TDC BB og HUB - krydset kabel/patch kabel
Fra : Peter

Dato : 28-06-01 20:27

Jeg har lige fået min 512KB linie ind i huset. HURRA !
-MEN... jeg kan ikke få en grøn klarfarve i modemet når jeg sætter et
patchkabel fra modemet ind i min 10mb hub.
Sætter jeg patchkablet direkte i min netkort som vejledningen foreskriver
virker det fint.
Skal jeg virkelig ud og investere i en switch for at det kan deles mellem
mine 3 PC'ere ? Eller skal kablet mellem modem og hub være et krydset kabel
?
På forhånd tak.
Peter Møldrup

Fra : Schultz Consult - RM

Dato : 28-06-01 20:59

"Peter" <moldruptwins@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg virkelig ud og investere i en switch for at det kan deles mellem
> mine 3 PC'ere ? Eller skal kablet mellem modem og hub være et krydset
Du skal bruge en router for at kunne tilkoble din computer via en hub/switch
F.eks. en Cisco 1401, der er også andre mærker/modeller, men dem kan jeg
ikke lige huske.

Denne router kan lejes af TDC for 750,- pr. kvartal excl. moms

René Madsen --- rene@schultzconsult.dk
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Peter

Dato : 28-06-01 21:17

Iflg. installationsCD'en der medfølger kan man godt koble netværket sammen i
en switch. Jeg har også bestilt 4 dynamisk IP-adresser for netop at kunne
bruge en hub.
Hvis jeg kørte med en router kunne jeg nøjes med 1 fast IP-adresse. Derfor
undrer det mig at det ikke virker i hubben.
Hilsen
Peter

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-06-01 22:25

On Thu, 28 Jun 2001 21:59:06 +0200, Schultz Consult - RM wrote:

>"Peter" <moldruptwins@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Det skal være et krydset kabel.

>Du skal bruge en router for at kunne tilkoble din computer via en hub/switch

Vrøvl når der tales om BB|ADSL

>F.eks. en Cisco 1401, der er også andre mærker/modeller, men dem kan jeg
>ikke lige huske.

En cisco 1401 kan *IKKE* bruges til BB|ADSL

>Denne router kan lejes af TDC for 750,- pr. kvartal excl. moms

Gad vide om det var den eneste information i din posting som havde
noget med sandheden at gøre ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Schultz Consult - RM

Dato : 28-06-01 22:41

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En cisco 1401 kan *IKKE* bruges til BB|ADSL

> Gad vide om det var den eneste information i din posting som havde
Åbenbart... fejl sker...
< joke on >
hvis jeg nu bukker og nejer kan du så bære over med mig
< joke off >
Har kun installeret NE, NE2 og Pro@ccess ADSL forbindelser, så det var min
umidlbare opfattelse at det stod sådan til mht. BB og flere computere, men
det var det ikke...

Fra : B. Nice

Dato : 28-06-01 22:37

Jeg kører TDC Bredbånd ADSL med 3 PC'er gennem en 4-ports Accton Hub. Virker
fint.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-06-01 21:26

"Peter" <moldruptwins@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Skal jeg virkelig ud og investere i en switch for at det kan deles mellem
> mine 3 PC'ere ? Eller skal kablet mellem modem og hub være et krydset

Jeg tror ikke du SKAL have en switch. Det skulle virke fint med en hub.

og som du rigtigt nok selv spørger hen til.. Så skal du entet stikket kablet
i Upload porten på hubben, eller bruge et krydset kabel.

Fra : Peter

Dato : 28-06-01 22:54

BINGO.... ind i uploadporten med et patch-kabel og VUPTI - der var den.
Tusind tak!!
Hilsen
Peter

Fra : Andreas

Dato : 29-06-01 09:14

On Thu, 28 Jun 2001 23:53:46 +0200, "Peter"
<moldruptwins@mail.tele.dk> wrote:

>BINGO.... ind i uploadporten med et patch-kabel og VUPTI - der var den.
>Tusind tak!!
>Hilsen
>Peter

Hej Peter

Uploadporten........du mener den der hedder noget á la uplink, ikke´?

Bare lige for at vide hvordan jeg sellv skal gribe det an, når BB
forbindelsen kommer midt i den kommende måned.

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas