4x4
Fra : karsten & Pia

Dato : 23-01-07 16:33

Hej.

Jeg har et arbejde som kræver at jeg har en firehjulstrækker, da jeg har
meget kørsel på marker samt dårlige og tit meget våde markveje.

Jeg er af den opfattelse at en 4x4 på hvide plader absolut er at foretrække
da jeg har en stor familie, men prisen afskrækker. Ud fra den betragtning at
jeg alligevel ikke kan bruge bilen privat (gule plader-stor familie),
sammenholdt med at jeg kan lave servicen selv, har jeg hidtil gået efter
devisen "billigst muligt i indkøb" med flest mulige kilometer. Comfort
kommer i anden række.
Jeg har hidtil kørt nissan king cab, men har erfaret at undervognen ikke kan
holde til det og ruster meget hurtigt på længdevangerne , på trods af
undervognsbehandling.
Motoren bliver passet og jeg har ingen "køre ræs vaner", den forrrige king
cab jeg havde rundede næsten ½ million kilometer. Når bilen starter om
morgenen, kører motoren næsten til fyraften. (få koldstarter)
Derfor spørger jeg gruppen, hvilken 4x4 er billig i indkøb, og kan groft
sagt, tåle at være sølet ind i vand, mudder og jord det meste af
sommerperioden.

Mine behov er i prioriteret rækkefølge:

1. Pris
2. lidt modtagelighed for rust i undervognen. (holdbarhed)
3.hvide plader
4. Comfort
5.hastighed/hk

venligst karsten

Fra : Søren Hansen

Dato : 23-01-07 16:59

> Mine behov er i prioriteret rækkefølge:
>
> 1. Pris
> 2. lidt modtagelighed for rust i undervognen. (holdbarhed)
> [...]

Mht at få pris og hvide plader til at gå op for nye biler, så kan det
være værd at kigge på camping-udgaverne af f.eks Toyota LandCruiser,
Landrover og Rexton. Priserne er stadig ikke på gulpladeniveau, men der
er da kun 60% afgift i stedet for 180%.

Alternativt kan du gå en størrelse op, hvis du har buskort. Landrover og
Landcruiser fås begge i en udgave, der kræver buskort, men til billige
afgifter, hvis du kan leve med ikke at måtte have andre end den nærmeste
familie med i bilen.

Jeg har ingen anelse om, hvordan bilerne er til dit arbejdsbrug. Det må
andre kommentere på.

Mvh
Søren

--
http://kiaklub.dk

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 23-01-07 17:29

> [...]
> værd at kigge på camping-udgaverne af f.eks Toyota LandCruiser, Landrover
> og Rexton. Priserne er stadig ikke på gulpladeniveau, men der er da kun
Enig. Men det får nok en ende en dag. Så skynd dig.
> [...]
> Landcruiser fås begge i en udgave, der kræver buskort, men til billige
> afgifter, hvis du kan leve med ikke at måtte have andre end den nærmeste

Det er så helt sikkert ikke rigtigt at det kun er den nærmeste familie. Men
søg på emnet og lær. F.eks. på www.dlrk.dk og diskussionsforum
FOC
RR TD

Fra : Søren Hansen

Dato : 24-01-07 11:38

Freddy O. Christensen skrev:
> Enig. Men det får nok en ende en dag. Så skynd dig.
>
> Det er så helt sikkert ikke rigtigt at det kun er den nærmeste familie. Men
> [...]
Du har ret. Jeg kan se, at der tilsyneladende ikke er nogen
begrænsninger mht familie/ikke-familie længere, men det er stadig ikke
nemt at finde eller forstå reglerne for privat brug og slet ikke, hvis
man også skal til at køre i udlandet.

Mvh
Søren

--
http://kiaklub.dk

Fra : Deaster

Dato : 23-01-07 17:01

karsten & Pia skrev:
> [...]
>
> Mine behov er i prioriteret rækkefølge:
>
> 1. Pris
> 2. lidt modtagelighed for rust i undervognen. (holdbarhed)

Tror ikke en Suzuki Grand Vitara ville være et dårligt valg, dog kan jeg
nok have en smule tvivl om hvor modstandsdygtig den er overfor rust, men
jeg tror ikke den er ringere end andre i prisklassen.

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Sættenissen

Dato : 23-01-07 17:43

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
> - at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
> og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
> selv jeg kan finde ud af det.

Det har jeg faktisk lige bevist - for 10 dage siden var jeg hos kommunen med
billede, 600 kr., gammelt pas og fornyelsesanmodning. Det tog mindre end 5
minutter af min tid.
I går kom passet med osten.

Hvor svært kan det være!!

Knud

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-01-07 18:10

Hej

Sættenissen wrote:
> I går kom passet med osten.

Fed service at sende madvarer med. Hvordan er den? Stærk, mild? Kanman
også bestille rødvin og sennep sammen med?

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : DJ

Dato : 23-01-07 17:55

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> familie), sammenholdt med at jeg kan lave servicen selv, har jeg hidtil
> gået efter devisen "billigst muligt i indkøb" med flest mulige kilometer.

Snakker vi en ny bil her, eller kan du leve med en brugt? I fald at den godt
kan være brugt så hvor gammel?

Og hvilket prisniveau?

--
Dannie

Fra : karsten & Pia

Dato : 23-01-07 18:31

pris: alt fra 30 til 120 kilo- afhængig af holdbarhed- alder underordnet.

Fra : DJ

Dato : 23-01-07 18:38
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-01-07 18:20

karsten & Pia wrote:
> Mine behov er i prioriteret rækkefølge:
>
> 1. Pris
> 2. lidt modtagelighed for rust i undervognen. (holdbarhed)
> [...]

Skal det være nyt/brugt?
Ca. pris?

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-07 18:40

karsten & Pia wrote:
> [...]
>
> Jeg er af den opfattelse at en 4x4 på hvide plader absolut er at foretrække
> da jeg har en stor familie, men prisen afskrækker.
[...]
> sammenholdt med at jeg kan lave servicen selv,
[...]
> Motoren bliver passet og jeg har ingen "køre ræs vaner"

Det lyder godtnok som om dine behov er bedre dækket ved at købe to let
brugte biler. Især hvis du kan skrue lidt selv.

Mvh.