Service af bil - Chevolet Nubira
Fra : Per Olsen

Dato : 02-02-07 15:05

Hej

Jeg er den glade ejer af en chevolet Nubira 1.6 sx stationcar fra 2006.
Den skal snart have sit 30.000 km eftersyn
Jeg har skrevet til et aut. chevolet værksted og de skal have den nætte sum
af 3700 kr inkl moms for at lave et fuld 30.000 kr eftersyn på bilen.

Jeg syndes det er lidt dyrt, nok fordi at jeg plejer at lave det selv -
stumperne kan jo ikke koste mange basseøre.

Problemet er jo blot at "gør man det selv" så mister man de 3 års 100%
reklamations ret og skal selv punge op hvis noget går galt.

Denne ret bortfalder også ved de 100.000 km....

Chevolet siger at det er underordnet hvem man bruger, blot at mekanikeren
kan dokumentere at de stumper han bruger lever op til deres krav, og et
chevolet kan sende et kravsskema hvis at han henvender sig, men mod
betaling...

Problemet er jo også lidt det at bilen har mistet sin "mødom" for da jeg
købte den ved rævhede lavde han et 15.000 km oliesyn på den... og han er
ikke chevolet aut, fordi at ved et senere problem med opdatering af
motorstyring henviste han mig til den lokale citron forhandler som
samarbejder med chevolet...

Hvad gør i andre? betaler i kassen ved den aut chevolet forhandler, eller
laver i det i kan selv og køre resten hen til den lokale mekaniker?

Eftersynet omfatter følgende:
- Skift af tændrør
-Skift af olie + oliefilter
-Skift af pollenfilter i AC
- Skift af bremsevæske
- Skift af luftfilter

Jeg har planer om at undersøge hvad stumperne koster ved merkonomen
(luftfilter, oliefilter, tændrør og pollenfilter) også skifte det selv og få
min lokale mekaniker til at klare bremsevæsken.

Det burde kunne gøres billigere end de 3700 kr :) så kan der også blive til
nogle aludrenge til sommer.....

Mvh Per Olsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-02-07 17:59

On Fri, 2 Feb 2007 15:04:41 +0100 "Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>Hvad gør i andre? betaler i kassen ved den aut chevolet forhandler, eller
>laver i det i kan selv og køre resten hen til den lokale mekaniker?

Ja.

Hvis du bor i nærheden af den dansk/tyske eller den dansk/svenske
grænse, så kan der snildt være penge at spare, også når rejsen regnes
med.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Abu Laban is dead.