"mug" i liste...
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 19:29

Hej...

Har lige købt ny brugt bil og har opdaget at der i vindueslisten i højreside
invendig er der et lille område med "mug" det ligner det der kommer på
rugbrød der har gemt sig bagerst i skuffen lidt for længe, altså sådan noget
hvidt noget med skæg...

er der nogle der har haft samme problem eller kender en kur mod det, så
skriv endelig da det da er lidt ulækkert at ha i bilen...

Anders

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-01-07 19:49

"anders" <ae(snabel-a)givskudnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogle der har haft samme problem eller kender en kur mod det, så
> skriv endelig da det da er lidt ulækkert at ha i bilen...

Vask af og giv det Rodalon, så holder det sig væk et år eller to.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : claus b. p.

Dato : 29-01-07 22:44

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> højreside
> noget

> Vask af og giv det Rodalon, så holder det sig væk et år eller to.
Jeg er enig. Men det kommer ret hurtigt igen hvis man lader bilen stå ubrugt
i nogle dage, når det er så fugtigt at der dannes dug. Og det er jo ganske
ofte her i DK! Vores P205 har også en tendens til algevækst udvendig langs
vindueskanterne. Det klares nemt med en højtryksspuler.

/Claus

Fra : KMH

Dato : 28-01-07 19:59

> [...]
>
> er der nogle der har haft samme problem eller kender en kur mod det, så
> skriv endelig da det da er lidt ulækkert at ha i bilen...

Mug er en slags svamp, og svamp bekæmpes lettest og billigst med et par
dråber atamon - spørg fruen, hun ved det helt sikkert (især hvis hun sylter)

Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-01-07 21:04

"anders" <ae(snabel-a)givskudnet.dk> skrev i en meddelelse

> er der nogle der har haft samme problem eller kender en kur mod det, så
> skriv endelig da det da er lidt ulækkert at ha i bilen...

Det er da det mindste problem, mug = fugt = rust :(. Hvis du fjerner
anledningen til mug, tørre fx. bundmåtter og lufter ud, bremser du
nedbrydningen af din bil ;).

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-07 20:15

> [...]
>
> er der nogle der har haft samme problem eller kender en kur mod det, så
> skriv endelig da det da er lidt ulækkert at ha i bilen...

Alle mine "ældre" biler har også haft det i mere eller mindre grad. Det er
da ligetil at fjerne. Enten kan det bare vaskes væk med alm vand/autoshampo
eller også bare gnubbes væk med en klud.
Det kommer hvis man ikke gider vaske og pleje bilen

--
Tom