Så overgiver VW sig....
Fra : TDN

Dato : 02-02-07 18:19

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-07 19:03

TDN skriver:

> til Commonrail...

Old news.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 19:08

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45c37275$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> til Commonrail...
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EF5566E8-4B7F-4B71-A3F3-35E0C0C6DAE4/0/1415.pdf

Så bliver afskrivningen vist stor på nuværende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-07 19:09

BJ skriver:

> Så bliver afskrivningen vist stor på nuværende.

Næppe.

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 19:13

KLIP

> Næppe.

Normalt sætter man de gamle varer/modeller på tilbud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-07 19:19

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Normalt sætter man de gamle varer/modeller på tilbud.

Så de ryger ned på normalt niveau

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 19:20

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så de ryger ned på normalt niveau

LOL..der er bare ét lille problem, VW tjener ikke ret meget pr. bil..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-07 19:25

> LOL..der er bare ét lille problem, VW tjener ikke ret meget pr. bil..

OK!?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-07 19:21

"Mogens..." skriver:

> Så de ryger ned på normalt niveau

Nix, de bliver ikke billigere, end når du siger: "Flåderabat".

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 19:23

KLIP

> Nix, de bliver ikke billigere, end når du siger: "Flåderabat".

Hvordan kan du være så skråsikker på det?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-07 19:28

BJ skriver:

> Hvordan kan du være så skråsikker på det?

Fordi så kan det bedre betale sig at lade være med at producere biler.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-07 11:34

> BJ skriver:

> Fordi så kan det bedre betale sig at lade være med at producere biler.

Det kan ikke betale sig for VW at producere biler - uden avance - for så at
tjene på service'n?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 15:44

"Henrik B." skriver:

> Det kan ikke betale sig for VW at producere biler - uden avance - for så at
> tjene på service'n?

Negativ avance tørres vel af på producenten og ikke importøren.
Producenten tjener i forvejen ingen penge.

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 16:28

KLIP

> Det kan ikke betale sig for VW at producere biler - uden avance - for så
> at tjene på service'n?

Der er sikkert mange, der på den baggrund vil selvimportere billige mit
alles drum und dran biler fra Tyskland.

Jeg ville i hver fald ikke købe en skrabet dansk model.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-07 19:21

BJ skriver:

> Normalt sætter man de gamle varer/modeller på tilbud.

Hvilke gamle modeller ?

Formodentligt bliver der en rullende overgang som med de nuværende 1,9
og 2,0. 1,9'erne har ikke tabt i værdi eller blevet billigere fordi
2-literen kom.

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 19:25

KLIP

> Hvilke gamle modeller ?
>
> Formodentligt bliver der en rullende overgang som med de nuværende 1,9
> og 2,0. 1,9'erne har ikke tabt i værdi eller blevet billigere fordi
> 2-literen kom.

Nu er jeg sikker på VW driver en virksomhed og er som sådan revnende lige
glad med det du påstår.

De skal have penge i kassen til det nye tiltag og det vil ske ved hjælp af
realisering af varelageret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-07 19:37

BJ skriver:

> Nu er jeg sikker på VW driver en virksomhed og er som sådan revnende lige
> glad med det du påstår.

I lige måde.
Jeg er sikker på at de er revnende ligeglade med, hvad du påstår.

> De skal have penge i kassen til det nye tiltag og det vil ske ved hjælp af
> realisering af varelageret.

Nu er det jo ikke ligefrem noget nyt med CR motorer i VW, det ved du
udemærket godt, det har de haft i et stykke tid nu.

Frem for at skifte på alle motorer på 1 gang, laver man rullende
udskiftning, som man har gjort med motorene de andre gange. Du kan
stadigvæk få SDI....

CR teknikken er først for nylig nået op på højde med PD, rent
ydelsesmæssigt. Derfor kommer skiftet først nu.

Fra : Peter G C

Dato : 02-02-07 19:49

[klip]

> CR teknikken er først for nylig nået op på højde med PD, rent
> ydelsesmæssigt.

Schyyyy - det må du ikke sige til nogen

/Peter

Fra : Lars Holst

Dato : 02-02-07 22:02

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in

> [...]
> stadigvæk få SDI....
>
> CR teknikken er først for nylig nået op på højde med PD, rent
> ydelsesmæssigt. Derfor kommer skiftet først nu.

Hvis du med "for nylig" mener inden for de sidste 10 år, så har du helt
ret.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-07 22:36

Lars Holst skriver:

> Hvis du med "for nylig" mener inden for de sidste 10 år, så har du helt
> ret.

Nej, det er først efter at trykker på CR er kommet op på samme tryk som
PD at motorene er lige så effektive.

Og det var det ikke for 10 år siden.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 03-02-07 20:19

> CR teknikken er først for nylig nået op på højde med PD, rent
> ydelsesmæssigt. Derfor kommer skiftet først nu.

Så nu skal VW også snart til at indføre ABS og sikkerhedsseler? For det er
da også blevet moderne her for nyligt.
Eller hvordan definerer du "for nyligt"? Hvad med den 2.0D som BMW lancerede
for 7 år siden med 150hk? Var den ikke på niveau med PD rent ydelsesmæssigt?

--

Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-07 20:35

Thomas Landberg skriver:

> [...]
> for 7 år siden med 150hk? Var den ikke på niveau med PD rent ydelsesmæssigt?

PD maskinerne er gode til at gå langt på literen, det efterspørger folk.
Kunne en 320'er gå 20km/l ved blandet kørsel ?

Nu hvor CR motorene er kommet op i tryk (og begyndet at larme mere) er
de begyndt at være lige så effektive i brændstofsudnyttelsen.

VW kører allerede i dag med CR motorer, så det er altså ikke noget at
"hype" over.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 03-02-07 23:46

> PD maskinerne er gode til at gå langt på literen, det efterspørger folk.
> Kunne en 320'er gå 20km/l ved blandet kørsel ?

Du skrev "ydelsesmæssigt" og ikke noget om økonomien. Men jo, en 320D er
ikke mere forslugen end en PD-motor.

> Nu hvor CR motorene er kommet op i tryk (og begyndet at larme mere) er
> de begyndt at være lige så effektive i brændstofsudnyttelsen.

Kan slet ikke følge dig i at de larmer mere.

> VW kører allerede i dag med CR motorer, så det er altså ikke noget at
> "hype" over.

"Hyper" jeg?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-07 23:58

Thomas Landberg skriver:

> Du skrev "ydelsesmæssigt" og ikke noget om økonomien. Men jo, en 320D er
> ikke mere forslugen end en PD-motor.

Ydelsen per liter brændstof der flyder gennem motoren, undskyld at jeg
ikke udtrykte mig mere korrekt.

> Kan slet ikke følge dig i at de larmer mere.

Sjovt nok er jeg ikke den eneste der har lagt mærke til det. Nej de har
ikke lyden af en PD, men de er begyndt at larme mere.

> "Hyper" jeg?

Ikke netop dig, men eksemplevis FDM gør, posteren af indlægget gør. Der
er intet nyt i at VW glider over til CR, de har været der i et stykke
tid efterhånden (hvilket jeg formoder at du også har opdaget).

Fra : Hans

Dato : 03-02-07 20:49

On 2007-02-03 20:19:25 +0100, "Thomas Landberg"
<Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> said:

> Hvad med den 2.0D som BMW lancerede for 7 år siden med 150hk? Var den
> ikke på niveau med PD rent ydelsesmæssigt?

Hrmm det er nok en af de bedste, 4 benede diesel maskiner jeg har
oplevet - det er spitzenklasse!

Mvh
Hans

Fra : KASO

Dato : 03-02-07 16:19

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Så skal VW-kørere vænne sig til stilheden

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-02-07 16:29

KASO skriver:

> Så skal VW-kørere vænne sig til stilheden

ROFL.

Hvad så med den nuværende VW CR motorer ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 00:11

Den 03.02.2007 kl. 16:28 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> KASO skriver:

> ROFL.
>
> Hvad så med den nuværende VW CR motorer ?

Hvilken er det? (nej det er ikke et ledende spørgsmål, jeg aner det ikke)

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 06:21

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvilken er det? (nej det er ikke et ledende spørgsmål, jeg aner det ikke)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_engines
Kig efter common rail

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 10:52

Den 04.02.2007 kl. 06:21 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_engines
> Kig efter common rail

Så vidt jeg ved (der tages forbehold), så er det Audi der bruger dem..
ikke VW.

Har jeg ret i, at VW til dato endnu ikke har smidt en CR i deres
personbiler?

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 10:54

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Så vidt jeg ved (der tages forbehold), så er det Audi der bruger dem..
> ikke VW.

Nej
Crafter, Taureg og Passat fås alle med CR moterer.

> Har jeg ret i, at VW til dato endnu ikke har smidt en CR i deres
> personbiler?

Nej

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 17:05

Den 04.02.2007 kl. 10:53 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> Nej
> Crafter, Taureg og Passat fås alle med CR moterer.

Passat? Hvilken?

Crafter og Toureg OK.

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 17:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Passat? Hvilken?

2 liter 170HK.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 17:29

Den 04.02.2007 kl. 17:23 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> 2 liter 170HK.

2,0 literen? Den som ligger i alle de andre også der fåes med 170?

--
Martin

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 17:35

Martin Johansen [6000] wrote:

> 2,0 literen? Den som ligger i alle de andre også der fåes med 170?

Det _må_ være en anden Klaus mener, for den er absolut ikke blød i lyden

/Brian

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 17:40

KLIP

Måske: http://blog.myarchive.us/?p=342

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 17:35

news.tm8f21oahrr927@desktop.opasia.dk...

KLIP

> 2,0 literen?

Læs her Martin, så behøver du ikke lege gemmeleg og spørgejørgen....:

http://blog.myarchive.us/?p=307

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 17:43

Den 04.02.2007 kl. 17:34 skrev BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk>:

> [...]
>
> KLIP

> Læs her Martin, så behøver du ikke lege gemmeleg og spørgejørgen....:

Jo jo bevares.. men der står ikke hvad det er for en Klaus snakker om?

Med fare for at gøre mig selv dummere end nødvendigt så mener jeg altså
ikke der ligger nogen CR i nogen Passat. Dem jeg kender til er alle
PD'ere...

Så jeg vil gerne vide, Klaus, hvilken Passat kan jeg gå ud og købe lige nu
hvor jeg får en CR ?

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 17:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Med fare for at gøre mig selv dummere end nødvendigt så mener jeg
> altså ikke der ligger nogen CR i nogen Passat. Dem jeg kender til er
> alle PD'ere...

Det tror jeg du har helt ret i. www.autoweek.nl kender heller ikke til en
Passat med commonrail.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 17:56

KLIP

> Det tror jeg du har helt ret i. www.autoweek.nl kender heller ikke til en

Af hjertet tak for henvisningen.

Nu ved jeg meget mere om den nye V70 T6 AWD..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 18:06

BJ wrote:

> Af hjertet tak for henvisningen.

Som både du og min Mormor ynder at sige: Derfor ikke

> Nu ved jeg meget mere om den nye V70 T6 AWD..

Hver sin lyst...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 17:56

Den 04.02.2007 kl. 17:50 skrev Brian <nej@tak.du>:

> Det tror jeg du har helt ret i. www.autoweek.nl kender heller ikke til en
> Passat med commonrail.

Måske derfor Klaus ikke har svaret endnu.. han plejer ellers at være
hurtig nok

--
Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 18:00

Den 04.02.2007 kl. 17:56 skrev Martin Johansen [6000]
<martinlj@tiscali.dk>:

> Måske derfor Klaus ikke har svaret endnu.. han plejer ellers at være
> hurtig nok

Nu har jeg så lige været endnu hurtigere..

Crafteren fåes med en Mercedes CR og Toureg fåes med en 3 lites CR fra
Audi.

Altså ingen VW med CR - endnu.

--
Martin

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 18:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Crafteren fåes med en Mercedes CR og Toureg fåes med en 3 lites CR fra
> Audi.

Klaus mente nok VAG, men skrev VW istedet.

Derudover tror jeg ikke at Crafter har en MB motor i hullet, når de selv har
en på lager.

> Altså ingen VW med CR - endnu.

Touareg er en VW

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 18:15

Den 04.02.2007 kl. 18:09 skrev Brian <nej@tak.du>:

> Klaus mente nok VAG, men skrev VW istedet.

Som jeg kender Klaus så mener han det han skriver.

> Touareg er en VW

Ja med Audi motor ;) Og ja Audi er VW (eller omvendt), men stadig ikke en
motor som VW har udviklet til en VW.

--
Martin

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 18:19

Martin Johansen [6000] wrote:

> Som jeg kender Klaus så mener han det han skriver.

Njaa... Klaus er nok så loyal mod VW, at VAG koncernen reelt er lig med VW

> Ja med Audi motor ;) Og ja Audi er VW (eller omvendt), men stadig
> ikke en motor som VW har udviklet til en VW.

Officielt er den nok udviklet af VAG koncernen, og hvis du kigger rundt er
der nok både VW og Audi logo at finde i motorrummet.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 18:20

Den 04.02.2007 kl. 18:18 skrev Brian <nej@tak.du>:

> Officielt er den nok udviklet af VAG koncernen, og hvis du kigger rundt
> er
> der nok både VW og Audi logo at finde i motorrummet.

Ja, men det jeg mener ved du godt

--
Martin

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 18:28

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja, men det jeg mener ved du godt

Jojo, men du skal ikke have det for nemt - så hvad mener du egentlig ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 19:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> 2,0 literen? Den som ligger i alle de andre også der fåes med 170?

Undskyld, jeg tog fejl. 2 literen er blot med piezo ventiler _også_, den
har seperate pumper til hver cylinder.

I danmark slutter programmet med 2,0 TDI DPF med 170 HK.

Igen, læs her:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_engines
Der kan du se, hvilek VW der har kørt med eller kører med CR diesel.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 19:40

Den 04.02.2007 kl. 19:32 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> Undskyld, jeg tog fejl.

Dette er i sandhed et historisk øjeblik

> I danmark slutter programmet med 2,0 TDI DPF med 170 HK.

Nemlig.

> Der kan du se, hvilek VW der har kørt med eller kører med CR diesel.

Jeg er ikke i tvivl længere.

--
Martin

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 19:44

Martin Johansen [6000] wrote:
> Den 04.02.2007 kl. 19:32 skrev Klaus D. Mikkelsen

> Dette er i sandhed et historisk øjeblik

Naa... Klaus har da taget fejl før

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-07 20:00

On Sun, 4 Feb 2007 19:44:15 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Naa... Klaus har da taget fejl før

>--

Det har han utvivlsomt, men har han nogensinde indrømmet det, før nu?
,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 20:08

Folmer Rasmussen wrote:

> Det har han utvivlsomt, men har han nogensinde indrømmet det, før nu?
> ,-)

Det vil tage mange timers arbejde på google for at være sikker. Sagt på en
anden måde; det vil være svært at finde et fortilfælde

På den anden side er det fint at indse en tanketorsk, istedet for at rode
sig ud i en Guldmann/Stidsen'sk diskussion frem og tilbage

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 22:23

Folmer Rasmussen skriver:

> Det har han utvivlsomt, men har han nogensinde indrømmet det, før nu?

Masser af gange.
<http://groups.google.dk/groups/search?hl=da&lr=&num=10&q=%22my+mistake%22+group%3Adk.*+author%3Aklaus+author%3Ad.+author%3Amikkelsen&qt_s=S%C3%B8g>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 19:47

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Dette er i sandhed et historisk øjeblik

Næh.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-07 22:29

Den 04.02.2007 kl. 19:47 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Næh.

Joh...

For satan Klaus smil nu, vi får snart sne igen

--
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 22:36

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> For satan Klaus smil nu, vi får snart sne igen

Jeg smiler (det har jeg gjort hele tiden).

Og så spørger jeg bare hvor/hvornår får vi sne ???
Jeg hader regnvejr.

Var en tur i Esbjerg i fredags og lavede service på noget udstyr der
står i Hjem-IS's frysehus. -28 grader og tør luft er sku bedre end +5
grader og regnvejr......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-07 08:58

Den 04.02.2007 kl. 22:36 skrev Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>:

> Jeg smiler (det har jeg gjort hele tiden).
>
> Og så spørger jeg bare hvor/hvornår får vi sne ???

Ifølge DMI kan vi være lidt heldige her de første par dage.. men lad os nu
se.

> Jeg hader regnvejr.

Det er godt at vaske bil i :)

--
Martin

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 22:38

news.tm8ty6oyhrr927@desktop.opasia.dk...

> For satan Klaus smil nu, vi får snart sne igen

Kender du serien om de 7 sure gamle mænd, Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 22:42

"Mogens..." skriver:

> Kender du serien om de 7 sure gamle mænd, Martin

Hov hov, du skulle vidst nødigt snakke om at være gammel

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 22:47

> Hov hov, du skulle vidst nødigt snakke om at være gammel

Korrekt, men sjældent sur ifm. biler og bilsnak.
Hint: Køw en BMW

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 22:49

"Mogens..." skriver:

> Korrekt, men sjældent sur ifm. biler og bilsnak.

Samme her....

> Hint: Køw en BMW

Det kunne da være at jeg skulle det næste gang.

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 22:58

> Samme her....

Godt så :)

> Det kunne da være at jeg skulle det næste gang.

Nice !
Eller www.youtube.com/watch?v=2-pYen94aPc

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-07 08:59

Jeg ser den med stor fornøjelse

--
Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-07 09:16

Den 05.02.2007 kl. 08:58 skrev Martin Johansen [6000]
<martinlj@tiscali.dk>:

> Jeg ser den med stor fornøjelse

Eller rettere "så", da den vist er stoppet?

--
Martin

Fra : Mogens...

Dato : 05-02-07 17:50

news.tm9nw3hghrr927@desktop.opasia.dk...

> Eller rettere "så", da den vist er stoppet?

Surt

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 12:20

news.tm7xoeaohrr927@desktop.opasia.dk...

KLIP

> Har jeg ret i, at VW til dato endnu ikke har smidt en CR i deres
> personbiler?

Så vidt jeg har forstået problematikken, så er VW tvunget til at skifte over
til CR.

Ellers kan de ikke overholde de amerikanske de nye skrappere
emissionsregler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-07 12:28

On Sun, 4 Feb 2007 12:19:37 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>til CR.
>
>Ellers kan de ikke overholde de amerikanske de nye skrappere

Bliver der solgt noget videre med dieselbiler Over There?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 04-02-07 12:35

KLIP

> Bliver der solgt noget videre med dieselbiler Over There?

Det er vel det, VW skal til at satse på.

Jeg har samtidig forstået, VW "opfandt" TDI for og undgå at betale royalty

Altså et VW-ejet system....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : KASO

Dato : 04-02-07 09:44

> KASO skriver:

> ROFL.
>
> Hvad så med den nuværende VW CR motorer ?

De har så været priviligerede et stykke tid - men de er ikke voldsomt
udbredt (i DK).

Bortset fra det, findes der nu også ukultiverede CR-motorer. Jeg prøvede for
nylig en Ford S-Max med Fords egen 1.8 TDCI - og den er godt nok ikke nogen
fornøjelse. Knurrer og brummer - og trækker først omkring 17-1800 rpm - i
modsætning til, hvad jeg er vant til, der (næsten) intet siger og trækker
fra 1200 rpm.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 09:45

KASO skriver:

> De har så været priviligerede et stykke tid - men de er ikke voldsomt
> udbredt (i DK).

Næsten alt over 4 cylindrede motorer er CR.

Fra : KASO

Dato : 04-02-07 19:28

> KASO skriver:

> Næsten alt over 4 cylindrede motorer er CR.

Og VW med mere end 4 cylindre er ret sjældne i DK

(Jeg nævnte ikke Audi ... )

Fra : Brian

Dato : 04-02-07 19:41

KASO wrote:

> Og VW med mere end 4 cylindre er ret sjældne i DK

Overhovedet ikke, flertallet af Transportere har mere end 4 cylindre...

> (Jeg nævnte ikke Audi ... )

.... for nu at blive i den flueerotiske afdeling

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 19:48

KASO skriver:

> Og VW med mere end 4 cylindre er ret sjældne i DK

Næh. Der er faktisk ret mange.

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 20:27

> Næh. Der er faktisk ret mange.

Hvis du skærer varevognen væk, har du uret.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 04-02-07 21:41

On 4 Feb., 20:27, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk> wrote:

> Hvis du skærer varevognen væk, har du uret.

Og skærer man personbiler væk også er der ingen VW's tilbage.
Altså ud ove Lupo'er......

Klaus

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-07 22:02

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:1170621663.294649.202290@m58g2000cwm.googlegroups.com...

> Og skærer man personbiler væk også er der ingen VW's tilbage.
> Altså ud ove Lupo'er......

Der kører meget få VW'er rundt med flere end 4 cylindre. Det
kan slet ikke diskuteres...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-07 22:24

"Mogens..." skriver:

> Der kører meget få VW'er rundt med flere end 4 cylindre. Det
> kan slet ikke diskuteres...

Når du fjerner dem der typisk har mere end 4 cylindre - ja.