Dårlig trækkraft Ford Escort
Fra : Steen

Dato : 23-01-07 16:04

Hejsa.

Er der nogle kloge hoveder, der kan komme med et bud på hvad der kan være
galt med min Ford Escort, den mangler trækkraft og den køre max 120 km i
timen, er der den mindste stigning falder farten til max 100 km i timen, det
er som om den sætter ud meget kort varigt ( køre i ryk ). Kan det være
lambdasonden eller katalysatoren det er galt med, således at den ikke får
den rigtige mængde benzin... bare et gæt.

Mvh.
Steen

Fra : Deaster

Dato : 23-01-07 17:01

Steen skrev:
> [...]
> lambdasonden eller katalysatoren det er galt med, således at den ikke får
> den rigtige mængde benzin... bare et gæt.

Benzinfilteret?

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 18:03

"Steen" <seis@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lambdasonden eller katalysatoren det er galt med, således at den ikke får
> den rigtige mængde benzin... bare et gæt.

Ja det kan meget vel være fordi bilen kører i sit nødprogram pga. en defekt
sensor til motorstyringen. Eneste rigtige at gøre er at få udlæst
fejlkoderne FØR man begynder at købe dyre reservedele som måske ikke fejler
noget.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 23-01-07 18:54

Tom wrote:

> [...]
> defekt sensor til motorstyringen. Eneste rigtige at gøre er at få
> udlæst fejlkoderne FØR man begynder at købe dyre reservedele som

Er der flere forskellige nødprogrammer i de skøjter, eller er der kun det
ene ?

/Brian