være brændt af, og sidst sidder der en
kondensator som også skal virke. Strømfordelerdækslet eller rotoren kan også
være slidt ned til der ikke kan springe gnist mere. Er det en mere moderne
konstruktion med elektronisk tænding er tændigsmodul og føler også
fejlmuligheder.
Du kan få Dansk Autohjælp til at transportere den hjem til dig på timepris,
det er ikke så dyrt, og så er det rarere at pille ved den... (Da du jo nok
ikke har abonnement, ellers havde du vel allerede fået det gjort.) De kan
også tit give et tip til hvad det kan være.

/Claus