Forsikring eller betal selv?
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-01-07 21:27

Nogen har glemt at efterlade en seddel i forruden, da de valgte at
benytte deres trækkrog til at foretage strukturelle ændringer i den
forreste del af min bil.
Uden overhovedet at kende priserne, vil jeg tro at det kommer til at
koste et sted mellem 5000,- og 8000,- at få repareret. Ny kofanger,
lakering og montering.
Min kasko har en selvrisiko på ca. 2500,- og der står på selskabets
hjemmeside "præmien stiger /ikke/ ved skader" (Lærerstandens
Brandforsikring). Men betyder det så at min anciennitet nulstilles, så
der går 5 år inden jeg kan blive elitebillist - jeg ville ellers få den
status til næste år?

Mvh.

Fra : Klaus G.

Dato : 24-01-07 21:58

> [...]
> går 5 år inden jeg kan blive elitebillist - jeg ville ellers få den status
Ring til forsikringen i morgen og hør dem ad? Vi kan allesammen komme med
spandevis af gætterier, men du ender alligevel med at ringe til din
forsikring for at få det _helt_ rigtige svar :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-01-07 22:27

Klaus G. wrote:
> Ring til forsikringen i morgen og hør dem ad? Vi kan allesammen komme med
> spandevis af gætterier, men du ender alligevel med at ringe til din
> forsikring for at få det _helt_ rigtige svar :)

Du har naturligvis ret. Jeg håbede bare på at høste lidt medlidenhed her
i gruppen, mens jeg venter på at deres telefoner åbner :)
Og måske være heldig at en eller anden med samme selskab som jeg kunne
besvare spørgsmålet :D

Mvh.

Fra : DJ

Dato : 24-01-07 22:52

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppen, mens jeg venter på at deres telefoner åbner :)
> Og måske være heldig at en eller anden med samme selskab som jeg kunne

Ja men så slap du bare af, du stiger ikke, og din anciennitet bibeholdes som
den er idag.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 07:38

> [...]
> går 5 år inden jeg kan blive elitebillist - jeg ville ellers få den status

Jeg har samme forsikring hos LB. Du skal betale selvrisikoen og nix mere. Du
er så "bundet til LB" i et par år, fordi andre selskaber vil indplacere dig
lavere end du så er i LB.

Mvh Tommy