Bytte rundt på funktioner i fartpilot?
Fra : -=JF=- priv

Dato : 27-01-07 11:10

Halløjsa!

På min Mondeo sidder knapperne til fartpiloten i rattet, men de sidder
ikke så hensigtsmæssigt for mig.

Er der muligt at bytte rundt på funktionerne i knapperne (billedlig
talt - flytte ledningerne inde i rattet) så funktionen fra de to
øverste knapper i højre side flyttes over i venstre side, og vice
versa?

--
Mvh. John

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-01-07 19:03

-=JF=- priv wrote:
> [...]
> talt - flytte ledningerne inde i rattet) så funktionen fra de to
> øverste knapper i højre side flyttes over i venstre side, og vice

Ja - sikkert...

Der sikker nok nogle modstande på hver ledning, og alt efter hvilken
modstand boksen til fartpiloten modtager reagere den efter det.
Hvis det er rigtigt, så skal der "blot" byttes rundt på disse modstande...

Fra : -=JF=- priv

Dato : 29-01-07 20:16

Morten Fruergaard formulerede spørgsmålet:

> Der sikker nok nogle modstande på hver ledning, og alt efter hvilken modstand
> boksen til fartpiloten modtager reagere den efter det.
> Hvis det er rigtigt, så skal der "blot" byttes rundt på disse modstande...

Jeg håber at du har ret!
Vil prøve at spørge enten et Fordværksted eller et af de firmaer der
ombygger invalidebiler.

--
Mvh. John

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-07 21:02

-=JF=- priv wrote:
> Jeg håber at du har ret!
> Vil prøve at spørge enten et Fordværksted eller et af de firmaer der
> ombygger invalidebiler.

Hvis ikke det er sådan, så må det "blot" være kontakter og så er det "bare"
at bytte rundt på ledningerne...

Tror ikke, at det er en kæmpe svær opgave for en auto-elektrikker...

Fra : -=JF=- priv

Dato : 29-01-07 21:30

Morten Fruergaard sendte dette med sin computer:

> Tror ikke, at det er en kæmpe svær opgave for en auto-elektrikker...

Ja, man skulle tro det - men ind i mellem bli'r man snydt når
tilsyneladende enkle ting viser sig at være bygget både tåbeligt og
unødigt kompliceret

--
Mvh. John

Fra : -=JF=- priv

Dato : 01-02-07 20:12

Morten Fruergaard sendte dette med sin computer:

> Tror ikke, at det er en kæmpe svær opgave for en auto-elektrikker...

Nu har jeg tale med en autoelektriker - og uha uha Det var ikke
bare lige.
Han ville da godt kigge på det men anbefalede at jeg gik til Ford i
stedet, da det kunne blive meget dyrt hvis han skulle eksperimentere
sig frem.

Han fortalte at Ford efter årgang 2000 var udstyret med cam-bus (tror
jeg at han sagde) og så skulle et eller ndet omprogrammeres hvis man
lavede ændringer.

Jeg har kontaktet Ford som vil bestille en fartpilot hjem så de kan se
om det kan lade sig gøre! Fin service!!

Så nu må jeg bare vente på dommen.

--
Mvh. John

Fra : BJ

Dato : 01-02-07 20:15

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har kontaktet Ford som vil bestille en fartpilot hjem så de kan se om
> det kan lade sig gøre! Fin service!!

Det har de sikkert en formodning om.

> Så nu må jeg bare vente på dommen.

Æder potten applikationspakken til fartpiloten, skulle den være fjong.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~