Hvorledes har du finansieret din bil?
Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 08:15

Som nævnt er en '07 Seat Leon FR 2,0 16V 170 TDI under indsejling,
(der er 12 ugers leveringstid), hvorfor det kunne være spændende at
høre, hvorledes og til hvilken rente folk har finansieret deres biler?

Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de: www.seat.dk/Finansiering
Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.

Hvordan ser dit regnestykke ud?
--
/Mogens
www.youtube.com/watch?v=2-pYen94aPc

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-02-07 08:38

On Sun, 04 Feb 2007 07:15:21 GMT "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
>henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.

Tjah, hvordan var det nu...
133.000 kr over 6 år, 26.600 i udb.. 5,95% i fast rente = 1932 kr/md.
brutto.

Den nye (Mazda 5 2,0 DE Sport Van eller Renault Scenic 1,9 Dci 130
Dynamique Van...som det hele ser ud pt.) bliver noget i retning af:
210.000 kr, 80.000 i udb, resten over 7 år, rente: fisk!

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

*Slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 09:47

"Mogens..." skriver:

> Hvordan ser dit regnestykke ud?

250.000 i udbetaling og 0 kr/md...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ena

Dato : 04-02-07 09:57

> "Mogens..." skriver:

> 250.000 i udbetaling og 0 kr/md...
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 10:02

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen

Jep, det er ingen pråblem :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 10:23

ena skriver:

> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen

Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 10:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....

Nej, det må du helt selv om. Det virker bare frygteligt helligt, at smide
den kommentar ved hver eneste lejlighed.

/Brian

Fra : ena

Dato : 04-02-07 12:03

> [...]
>

> KLaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Jeg gør det at jeg får kørepenge + et månedligt kørselstilskud - disse penge
sparer jeg op - jeg kører så ca 5 år i mine biler (til de har gået ca 250000
km - så sælger jeg dem og hæver "kørepengeopsparingen" og handler mig til en
næsten ny bil i den lidt dyrere klasse - ofte kan man få en der er under 1
år gammel til en skarp pris hvis man handler lidt rundt.

Det er som ikke fordi jeg er specielt velhavende (hvem er det i dette
skatteland) men det er bare min måde at have bil på.

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 17:12

> [...]

Tænk over hvorledes du profilerer dig hos folk - måske...

> [...]
> Det er som ikke fordi jeg er specielt velhavende (hvem er det i dette
> skatteland) men det er bare min måde at have bil på.

Ja det lyder okay.

I "mit" tilfælde er det min 20 årige søn, som er under uddannelse, der
skal ha' noget fornuftigt at køre i. Leon'en er billigere i det samlede
regnestykke end hans nuværende BMW 325i cabriolet, som netop
er blevet solgt i søndags...

Fra : Per O.

Dato : 04-02-07 18:22

> [...]
> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....

jeg synes da det er fedt at kunne betale en bil kontant. Jeg mangler bare
lige et job som giver så meget, at jeg kan gøre det. Det med renter er en
umulig opgave at fortælle folk om. De kan partout ikke fatte at selv om de
får 30% i fradrag, så skal de altså selv udrede de resterende 70% af egen
lomme efter skat.

Per O.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 19:37

"Per O." skriver:

> jeg synes da det er fedt at kunne betale en bil kontant. Jeg mangler bare
> lige et job som giver så meget, at jeg kan gøre det.

Ikke nødvendigvis jobbet der gør det hele. Mere det at få startet med at
sætte pengene til side. Jeg har sådan set ikke en specielt høj indkomst.
Det har konen heller ikke.

> [...]
> får 30% i fradrag, så skal de altså selv udrede de resterende 70% af egen

Netop...

Fra : Jan B.

Dato : 04-02-07 20:07

> Sku da rart at se at man ikek er den eneste. Man bliver jo kaldt alle
> mulige ukvemsord, når man fortæller at man har købt sin bil kontant.
> Nogle mener endda det er dumt, da man så ingen fradrag får.....

Prøv at spørrge en ordentlig bankrådgiver, om det er den optimale anvendelse
af dine skillinger. Jeg kunne f.eks. godt forestille mig, at det ville være
en overvejelse værd at knalde en større eller mindre del af beløbet ind på
en ratepension osv.

I sidste ende handler det ikke kun om skat, men om hvordan du får den bedste
forrentning af dine midler - i den sammenhæng er bilfirmaernes
finansieringsrenter interessante.

Vh/Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 22:26

"Jan B." skriver:

> Prøv at spørrge en ordentlig bankrådgiver, om det er den optimale anvendelse
> af dine skillinger.

Køb en biligere bil.

> Jeg kunne f.eks. godt forestille mig, at det ville være
> en overvejelse værd at knalde en større eller mindre del af beløbet ind på
> en ratepension osv.

Nej

Fra : Henning Lund

Dato : 04-02-07 13:04

ena skrev:

> 480000 udbetaling og 0 kr/md. for min bil
> 210000 udbetaling og 0 kr/md. for konens bil
> 9000 udbetaling og 0 kr/md. for hundebilen

Du glemte den der bruges til at hente bistandshjælpen i

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 21:08

> "Mogens..." skriver:

> 250.000 i udbetaling og 0 kr/md...

12000,- kontant og 0 kr/md (7 år siden)..

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-02-07 22:18

"Sierra" <-> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> 12000,- kontant og 0 kr/md (7 år siden)..

Og i vedligeholdelse? (Vi kan vist se bort fra værditabsovervejelser...)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-02-07 01:00

On 05 Feb 2007 22:18:05 +0100 Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
sent the following smoke signals:

>Og i vedligeholdelse? (Vi kan vist se bort fra værditabsovervejelser...)

En sjat TEC2000 i ny og næ, så er den ged barberet...

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 10:51

Mogens... wrote:
> Seat tilbyder jo en fordelagtig ordning, mener de:
> www.seat.dk/Finansiering Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med
> 50.000 i udbetaling koster henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter
> variabel/fast rentefod.

Jeg sad og kiggede på det den anden dag. FDM har en aftale med Lån&Spar bank
om et "fordelagtigt" billån, der giver en månedlig ydelse (med de samme tal
som dit eksempel) på hhv. 3974(5,45%) og 4102(6,7%) - så der er småpenge til
forskel i det månedlige budget.

Jeg vil næsten tro at det er et bedre tilbud, end min nuværende (BG Bank)
kan give.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 10:58

> [...]
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.

Prøv at checke Basisbank. Det var dem vi valgte for 4½ år siden og de var
klart billigere end de andre på markedet dengang.

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 13:48

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.

120.000 Kr, ingen udbetaling 1.900 over 6 år. Jeg blev dog "rig" undervejs
og valgte at betale hele skidtet midt i perioden.
Nu sparer jeg op så den næste bliver betalt kontant eller næsten kontant

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 15:57

> [...]
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.

Bilen kostede kr.112.800,- lånte kr.80.000 over 5år til 1550,- pr. md. men
det skal snart forhandles lidt ned :)

Fra : Niels Pein

Dato : 04-02-07 22:23

"Mogens..." skrev ...

> Hvordan ser dit regnestykke ud?

Chevrolet Nubira 1.8 CDX, + lidt ekstraudstyr, ny 3. maj 2006.

Købspris inkl. udstyr: 209.374,-
Udbetaling: 42.676,- (Colt'en gav desværre ikke så meget).
Etableringsomkostninger: 12.045,- (den trælse del ved at låne pengene).
Finansieringsbeløb i alt: 178.743,-

Løbetid: 96 mdr. (8 år).
Pålydende rente: 3,25%
Ydelse pr. måned: 2.190,-

SkandiaBanken.

8 år er lang tid, men jeg har det bedst med at beholde mine køretøjer i lang
tid, så det er ok med mig.
I en periode undervejs vil lånets saldo måske være tæt på bilens værdi,
eller måske endda større, men det går over igen, så det har jeg ikke noget
problem med. Hvis man har problemer med et sådant lån/værdi forhold, så må
man vælge en kortere løbetid.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 22:27

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ydelse pr. måned: 2.190,-

> Hvis man har problemer med et sådant lån/værdi forhold, så må man vælge en

Ja - og hvis man ganger dine tal ud, giver det jo faktisk en rimelig
afregning på bundlinien !
Låner 180.000 og betaler efter 8 år blot 210.000 tilbage

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 22:31

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - og hvis man ganger dine tal ud, giver det jo faktisk en rimelig
> afregning på bundlinien !
> Låner 180.000 og betaler efter 8 år blot 210.000 tilbage

Med en heldig hånd i aktieinvestering, kunne for ca. 200.000 kr aktier stort
set betale det årlige afdrag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 22:36

> Med en heldig hånd i aktieinvestering, kunne for ca. 200.000 kr aktier
> stort set betale det årlige afdrag.

Med en heldig hånd i såvel lotto som tips kunne..... Ka du se komikken?

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 22:38

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med en heldig hånd i såvel lotto som tips kunne..... Ka du se komikken?

Nej, det kan jeg egentlig ikke..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjørn

Dato : 05-02-07 20:50

On Sun, 4 Feb 2007 22:37:59 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Nej, det kan jeg egentlig ikke..

Kan jeg sjovt nok heller ikke...

Bjørn W

Fra : Mogens...

Dato : 05-02-07 21:39

"Bjørn" <bear@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg sjovt nok heller ikke...

OK

Fra : Flemming

Dato : 04-02-07 22:29

Mogens... wrote:
> Som nævnt er en '07 Seat Leon FR 2,0 16V 170 TDI under indsejling,
> (der er 12 ugers leveringstid), hvorfor det kunne være spændende at
> høre, hvorledes og til hvilken rente folk har finansieret deres biler?

Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG Van, til ca. 2000 kr/mdr men så er det også
incl. fri disel, og ny bil om 3 år

Mvh. Flemming

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 22:37

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG Van, til ca. 2000 kr/mdr men så er det
> også incl. fri disel, og ny bil om 3 år

He he - kanon du :)

Fra : Morgan

Dato : 05-02-07 08:44

> Nej, det kan jeg egentlig ikke..

Bjørn, jeg tror kun det er selvstændige der kan se fordelen i leasing/
financiering. Personligt er jeg super glad for leasing. Det er d. 5
Februar og de 130.000 kr som er "frie" som følge af leasing istedet
for eje - af konens bil - har arbejdet lidt, og allerede betalt
Februar måneds rate.

Fra : BJ

Dato : 05-02-07 10:51

"Morgan" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>Februar og de 130.000 kr som er "frie" som følge af leasing istedet
>for eje - af konens bil - har arbejdet lidt, og allerede betalt

Jeg undrer mig bare over, man betaler bilen kontant.

Når man har dette beløb, hvorfor så ikke lade det arbejde lidt, men det
skyldes måske, vi ikke alle har det samme temperament i så henseende..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 05-02-07 17:48

> Jeg undrer mig bare over, man betaler bilen kontant.

Hvis man har prøvet een gang at være fattig, kommer den slags op...

> Når man har dette beløb, hvorfor så ikke lade det arbejde lidt, men det
> skyldes måske, vi ikke alle har det samme temperament i så henseende

Nej, det er langt fra jysk tankegang

Fra : BJ

Dato : 05-02-07 18:39

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis man har prøvet een gang at være fattig, kommer den slags op...

Du kan på ingen måde sammenligne loto mv. med aktieinvestering.

Med en aktie kan du stige af, når det passer dig.

En lootokupon er knald eller fald.

> Nej, det er langt fra jysk tankegang

Der tror jeg du tager gevaldig fejl, men det er jo også mange år siden, du
har været en herboende jyde..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 05-02-07 19:20

> Du kan på ingen måde sammenligne loto mv. med aktieinvestering.
> Med en aktie kan du stige af, når det passer dig.
> En lootokupon er knald eller fald.

Men dit forslag er gambling med pengene - og det er de færreste
interesseret i / kan overskue IMO...

> Der tror jeg du tager gevaldig fejl, men det er jo også mange år siden, du
> har været en herboende jyde..

Jow jow - men a kommer der jo jævnligt :)

Fra : BJ

Dato : 05-02-07 20:06

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men dit forslag er gambling med pengene - og det er de færreste
> interesseret i / kan overskue IMO...

Du behøver jo ikke direkte at gamble med pengene.

Holder du dig til velkendte danske aktier, går det vel ikke så galt igen.

Du skal naturligvis (daglig) holde øje med kursen og ikke som på en
bankkonto blot "lade stå til".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-02-07 08:51

BJ wrote:

> Du skal naturligvis (daglig) holde øje med kursen og ikke som på en
> bankkonto blot "lade stå til".

Det forudsætter jo at din tid er gratis, hvis det skal give overskud.
Hvis det er en hobby forstår jeg det godt, men frivilligt at påtage sig
revisoropgaver samtidig med risiko - det er ikke mig.

Efter en arbejdsdag vil jeg sgu' hellere hygge med familien end lege
onkel Joakim.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 10:01

KLIP

> Efter en arbejdsdag vil jeg sgu' hellere hygge med familien end lege onkel
> Joakim.

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-02-07 09:13

On Feb 4, 8:15 am, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> Eet eksempel: 250.000 kr over 5 år og med 50.000 i udbetaling koster
> henholdsvis 4.090/4.165 kr alt efter variabel/fast rentefod.

Renault Grand Scenic 1.9dCi kostede hernede i Spanien i november 2005,
186.250Kr. 126.000 blev betalt kontant og fik via jobbet et gratis lån
på det resterende som er blevet afbetalt i 12 ens månedslige ydelser.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Sætternissen

Dato : 05-02-07 09:24

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

Den seneste bil - jeg trak dankortet igennem - så var det overstået.

Knud

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 05-02-07 22:24

On 4 Feb., 08:15, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk> wrote: