Opgradering af bremser
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-07 14:58

Min 1992 Supra Turbo begynder at miste bremsekraften ved fx 100 km/t, hvis
jeg bremser fra +220 km/t.

Hvad skal opgraderes for at undgå det?

Klodser
Klodser + skirver
klodser + skiver + kaliber

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 15:00

meddelelse news:45c5e65c$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> Min 1992 Supra Turbo begynder at miste bremsekraften ved fx 100 km/t, hvis
> [...]

Bremsevæsken skal fornyes

Ellers kan man måske undersøge om evt. kølekanaler er blevet fjernet til
skiverne

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 04-02-07 15:05

On 4 Feb., 14:57, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn .
com> wrote:
> Min 1992 Supra Turbo begynder at miste bremsekraften ved fx 100 km/t, hvis
> [...]

Hos ham der Supra importen må du kunne få et sæt skiver, klodser og
kalibre fra en nyere model? Derudover bør du også skifte gamle
slanger samt væske.

Mvh/TK

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-02-07 16:44

Morten Fruergaard skrev:
> Min 1992 Supra Turbo begynder at miste bremsekraften ved fx 100 km/t, hvis
> [...]
Hej Morten.
Til et DTC løb på ring Djursland snakkede jeg engang med David Falck da
han kørte Yokohama cup i en 307'er, jeg spurgte om hvad de gjorde med
bremserne om det var standart eller nogen specielle skiver, der svarede
han at det var standart bremser og kun klodserne var opgraderet til
racer bremseklodser.
Så jeg ville mene at nogle racerklodser kunne klare dit problem, den
eneste anke er så at de ikke fungerer ret godt når de er kolde.
Men er det da tit et problem med at du skal bremse fra +220km/t

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-07 16:57

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
> [...]
> med bremserne om det var standart eller nogen specielle skiver, der
> svarede han at det var standart bremser og kun klodserne var

Lyder utroligt. Det må jeg lige høre hans Team Chef om næste gang jeg ser
ham.
(Nu kan det jo være anderledes efter "de" kører DTC...)

> Så jeg ville mene at nogle racerklodser kunne klare dit problem, den
> eneste anke er så at de ikke fungerer ret godt når de er kolde.

Man kan få "Red stuff", som vist skulle kunne bruges, når de er kolde...
Hvis der er nogen der ved andet, så vil jeg gerne vide det, da jeg tror, at
jeg (mindst) bestiller sådan 2 sæt.

> Men er det da tit et problem med at du skal bremse fra +220km/t

Næ, men det dur ikke at have en bil, når bremserne ikke kan følge med
bilen...

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-02-07 19:28

Morten Fruergaard skrev:

> Lyder utroligt. Det må jeg lige høre hans Team Chef om næste gang jeg ser
> ham.
> (Nu kan det jo være anderledes efter "de" kører DTC...)

Ja jeg syntes også det lød vildt men det er reglementet i Yokohama (nu
Advan) cup, der er mange dele som skal være standart, vel for at holde
omkostningerne nede for deltagerne.
Og ja det er helt sikkert nogle andre bremser de bruger i DTC.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-07 07:54

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
> Ja jeg syntes også det lød vildt men det er reglementet i Yokohama (nu
> Advan) cup, der er mange dele som skal være standart, vel for at
> holde omkostningerne nede for deltagerne.

Ok.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-02-07 19:28

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> writes:

> Min 1992 Supra Turbo begynder at miste bremsekraften ved fx 100
> km/t, hvis jeg bremser fra +220 km/t.
>
> Hvad skal opgraderes for at undgå det?
>
> Klodser

Har du overvejet bare at prøve klodserne fra en anden producent? På
mc'er kan der være relativt stor forskel på klodsernes egenskaber hos
de forskellige producenter.
--
Mvh Jes Vestervang

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-07 07:56

Jes Vestervang wrote:

> Har du overvejet bare at prøve klodserne fra en anden producent?

Nej. Vil gerne have noget, som er meget bedre.
Tror det bliver til Red Stuff klodser og måske nogle skiver med riller
og/eller huller.

Fra : Jonas R.

Dato : 05-02-07 17:50

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
KLIP
> Nej. Vil gerne have noget, som er meget bedre.
> Tror det bliver til Red Stuff klodser og måske nogle skiver med riller
> og/eller huller.

Brembo laver da helt sikkert noget til din bil :)

Men altså jeg kører med Red stuff klodser og bilen bremser altså væsentligt
bedre når først de er blevet varme.
Så min pointe er at de måske nok er overkill, jeg skal i hvert fald ikke
have dem på igen, prøv evt. Green Stuff klodser og kombineret med en
rillet/hullet brembo skive.

/Jonas R.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-07 19:10

Jonas R. wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:45c6d4ef$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> KLIP
>
> Brembo laver da helt sikkert noget til din bil :)

Ingen klodser - kun skiver.

> Men altså jeg kører med Red stuff klodser og bilen bremser altså
> væsentligt bedre når først de er blevet varme.

Så meget bedre, at de ikke bremser, når de er kolde?

> Så min pointe er at de måske nok er overkill, jeg skal i hvert fald
> ikke have dem på igen, prøv evt. Green Stuff klodser og kombineret
> med en rillet/hullet brembo skive.

OK.

Fra : claus b.p.

Dato : 04-02-07 21:53

meddelelse news:45c5e65c$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> Min 1992 Supra Turbo begynder at miste bremsekraften ved fx 100 km/t, hvis
> [...]
Prøv at snakke med Lindebjerg Car Parts i Smallegade (2000 Frederiksberg).
Han gør meget i den branche, så mon ikke han kan give nogle gode råd/tilbud.

/Claus