Citroen Xsara - Blæser og kørelys går ud.
Fra : Elteknik

Dato : 01-02-07 16:22

Hej

Nogen der har oplevet dette.
Midt under kørsel går kørelys og blæser ud.
Nogle gange hjælper det at slukke bilen, vente lidt og så starte igen.

Mvh Bo

Fra : alexbo

Dato : 01-02-07 18:22

"Elteknik" skrev

> Midt under kørsel går kørelys og blæser ud.
> Nogle gange hjælper det at slukke bilen, vente lidt og så starte igen.

En mulighed er tændingslåsen, at kontakten slipper, det er afhængigt af om
tænding og andre forbrugere er to separate kontakter.
I så vil ville det hjælpe bare at vrikke lidt med nøglen når det sker, uden
at få ratlåsen i funktion.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-07 19:51

Elteknik wrote:
> Hej

> Nogen der har oplevet dette.
> Midt under kørsel går kørelys og blæser ud.
> Nogle gange hjælper det at slukke bilen, vente lidt og så starte igen.

Det oplevede man rigtig mange gange i 50´erne. Det var en UFO, der var i
stand til at lamme "elektronikken" på en bil - dengang.

Det kan de ikke gøre i moderne biler. Man hører i hvert fald ikke om det
mere :)

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-02-07 11:31

> Det kan de ikke gøre i moderne biler. Man hører i hvert fald ikke om det
> mere :)

Njaaaa, så hut jeg hvisker står der vist noget i manualen til min bil om
udstråling fra mobiltelefoner og andet elektronik der kan risikere at have
indflydelse på bilens elektronik. Jeg har dog aldrig hørt om nogen der har
oplevet det i praksis.

Jeg kender også til en opdatering af motorstyringen på min model. Det gik ud
på at lambdasondens signalledning kunne rammes af inteferens fra
varmelegemets ledninger. Altså sondens varmelegeme.

MVH Niels
der spekulerer på om man nu kunne tune sin bil med mobillos

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-07 12:50

On Feb 1, 4:21 pm, "Elteknik" <eltek...@saknet.dk> wrote:
> Hej
>
> Nogen der har oplevet dette.
> Midt under kørsel går kørelys og blæser ud.
> Nogle gange hjælper det at slukke bilen, vente lidt og så starte igen.

Det problem havde vi også på vores Xsara. Det var bundstykket i
tændingslåsen som ikke gik med tilbage.
Da en ny lås + nøgler var alt for dyrt prøvede jeg at tømme næsten 1/3
dåse WD40 ind i låsen bagfra modsat der hvor man sætter nøglen ind.
Det hjalp.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Elwarth

Dato : 02-02-07 22:04

> Nogle gange hjælper det at slukke bilen, vente lidt og så starte igen.
>
> Mvh Bo

Windows?