Det blev en Ford.....
Fra : Peter Juul

Dato : 23-01-07 20:50

God aften i stuerne...

Så besluttede mit lokale tekniske udvalg sig, og fandt det betimeligt, at
jeg herefter vil kunne ernære mig som taxavognmand....

Bil skulle indkøbes, og da det skal være en potte med mulighed for transport
af 2 kørestole og 6 siddende passagerer, gik turen til den nærmeste
Fiat/Ford - høker..

Jeg har, som nævnt i en tidligere tråd, vaklet mellem Fiat Ducato 2,3 JTD og
Ford Transit 130 T300.

Jeg nåede til den konklusion at jeg stoler mere på tyrkisk finmekanik end på
italienske ledningsnet, så slutsedlen er skrevet på en Transit 130 T300 med
mesterpakke, elpakke, komfortpakke, 65% tonede ruder i passagerkabine, dit
og dat..... Farven måtte jeg vælge mellem standardfarverne, da jeg ellers
kunne forvente yderligere 4 ugers leveringstid.... Så den bliver i den
ganske nydelige "´Blue Ambition"..

Levering.... Sidst i marts - hvis jeg er heldig. Bilen går på båndet i næste
måned, og skal, når den ellers bliver færdig, på en 4 uger lang sørejse
inden den lander på Esbjerg Havn og først derefter kan vende næsen mod sit
nye hjem i Nordjylland... Så en lille uge hos opbyggeren og et par dage hos
taxametermanden, og vi skulle være på hjul omkring påske....

Så nu venter jeg bare på at blive selvstændig erhversdrivende..... og venter
og venter og venter....

VenHils
PeterJ

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 20:55

"Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så nu venter jeg bare på at blive selvstændig erhversdrivende..... og
> venter og venter og venter....

Af hjertet tillykke med potten og et stort held og lykke med biksen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-07 18:40

> Af hjertet tillykke med potten og et stort held og lykke med biksen

Absolut da.

Ville en VW ikke have været det kloge samlede valg, alt taget i betragtning?
(driftsomkostnniger og afskrivning/gensalg)
Nu da man ikke kan købe en Porsche til formålet

Fra : BJ

Dato : 24-01-07 19:23

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Absolut da.
>
> Ville en VW ikke have været det kloge samlede valg, alt taget i
> betragtning?
> (driftsomkostnniger og afskrivning/gensalg)

Jeg skal ikke gøre mig klog på den slags transportpotter, men har da en
kollega, der lige er hoppet tilbage i selvstændigheden.

Han valgte endnu en gang en MB Vito med tomatgearkasse.

> Nu da man ikke kan købe en Porsche til formålet

Lol, lad os håbe for ham at kommer tid, kommer råd..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Juul

Dato : 24-01-07 21:03

"Mogens..." skrev

> Absolut da.

Af hjertet tak.

> Ville en VW ikke have været det kloge samlede valg, alt taget i
> betragtning?
> (driftsomkostnniger og afskrivning/gensalg)
> Nu da man ikke kan købe en Porsche til formålet

Jeg vil sgisme gerne se en Porsche med kørestolslift mv.

Problemet med Liftbus/storvogn er at der altid vil være et vist tab efter
frikørsel... Normalen er 80 - 100 kkr uanset mærke. Og en Caravelle er til
mit brug uinteressant, da jeg skal kunne transportere 2 kørestole uden at
skulle udtage sæder af bilen, samtidig med at den skal fungere som alm.
storvogn. En VW er lækker, og skulle jeg ikke have lift monteret, ville den
osse være 1ste valg.
Både VW Crafter og Caravelle bliver for dyr i indkøb. Jeg starter på bar
bund, så indkøbspris + ombygning er osse en væsentlig faktor.
Min Transit er alt udstyr inkl. billigere end en nøgen Caravelle i indkøb.
(Transit : 270 kkr - Caravelle : ca. 300 kkr + extras)

Iflg. min nuværende arbejdsgiver er Forden faktisk billigere end en VW
Caravelle i vedligehold pr. kørte kilometer. (Og han har haft en VW)

VenHils
PeterJ

Fra : Peter Juul

Dato : 24-01-07 20:55

"BJ" skrev

> Af hjertet tillykke med potten og et stort held og lykke med biksen..

Jow tak.... Jeg har netop i dag talt med Ford-pusheren - Bilen kommer nok
ikke før i april... :o/ - De er åbenbart vældig populære, de Fårdvogne...

VenHils
PeterJ

Fra : Jørgen Foged

Dato : 24-01-07 01:39

Peter Juul wrote:
> God aften i stuerne...
>
> Så besluttede mit lokale tekniske udvalg sig, og fandt det
> betimeligt, at jeg herefter vil kunne ernære mig som taxavognmand....

Ja tillykke. Havde du slet ikke MB med i tankerne? Jeg mener, der er vel
lidt mere komfort i sådan en eller hvad?

--
Jørgen

Fra : Peter Juul

Dato : 24-01-07 21:04

"Jørgen Foged" skrev

> Ja tillykke. Havde du slet ikke MB med i tankerne? Jeg mener, der er vel
> lidt mere komfort i sådan en eller hvad?

Prisen bliver for voldsom - Selv om en Sprinter V6 CDI ikke er
uinteressant... Måske næste gang

VenHils
PeterJ

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-01-07 11:13

"Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu venter jeg bare på at blive selvstændig erhversdrivende..... og
> venter og venter og venter....

Hjertelig tillykke med fartøjet og god vind med forretningen

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Peter Juul

Dato : 24-01-07 21:05

"Uffe Bærentsen" skrev

> Hjertelig tillykke med fartøjet og god vind med forretningen

Een bukker og takker....

VenHils
PeterJ

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 24-01-07 11:25

> [...]
>
> Så besluttede mit lokale tekniske udvalg sig, og fandt det betimeligt, at
> jeg herefter vil kunne ernære mig som taxavognmand....

Super! Så lykkedes det endelig langt om længe. Tusind gange tillykke...

> [...]
> dit og dat..... Farven måtte jeg vælge mellem standardfarverne, da jeg
> ellers kunne forvente yderligere 4 ugers leveringstid.... Så den bliver i

Lyder som et fornuftigt valg. Jeg har kun hørt godt om dem som liftvogne.

> [...]
> mod sit nye hjem i Nordjylland... Så en lille uge hos opbyggeren og et par
> dage hos taxametermanden, og vi skulle være på hjul omkring påske....

Husk, at hvis det kniber med leveringen så du nærmer dig de 3 måneder - med
fare for at overskride - så få papir på det fra forhandleren. Det plejer i
hvert fald at virke her i byen. Har en kollega der fik udskudt levering, men
kommunen var slet ikke på tværs da de fik grunden at vide.
Hvem skal bygge den op?
Og vær opmærksom på at man vist kan bygge den op så du faktisk kan have 2
kørestole uden at flytte mere end det bagerste enkeltsæde. Det kræver så at
de forreste passagersæder bagi vender ryggen fremad, men det er ganske
praktisk i det daglige. I hvert fald hvis man ofte skal have 2 stole med.

> Så nu venter jeg bare på at blive selvstændig erhversdrivende..... og
> venter og venter og venter....

Og den ventetid går så forbandet langsomt .-)
Brug den fornuftigt. Se at få sendt ansøgning afsted om CVR-nummer med det
samme. Det skal du bruge "hele vejen rundt", og det er møgirriterende at
sidde og vente på det.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Peter Juul

Dato : 24-01-07 21:13

"Ole Gaarde Kristensen" skrev

> Super! Så lykkedes det endelig langt om længe. Tusind gange tillykke...

Jow tak.... Slige offentlige udvalg rider ikke den dag de smider sadlen
på...

<snip lidt om Ford Transit>

Lyder som et fornuftigt valg. Jeg har kun hørt godt om dem som liftvogne.

Jeg er på min anden som chauffør... Fin bil - Men den nye er væsentlig
finere.

> [...]
> plejer i hvert fald at virke her i byen. Har en kollega der fik udskudt
> levering, men kommunen var slet ikke på tværs da de fik grunden at vide.

Allerede nu er leveringen udskudt til april.... Der er dælme længe til...
Men jeg er obs på frister osv.

> Hvem skal bygge den op?

Min ganske lokale OK Lifte i Storvorde.. S***e dygtige folk og fornuftige
priser - Firmaet står bag Viking liftene

> Og vær opmærksom på at man vist kan bygge den op så du faktisk kan have 2
> kørestole uden at flytte mere end det bagerste enkeltsæde. Det kræver så
> at de forreste passagersæder bagi vender ryggen fremad

Det bliver ikke nødvendigt - opbygningen bliver med to enkeltsæder ved siden
af hinanden bag førerpladsen og de sidste 4 i hver sin side nedad.. Et
voila... en midtergang med plads til to stole.

> [...]
> samme. Det skal du bruge "hele vejen rundt", og det er møgirriterende at

Blanketten er udfyldt hos Skattebasserne...

> Med venlig hilsen
> Ole Gaarde Kristensen
> Taxavognmand i Næstved
VenHils
PeterJ
soon to be do. i Aalborg

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 25-01-07 19:08

> Jow tak.... Slige offentlige udvalg rider ikke den dag de smider sadlen
> på...

Nej det er nogen gange problemet med den slags
Hvorfor har det egentlig taget så lang tid?

> Jeg er på min anden som chauffør... Fin bil - Men den nye er væsentlig
> finere.

Jamen så kan man jo ikke forlange det bedre

> Allerede nu er leveringen udskudt til april.... Der er dælme længe til...
> Men jeg er obs på frister osv.

Øv - og godt du er obs på det.

> Min ganske lokale OK Lifte i Storvorde.. S***e dygtige folk og fornuftige
> priser - Firmaet står bag Viking liftene

OK. Lyder også som det helt rette valg så.S***e dygtige folk hænger ikke på
træerne.

> Det bliver ikke nødvendigt - opbygningen bliver med to enkeltsæder ved
> siden af hinanden bag førerpladsen og de sidste 4 i hver sin side nedad..
> Et voila... en midtergang med plads til to stole.

Fikst. Sådan har jeg aldrig set den opbygget, men det lyder smart.
Det vigtigste er at det kommer til at fungere godt i det daglige så
opbygningen ikke bliver et irritationsmoment.

> Blanketten er udfyldt hos Skattebasserne...

Sådan!

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Peter Juul

Dato : 25-01-07 21:16

"Ole Gaarde Kristensen" skrev

> "Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er nogen gange problemet med den slags
> Hvorfor har det egentlig taget så lang tid?

Det tager normalt lang tid hos os.... En af mine kolleger havde for år
tilbage glemt at han havde søgt bevilling, da brevet pludselig dumpede ind
af døren - så lang tid var der gået.

> [...]
> Det vigtigste er at det kommer til at fungere godt i det daglige så
> opbygningen ikke bliver et irritationsmoment.

Det fungerer perfekt. Min nuværende bil er opbygget på samme måde med
skinner en masse i gulvet, så balsalen kan møbleres efter ønske
Jeg må få taget nogle billeder, når skrumlet kommer i drift

VenHils
PeterJ

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 26-01-07 06:03

> Det tager normalt lang tid hos os.... En af mine kolleger havde for år
> tilbage glemt at han havde søgt bevilling, da brevet pludselig dumpede ind
> af døren - så lang tid var der gået.

Jeg ville ikke være helt tryg ved en kollega der kan glemme den slags

> Det fungerer perfekt. Min nuværende bil er opbygget på samme måde med
> skinner en masse i gulvet, så balsalen kan møbleres efter ønske
> Jeg må få taget nogle billeder, når skrumlet kommer i drift

Sådan skal det også bare være. På den måde finder man ud af at
hurtigbespænding af sæder er en af sidste årtusindes bedre opfindelser.
Jeg glæder mig allerede til billederne

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved