Indbygningshøjttalere/størrelse?
Fra : Telemand

Dato : 23-01-07 16:43

Hej.
Jeg har en VW Vento, og der er mulighed for at montere indbygningshøjttalere
i hattehylden.
Der er huller der er 14 cm i diameter, hvor store skal højttalerne så være i
tommer?
5,5" svarer til ca 14 cm, men skal de ikke være lidt større så de ikke
falder igennem?
Og hvor stor er en 6" højttaler reelt? Hvor måles de?

Telemand
(Hvis det er en forket gruppe, så undskyld)

Fra : Bo Velschow

Dato : 23-01-07 19:24

"Telemand" <skipper@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvor stor er en 6" højttaler reelt? Hvor måles de?
>
> Telemand
> (Hvis det er en forket gruppe, så undskyld)

dk.teknik.lyd.bilstereo kunne være en mulighed.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Anders Sørensen

Dato : 23-01-07 21:55

On Tue, 23 Jan 2007 16:42:57 +0100, "Telemand" <skipper@nospammail.dk>
wrote:

> [...]
>Og hvor stor er en 6" højttaler reelt? Hvor måles de?
>
>Telemand
>(Hvis det er en forket gruppe, så undskyld)

Du kan finde noget her:
http://www.pioneer.dk/files/SFYC/index6a10.html?action=getspeakers&sBrand=VW&iCarTypeID=1075

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Karsten H.

Dato : 24-01-07 00:06

Telemand wrote:
> [...]
> Hvor måles de?
>
> Telemand
> (Hvis det er en forket gruppe, så undskyld)

Desværre ikke efter nogen standard. Nogen måler fra chassis-kant til
chassiskant (af højttaleren) og andre måler fra membrankant til membrankant.

Desuden er den helt store forskel på monteringshuller. Skal højttaleren
monteres forfra, og skal den være flush med kant af monteringshul eller
ikke. Eller skal den monteres bagfra, så skal hullet ikke være større end
til målet for membrandiameteren.

Du er nok nødt til at visitere f.eks. H. Hansen - så kører det for dig.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)