Et år ældre ?
Fra :    ab©

Dato : 25-01-07 09:44

En autohandler (af typen: slutseddel bruger vi ikke her - du får en dags
dato kvittering har annonceret vores nye brugt bil et år nyere end jeg
opfatter den - reg. i dec. - lader jeg bare som ingenting eller har nogen
forslag til, hvor tungt jeg skal tage det ?

Skulle jeg nu have solgt en bil til ham, hvor nævnte forskel var blevet
opdaget i sidste øjeblik, havde det jo sikkert medført et nedslag i prisen.

ab©

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 11:13

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skulle jeg nu have solgt en bil til ham, hvor nævnte forskel var blevet
> opdaget i sidste øjeblik, havde det jo sikkert medført et nedslag i

Der er mange (også private) der gør det. fordi det er en 98 model, men reg i
12/97 (for eksempel)
Han siger det forhåbentlig til køberne, når de skal skrive under. Det er
værst for folk selv, hvis de ikke får en slutseddel. Sådan en fyr ville jeg
personligt aldrig handle med.
Tommy

Fra :    ab©

Dato : 25-01-07 12:15

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> .... Det er værst for folk selv, hvis de ikke får en slutseddel. Sådan en
> fyr ville jeg personligt aldrig handle med.

Nu sker det vel også, at de største "røvere" får en god bil ind FDM
beretter, at det er lige meget om jeg får en slutseddel eller ej, bare jeg
har beviser for købet, vil jeg være dækket af forbruger-lovgivningen.
De fleste slutsedler er vel også så "befængte" med ulovligt korte garantier
(3 mdr. o.s.v.) der i forvejen kan tilsidesættes.

ab©

Fra : alexbo

Dato : 25-01-07 12:20

"TBJ" skrev

> Det er værst for folk selv, hvis de ikke får en slutseddel. Sådan en fyr
> ville jeg personligt aldrig handle med.

Hvorfor ikke, en slutseddel er bare et stykke papir der siger at vi to har
handlet.
Det er sådan set bedre ikke at have skrevet under på en slutseddel, så kan
man fortryde handlen.

Hvis der er nogen aftaler man vil have skriftligt, så kan man bruge en
slutseddel til det eller et hvilket som helst stykke papir.

mvh
Alex Christensen

Fra : mfn

Dato : 25-01-07 11:16

> [...]
> opfatter den - reg. i dec. - lader jeg bare som ingenting eller har nogen
> forslag til, hvor tungt jeg skal tage det ?

Jeg kan ikke svare dig. Det kommer an på om du skal køre i den til den dør,
eller om du påtænker at sælge senere hen, så har den måske tabt en anelse
mere i værdi. Forhandlerne "undskylder" det ofte med "jammen det er
"året-efter" modellen jo så de er ens (fysisk).

Fra : alexbo

Dato : 25-01-07 11:58

" ab©" skrev

> [...]
> opfatter den - reg. i dec. - lader jeg bare som ingenting eller har nogen
> forslag til, hvor tungt jeg skal tage det ?

Det er op til dig, en bil reg. i dec. 98 vil sandsynligvis være en 99 model.
Det rigtige er at skrive 99 model, reg. dec. 98.

Det er da fuldstændig ligegyldigt om den er fra 28 dec. 98, eller 3 jan 99.
Det er vigtigere at modellen ikke er en 98'er, hvis der har været et større
modelskifte sommeren 98.

mvh
Alex Christensen

Fra :    ab©

Dato : 25-01-07 12:50

> [...]
> 99.
> Det er vigtigere at modellen ikke er en 98'er, hvis der har været et

OK - Jeg har samme mening og vi plejer at køre bilerne helt ned / lade dem
gå videre til børn og bekendte

Tak for jeres svar.

ab©

Fra : claus b. p.

Dato : 25-01-07 23:05

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> OK - Jeg har samme mening og vi plejer at køre bilerne helt ned / lade dem
> gå videre til børn og bekendte

Og så den sædvanlige bedrevidende bemærkning: Husk for pokker at se
registreringsattesten før køb eller underskrift.

/Claus