Hvilke forbremser skal jeg købe?
Fra : mr j

Dato : 03-02-07 08:35

Hejsa alle..
Nå, bagbremserne skal bare være std tromler, men foran vil jeg gerne have
noget der bider godt..

Er EBC greenstuff + sportsskiver vejen frem <-- larmer de ikke??

Eller skal man købe nogle brembo skiver alm eller sport, og nogle
sintex(mintex) bremseklodser.. altså jeg skal jo ikek race så meget, men men
må godt bide sig ind fast, når jeg har brug for at bremse i en fart...

Hvad bruger i andre? komplet EBC ligger i omegnen af 2300kr.. det er jo også
en slags penge for 2 skiver + klodser, når et sæt i noname koster 40euro ~
300kr.. bremser de andre 2000kr bedre?

Den kører jo std med ventilerede skiver foran..

Fyr løs af jeres erfaringer...

Mvh
Morten
Golf 1 Cabriolet GLi..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-02-07 08:52

"mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse news:45c43b38$0$49207

> Er EBC greenstuff + sportsskiver vejen frem <-- larmer de ikke??

Jeg købte Sportsskiver + klodser i Høyer inde de blev overtaget af
T.Svansen, det har jeg ikke fortrudt. De bremser bedre end noget andtet som
er prøvet, især når de er varme. Larmer?, det er mere rumlen når de tager
ved, og så sviner de på fælgen. Ingenting er gratis ;).

> Den kører jo std med ventilerede skiver foran..
>
> Fyr løs af jeres erfaringer...

Ok brian, det har du fået. Sorry, Jeg går mere efter go than show, så hvad
er står på pakken er jeg "#§!§ ligeglad med ;)).

Fra : mr j

Dato : 03-02-07 09:08

> [...]
> som er prøvet, især når de er varme. Larmer?, det er mere rumlen når de
> tager ved, og så sviner de på fælgen. Ingenting er gratis ;).

Hmm ok, ikke så fedt at de sviner med hvide aludrenge :o/

> Ok brian, det har du fået. Sorry, Jeg går mere efter go than show, så hvad
> er står på pakken er jeg "#§!§ ligeglad med ;)).

Ja jeg er også ligeglad med hvad mærke, jeg vil bare ha noget der kan bremse
min 925kg med 160+hk bil ned igen, hvis man skulle få lyst til at gi hestene
noget havre..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-07 09:10

mr j skriver:

> Hmm ok, ikke så fedt at de sviner med hvide aludrenge :o/

Vask fælgene eller monter tromlebremser....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-02-07 00:17

> Hmm ok, ikke så fedt at de sviner med hvide aludrenge :o/

Pulverlakering = stærk overflade
Ingen problemer med holdbarheden, bare:
= mere vask

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus G.

Dato : 03-02-07 10:19

> [...]
> som er prøvet, især når de er varme. Larmer?, det er mere rumlen når de
> tager ved, og så sviner de på fælgen. Ingenting er gratis ;).
GreenStuff siger folk der skulle svine mindre... Så det kan godt lade sig
gøre. Det er ihvertfald sådan nogle jeg skal have på min øse næste gang, for
jeg er glad for mine fælge :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : mr j

Dato : 03-02-07 10:23

> GreenStuff siger folk der skulle svine mindre... Så det kan godt lade sig
> gøre. Det er ihvertfald sådan nogle jeg skal have på min øse næste gang,
> for jeg er glad for mine fælge :)

Jeps, men så kan man ikek bruge std skiver, folk siger at de bliver så varme
at alm skiver bare slår sig..

så jeg tør ikke bruge f.eks. brembo skiver og greenstuff, skal jeg ha
greenstuff så er det enten eller..
Men så er spørgsmålet om et par gode brembo og sintex klodser er lige så
godt..

Mvh
Morten

Fra : Aksel

Dato : 03-02-07 11:09

> Hejsa alle..
> Nå, bagbremserne skal bare være std tromler, men foran vil jeg gerne have
> noget der bider godt..
>
> Fyr løs af jeres erfaringer...
>
> Mvh
> Morten
> Golf 1 Cabriolet GLi..

Det er livsfarligt at opgradere forbremserne uden at bagbremserne følger
med, du mister stabilitet hvis du blokerer bag.

Hilsen Aksel

Fra : mr j

Dato : 03-02-07 11:26

> Det er livsfarligt at opgradere forbremserne uden at bagbremserne følger
> med, du mister stabilitet hvis du blokerer bag.

det gav da ingen mening det indlæg.. der er last afhængig bagbremser, så
hvis den bremser bedre foran, så bremser den bare mindre bagved.. den vil da
aldrig skride ud bagpå, fordi man har gode forbremser.. har du ikke læst
forkert på din teori?

Mvh
Morten

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 03-02-07 11:35

Aksel wrote:
> "mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er livsfarligt at opgradere forbremserne uden at bagbremserne følger
> med, du mister stabilitet hvis du blokerer bag.

Hvis forbremserne opgraderes, vil han blokere på forhjulene først, men
med ABS blokerer han ikke. Enig i, at det bedste må være, nogenlunde at
bevare producentens fordeling af bremsekraft mellem for og bag.

Mvh Rune

Fra : mr j

Dato : 03-02-07 11:43

> Hvis forbremserne opgraderes, vil han blokere på forhjulene først, men
> med ABS blokerer han ikke. Enig i, at det bedste må være, nogenlunde at
> bevare producentens fordeling af bremsekraft mellem for og bag.

hehe dvs en bil fra 83.. det er så ingenting og ingenting ikke fedt, med
så mange hk hehe..

Mvh
Morten

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 03-02-07 14:11

mr j wrote:

> hehe dvs en bil fra 83.. det er så ingenting og ingenting ikke fedt, med
> så mange hk hehe..

Havde overset 1-tallet efter Golf ;) Kør den til huggeren og køb en
nyere bil til dine projekter! :D

Vh Rune

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 12:40

> Havde overset 1-tallet efter Golf ;) Kør den til huggeren og køb en
> nyere bil til dine projekter! :D

Du er da ikke normal oppe for oven, man skrotter sq ikke en G1 Cabriolet
!!!!!! det er en klassiker, som skal bevares...

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 12:47

Morten Juel wrote:

> Du er da ikke normal oppe for oven, man skrotter sq ikke en G1
> Cabriolet !!!!!! det er en klassiker, som skal bevares...

Og ikke kun bevares, men også pimpes en smule ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 17:47

> Og ikke kun bevares, men også pimpes en smule ?

Hehe, ja men hovedsagen er at jeg har reddet den fra at blive skrottet..

Mvh
Morten

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 04-02-07 16:59

Morten Juel wrote:

> Du er da ikke normal oppe for oven, man skrotter sq ikke en G1 Cabriolet
> !!!!!! det er en klassiker, som skal bevares...

Jeg kunne aldrig få et forhold til en gammel golf med blødt tag, men
hver sin smag!

Mvh Rune
Honda Civic

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 17:49

oven, man skrotter sq ikke en G1 Cabriolet

> Jeg kunne aldrig få et forhold til en gammel golf med blødt tag, men
> [...]

haha nej det forstår jeg godt, kan se at du er til ligegyldige riskogere
uden sjæl.. fint nok hver sin smag.. Hvis man ikke kan få en fed bil, må man
jo nøjes med en alm kedelig japaner..

Mvh
Morten

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 04-02-07 18:28

Morten Juel wrote:

> haha nej det forstår jeg godt, kan se at du er til ligegyldige riskogere
> uden sjæl.. fint nok hver sin smag.. Hvis man ikke kan få en fed bil, må man
> jo nøjes med en alm kedelig japaner..

Tsk, tsk. Du snakker som du har forstand til :D

Nu er min bil langt fra en sportsvogn, men jeg synes stadig det er fedt,
at fyre den af, og give den alle de omdrejninger, som kun riskogere er i
stand til, mens maskineriet spinder lystigt deropad og VTEC sætter ind! ;)

Vh Rune
Honda Civic, 1998
D15Z8, 3-trins VTEC, 115 hk

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 18:38

> Tsk, tsk. Du snakker som du har forstand til :D

Ja det er derfor der kommer guldkorn ud ;)

> [...]
> stand til, mens maskineriet spinder lystigt deropad og VTEC sætter ind! ;)

Hehe 115hk, jeg kan fylde 4 personer i min "gamle" cabrio, og hugge dig MED
kluden nede !!

Og hvem gider ha en bil der kun kan tage mange rpm, og stadigt ikke flytte
sig, når man kan få tyske heste helt fra bunden af??

Rpm er til F1 og MC'er..

Bundtræk er til rigtige biler.. og nej diesel bundtræk dur ikke, for der
skal man sidde og skifte gear hele tiden, og hvem gider det ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 19:36

Morten Juel skriver:

> Hehe 115hk, jeg kan fylde 4 personer i min "gamle" cabrio, og hugge dig MED
> kluden nede !!

I standard versione af motoren, eller en pumpet udgave ?

> Og hvem gider ha en bil der kun kan tage mange rpm, og stadigt ikke flytte
> sig, når man kan få tyske heste helt fra bunden af??
>

> Rpm er til F1 og MC'er..

Og små vilde tunede Civi'er der æder gamle tunede Golfer til
morgenmad.....
Runes Civic kan uden problemer lande på 200HK

> Bundtræk er til rigtige biler.. og nej diesel bundtræk dur ikke, for der
> skal man sidde og skifte gear hele tiden, og hvem gider det ??

Nej, der skal du netop ikke skifte gear, når du er kommet over 50 km/t.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 05-02-07 00:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Juel skriver:
>
> Og små vilde tunede Civi'er der æder gamle tunede Golfer til
> morgenmad.....

Hehe, ja. Der er rigtig mange, der tuner løs på D-series motorene verden
over. Hondaerne er jo lavet så stort set alle varianter af componenterne
passer sammen, så der skiftes gearkasser, topstykker, manifold og meget
mere i et væk. Og så er der self. masser af turbokits samt NOx for de
modige.

Boede vi i et mindre reguleret land, var der nok endt en turbo på min. ;)

Mvh Rune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-07 06:34

"Rune S. Larsen" skriver:

> [...]
> passer sammen, så der skiftes gearkasser, topstykker, manifold og meget
> mere i et væk. Og så er der self. masser af turbokits samt NOx for de

Jeg kender Mikkel (Ratman) der ejer denne bil:

Det rykker en del, hvis den får lov til at komme op i de høje
omdrejninger, til gengæld har den potentiale til langt flere HK.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-07 08:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jeg kender Mikkel (Ratman) der ejer denne bil:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=444

Hils ham...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-07 16:23

Morten Fruergaard skriver:

> Hils ham...

Nå ja, han kører (også) ræs....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-07 17:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Nå ja, han kører (også) ræs....

Jep og så gik vi i skole sammen for lidt ca. 10 år siden...

Fra : mr j

Dato : 03-02-07 11:43

nå har fundet ebc i usa til billige penge, nogel der skal ha et sæt med?

Mvh
Morten

Fra : Klaus G.

Dato : 03-02-07 13:56

> nå har fundet ebc i usa til billige penge, nogel der skal ha et sæt med?
Så skal du lige huske der kommer told og moms på varen og fragten... Så
bliver det pludselig noget dyrere.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : mr j

Dato : 03-02-07 13:58

> Så skal du lige huske der kommer told og moms på varen og fragten... Så
> bliver det pludselig noget dyrere.

hehe det er stadig 700,- billigere !!!

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-07 14:13

mr j wrote:
> nå har fundet ebc i usa til billige penge, nogel der skal ha et sæt
> med?

Link?

Skal have noget til min Supra Turbo. Hvis man bremser fra fx 220, så
begynder den at mangle bremser ved ca. 100...

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 12:40

> Link?
>
> Skal have noget til min Supra Turbo. Hvis man bremser fra fx 220, så
> begynder den at mangle bremser ved ca. 100...

se her: http://www.thepartsbin.com/

Mvh
Morten

Fra : alexbo

Dato : 03-02-07 11:46

"mr j" skrev

> Nå, bagbremserne skal bare være std tromler, men foran vil jeg gerne have
> noget der bider godt..

Jeg ville lade være.
Enten får du fat i nogen bremser der bider, dvs at du træder mindre på
pedalen, så mister du bremseevne på baghjulene.
Resultatet er en større bremselængde.

Eller du får fat i nogle racer/sportsbremser, der kan tåle at blive brugt
hårdt, de kan bedre klare varmen,
men de bremser altså ikke særlig godt kolde.

En lang hård opbremsning vil alm. bremser klare bedre, hvis man derimod
regner med en serie bremsninger, så vil sportsbremser klare sig bedre.

mvh
Alex Christensen

Fra : mr j

Dato : 03-02-07 12:03

> [...]
> hårdt, de kan bedre klare varmen,
> men de bremser altså ikke særlig godt kolde.

jo ebc greenstuff gør..

> En lang hård opbremsning vil alm. bremser klare bedre, hvis man derimod
> regner med en serie bremsninger, så vil sportsbremser klare sig bedre.

Jeg har oplevet at bremsefade med den 325i jeg havde, og det vil jeg aldrig
prøve igen :o/

Mvh
Morten

Fra : alexbo

Dato : 03-02-07 12:45

"mr j" skrev

> Jeg har oplevet at bremsefade med den 325i jeg havde, og det vil jeg
> aldrig prøve igen :o/

Næh det er forståeligt, jeg har prøvet det på vej ned af alperne, det var
bremsevæsken der kogte.
Jeg fik bremset ned med håndbremsen, så jeg kunne komme ud på en
udsigtsplads, konen kiggede lidt og sagde "ja her er kønt, men skal vi ikke
videre".

Jeg må indrømme at jeg har det med sportsbremser som med hastighedsdæk.
Jeg synes de er gode til det de er lavet til, men ikke til ret meget andet.

Jeg ved der er mange i gruppen der læser tyske bilblade, de har mange
undersøgelser,
er der nogen der har set en sammenligning mellem forskellige bremser, på den
samme bil?

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-07 11:09

On Feb 3, 8:35 am, "mr j" <S...@spam.dk> wrote:
> [...]
> må godt bide sig ind fast, når jeg har brug for at bremse i en fart...

Jeg kører med Brembo std. vent. skiver og Mintex klodser foran, og det
bremser meget godt.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-07 11:11

On Feb 3, 11:09 am, "Aksel" <akseljDELETET...@pcwelt-premium.de>
wrote:

> Det er livsfarligt at opgradere forbremserne uden at bagbremserne følger
> med, du mister stabilitet hvis du blokerer bag.

Det er vist lige omvendt du mener.
Man kan sætte så krafitge bremser man vil foran, bare bagbremserne
ikke blokerer.
Det er det samme med dækmønster.