P-afgift der vil noget.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-07 12:18

Her i den forgangne uge var jeg lige ovre i London Heatrow Airport med
et par nye Nissan'er og lidt andre pakkenelliker.

Nu er det jo en forholdsvis stor historie med den lufthavn, så det tog
lidt tid at finde den handling agent jeg skulle losse hos.

Da jeg fandt stedet, kunne jeg til min store glæde konstatere at der
var mængder med lastbilparkering lige uden for døren.

Efter endt losning fes jeg direkte hen på en af p-pladserne, trak
gardinerne for og gik i seng.

Efter 1 time blev der banket på døren. Udenfor stod der to bobbyer,
model lidt ældre, og forklarede mig at dette var et "parking area", og
ikke Hotel Hilton!

Jeg foreholdt dem fluks at vi var underlagt skrappe regler for køre-
og hviletid, som der også bliver set strengt på i Storbrittanien.

Det resulterede i et meget kort og kontant svar:

Nu går vi en runde på pladsen, og er du her stadig når vi kommer
tilbage, så skriver vi en regning på 700£!!

700£ - Det er fandme da en afgift der er til at tage og føle på. Og
der var ikke tale om sproglige misforståelser.

Jeg valgte at tage benene på nakken og køre 34 miles ud ad Orbitalen,
hvor jeg måtte betale 20£ for 24 timer, hvoraf der kunne spises for
10£.

Desuden har jeg i 28 dage en overtrædelse af reglerne registreret på
mit førerkort, som jeg, hvis jeg er uheldig, kan blive bon'et for
også.

Jeg begynder at forstå hvorfor der ikke er så mange af de goe gamle
lastbilchauffører tilbage.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 12:29

KLIP

> 700£ - Det er fandme da en afgift der er til at tage og føle på. Og
> der var ikke tale om sproglige misforståelser.

Velkommen til UK.

It´s a fine country..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-07 12:32

On Sun, 4 Feb 2007 12:29:00 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Velkommen til UK.
>
>It´s a fine country..

>--

Det er det jo på mange måder.

Det er ikke mange steder i verden man møder så megen hjælpsomhed som
derovre.

Men de tager sig godt nok betalt for visse ydelser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 12:37

KLIP

> Det er det jo på mange måder.
>
> Det er ikke mange steder i verden man møder så megen hjælpsomhed som
> derovre.
>
> Men de tager sig godt nok betalt for visse ydelser.

Jep, og så har det ikke en gang noget med bøder (fine) at skaffe..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : -=JF=- priv

Dato : 04-02-07 13:18

BJ har bragt dette til os:

> It´s a fine country..

Elegant

--
Mvh. John

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-07 15:01

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> også.
> Jeg begynder at forstå hvorfor der ikke er så mange af de goe gamle

På DTC i Vejle kan de i det mindste nøjes med 510,- kr. Men så tillader
di sig også at kalde det et "truckstop".

Havde vi og/eller vognmændene nu haft organisationer der var noget
bevendt burde den der sendes videre i systemet. F.eks. således at den
engelske transportminister kom til at stå skoleret overfor EU om det.

Har du overvejet at sende din historie til Anne E. Jensen?

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-07 17:10

On Sun, 04 Feb 2007 15:01:22 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>På DTC i Vejle kan de i det mindste nøjes med 510,- kr. Men så tillader
>di sig også at kalde det et "truckstop".

>--

Jamen så er der vel også opsat forbudsskilte?

Det var der s'gu ikke i London. Ej heller skilte med begrænsninger i
brugen.

> [...]

>bevendt burde den der sendes videre i systemet. F.eks. således at den
>engelske transportminister kom til at stå skoleret overfor EU om det.

I det her fag må man klare sig selv. Det gælder hvad enten man er
vognmand eller chauffør.

De bonderøve der forvalter vores interesser har flere år til at stable
en ny fornuftig overenskomst sammen, men se om det hele ikke skal
aftales indenfor nogle få døgn, uden søvn, så det er helt sikkert at
det bliver noget makværk. Du kan dog være sikker på at de får det de
både kan spise og drikke.

Pampere - alle til hobe!

>--

>Har du overvejet at sende din historie til Anne E. Jensen?

>--

Er det ikke det samme som at beklage sig til pølsemanden på Nørreport
Station? ,-)

Af forretningsmæssige årsager er de meget professionelle når det
gælder om at stille sig sympatiske an, men praktiske resultater ser
man aldrig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-07 17:52

Folmer Rasmussen skrev:
> Jamen så er der vel også opsat forbudsskilte?

Ja, med 8 timers begrænsning på lasbilholdepladserne. Med krav om brug
af p-skiver.

> Det var der s'gu ikke i London. Ej heller skilte med begrænsninger i
> brugen.

Så bør der virkelig gøres noget ved det.

> [...]
> aftales indenfor nogle få døgn, uden søvn, så det er helt sikkert at
> det bliver noget makværk. Du kan dog være sikker på at de får det de

Det kom jeg til at kalde en af dem engang, offentligt.

> Er det ikke det samme som at beklage sig til pølsemanden på Nørreport
> Station? ,-)

Ikke helt. Anne E. Jensen sidder i EU-parlamentet, og er vistnok den
eneste dansker der interesserer sig lidt for lastbilerne.

> Af forretningsmæssige årsager er de meget professionelle når det
> gælder om at stille sig sympatiske an, men praktiske resultater ser
> man aldrig.

AEJ er vist ikke helt uden indflydelse på at der, så småt, begynder at
komme gang i at oprette sikre rastepladser til os. Efter det man læser
ser det endda ud til at uden hende ville der slet ikke være noget i gang
endnu.

Men prøv at sende det til hende og se hvad der sker.

Fra : Per O.

Dato : 04-02-07 18:17

KLIP
> På DTC i Vejle kan de i det mindste nøjes med 510,- kr. Men så tillader di
> sig også at kalde det et "truckstop".

Bare du ikke gør som ham her
http://www.tosseparkering.dk/parkering/15-08-06_DTC_Vejle_lastbil_i_gennemkoerselsbane.jpg
som parkerede og lagde sig til at sove i den eneste gennemkørselsbane til en
del af pladsen.

Per O.

Fra : tommy

Dato : 04-02-07 20:12

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som parkerede og lagde sig til at sove i den eneste gennemkørselsbane til

læg lige mærke til hvad der står bagpå, kan garanteret ikke hverken læse
eller osv.

Tommy
en chf på dansk OK

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Per O.

Dato : 04-02-07 22:15

"tommy" <mysser@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> læg lige mærke til hvad der står bagpå, kan garanteret ikke hverken læse
> eller osv.

Hvis han ikke kan læse et skilt med en tegning på, så burde han nok slet
ikke køre i Danmark. Og ja, han var rent faktisk udlænding, for jeg gik hen
og vækkede ham og bad ham flytte lastbilen, så vi andre kunne komme ind og
parkere og komme på arbejde. Han foreslog godt nok at jeg bare kunne køre
den modsatte vej ind (mod færdelsretningen i den ensrettede bane), men så
måtte jeg jo forklare tumpen at han kunnen flytte dåsen eller blive anmeldt
til politiet, så fattede han budskabet og flyttede sig. Måske var det fordi
jeg 'forklarede' mig med et ret højt decibelniveau at han forstod at jeg
ikke var til sinds at lade ham sove videre, som han helst selv ville. Det
var jo ikke ligefrem en oplevelse som højnede respekten for chauffører fra
det østlige udland.

Per O.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-02-07 20:41

Per O. skrev:
> [...]
> som parkerede og lagde sig til at sove i den eneste gennemkørselsbane til en

Kig på nummerpladen.

Selvom de satte en 510,- kr hilsen i forruden, tror du så den blev betalt?

Men derudover burde DTC stoppe med at reklamere for sig selv som et sted
at holde hvil for lastbiler så længe de er så lastbilfjendske som de er,
og så længe de ikke vil udvide så alle de biler de trækker til sig kan
være der.

En vigtig grund til at de bruger et privat firma til at styre deres
p-plads er at de vil have lastbilerne til at parkere i det lukkede
område. Men der er der sjældent plads for parkerede løstrailere.

Fra : Per O.

Dato : 04-02-07 18:19

KLIP
> Nu går vi en runde på pladsen, og er du her stadig når vi kommer
> tilbage, så skriver vi en regning på 700£!!

Se det fra den positive side. Du fik en chance for at flytte kareten. Hvis
de havde været så trekantede som nogen af de danske pendanter havde du fået
papir på de 700 halve kilo med det samme!

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 11:13

> [...]
>
> Desuden har jeg i 28 dage en overtrædelse af reglerne registreret på
> mit førerkort, som jeg, hvis jeg er uheldig, kan blive bon'et for

Jamen, Folmer da. Du skal da bare printe bonen for den dag, skrive din
forklaring bagpå, så er der skam ingen der vil "banke dig i hovedet" med den
forseelse - hvis altså du holdt et fuldt døgnhvil efterfølgende. Da du jo
kun havde holdt 1 time i lufthavnen, giver det jo ikke noget rabat (delt
døgnhvil).

jeg har prøvet det - i sverige, holdt på Håby og sov, blev banket op (sammen
med 10 andre) at vi skulle køre pga en tankvogn med kemikalier var kørt ind
i noget og var sprunget læk. De skulle rydde op og det var vist heller ikke
sundt at blive holdende. Jeg nåede at holde 4½ time og tog så 8 timer mere i
svinesund. Da jeg startede blev jeg hevet ind på trafikpladsen i svinesund
og 2 dage efter også nede ved Helsingborg. Jeg havde skrevet på skiven og
det godtog de begge steder

Mvh Tommy

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-02-07 11:43

On Mon, 5 Feb 2007 11:12:48 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> [...]
>og 2 dage efter også nede ved Helsingborg. Jeg havde skrevet på skiven og

Alt det der er skam ordnet, men det er da et helvedes ståhej for
næsten ingenting.

Mit oprindelige indlæg blev faktisk også skrevet, fordi jeg synes at
700£ er en forskrækkelig masse penge at betale for en
parkeringsforseelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 05-02-07 15:52

On 4 Feb., 12:17, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]
> også.
>
> Jeg begynder at forstå hvorfor der ikke er så mange af de goe gamle

Relevant indlæg!!!

Jeg har ofte spekuleret på hvor meget trafik og forurening åndsvage p-
regler og mangel på p-pladser i den indre by i de helt store
metropoler genererer og hvor ofte man tager chancen for at vende
tilbage til en bøde. Én gang i Göteborg da jeg boede helt inde i
centrum lykkedes det mig en sen aften efter arbejde at køre rundt
efter en p-plads i 45 minutter (derefter fandt jeg en plads ellers
havde jeg taget bøden...) - da p-bøder takseres til op til 700 SEK
tænkte jeg at 45 minutter var smertegrænsen for spild af tid. De
fleste gange tog det omkring 15 minutter. Parkerer man ulovligt i den
by er det helt sikkert lig med bøde. Jeg snakker af dyrekøbt erfaring.

At lave regler for at opfylde et urealistisk behov og samtidig presse
folk ud i kriminalitet der er meget mere alvorligt end at stille en
bil et sted der ikke gør nogen skade - det er den totale politiske
fallit!!!

Afhængig af hvor tit jeg blev udsat for det der ville jeg nok kontakte
trafikministeren mhb opfølgelse i EU...

VH Esben