Spørgsmål til dieseleksperterne :-)
Fra : HKN

Dato : 24-01-07 23:04

Hej,

Jeg har konstateret følgende respons fra min Alfa Romeo 156 1,9 JTD,
når jeg træder speederen helt i bund (på tysk motorvej naturligvis).
Bilen trækker som sædvanligt med momentet mellem 2 - 3000
omdrejninger hele vejen op til ca. 130 km/t. Derefter går det langsomt
op til ca. 160 km/t og så kan den ikke mere...??
Det er jo ikke almindeligt at køre mere end de 130 km/t, så jeg ved
ikke hvornår det kan være opstået. Tidligere havde den intet problem
med at nå den i instruktionsbogen opgivne max hastighed på ca. 197
km/t - så hvad kan der være i vejen, eftersom at den opfører sig
normalt op til de ca. 130 km/t??

Jeg har ikke tjekket nogen slanger endnu, men ville jeg ikke kunne
mærke en utæthed i form af manglende trækkraft op igennem gearene?

Kan det være luftmassemåleren som skal renses?

Mvh
Henrik

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-01-07 23:12

On 24 Jan 2007 14:03:57 -0800, "HKN" <henrikndk@hotmail.com> wrote:

>Jeg har ikke tjekket nogen slanger endnu, men ville jeg ikke kunne
>mærke en utæthed i form af manglende trækkraft op igennem gearene?

Det ville jeg mene.

>Kan det være luftmassemåleren som skal renses?

Det er nok den mest umiddelbare årsag.
Man må ikke håbe at turboen er på sit sidste, og den simpelthen ikke
kan levere luft nok oppe i omdrejninger..

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-01-07 00:15

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok den mest umiddelbare årsag.

Svjv. bruges den samme som VAG :(. Pilleskilddenad, den er sikkert samlet
med tamper-proof Torx, læg den i isopropyl, karburatorsprit, skvulp den
lidt, tag op og lad tørre, montér igen. Hvis det ikke virker, byt til nyt.
Jeg renser min, når jeg skifter olie, dvs. for hver 8-10.000 km. .

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-01-07 05:33

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det kunne vel ikke være brændstoffilteret der er ved at være tæt?
Hilsen Matthias

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-01-07 08:59

Du skriver intet om hvor meget motoren har kørt. Men Fiat/Alfa har heller
ikke verdens mest robuste luftmassemåler, så den kan meget snildt være
årsagen. Jeg tager 200kr for en test på rullefelt, så vi kan evt. se hvordan
effektkurven ser ud. Den afslører en del.

--

Thomas Landberg
www.landberg.dk

Fra : Rene Boelslund

Dato : 25-01-07 12:52

Det er det samme problem jeg har på min mondeo tdi den hugger og nykker og
på motorvej vil den ikke tage gas før efter et stykke tid, men hvor sidder
luftmassemåleren på en mondeo fra 02 så må jeg prøve at rense den først
enden den ryger på læge briksen
Hilsen Rene

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : HKN

Dato : 25-01-07 19:17

Bilen har kørt 150kkm, så den er jo ikke engang kørt til endnu

Det var ikke dyrt med den rulletest - men så er der lige broen og
brændstof - jeg bor syd for Kbh, og det er ikke så ofte jeg kommer
forbi Hjallerup selvom svigermor bor v. Frederikshavn

Mvh
Henrik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-07 08:56

On Jan 25, 7:16 pm, "HKN" <henrik...@hotmail.com> wrote:
> Bilen har kørt 150kkm, så den er jo ikke engang kørt til endnu

Er den ikke ved at være slidt op ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk