I disse massive forbudstider...
Fra : BJ

Dato : 22-01-07 15:15

Nu er der massive problemer i København, hvor der aldrig er glat føre
...)), så bør man indføre forbud mød at køre i et automobil uden
vinterdæk i vintersæsonen!

Basta..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-01-07 15:55

BJ wrote:

> Nu er der massive problemer i København, hvor der aldrig er glat føre
> ..)), så bør man indføre forbud mød at køre i et automobil uden
> vinterdæk i vintersæsonen!

Du har da en forkærlighed for forbud uden lige

Mvh. Uffe Rvn

Fra : BJ

Dato : 22-01-07 15:56

KLIP

> Du har da en forkærlighed for forbud uden lige

Jeg ææælsker hver og et af dem, specielt de nymodens "kreative"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 22-01-07 18:09

BJ skrev:
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

Jeg syntes nu bedre om de nye tyske regler, der siger at man skal have
dæk på til føret, eller lade bilen stå.

Ikke så meget tvang, men et frit valg.

--
Keld
med vinterdæk på begge biler

Fra : BJ

Dato : 22-01-07 21:54

"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg syntes nu bedre om de nye tyske regler, der siger at man skal have dæk
> på til føret, eller lade bilen stå.
>
> Ikke så meget tvang, men et frit valg.

Dem kan jeg også sagtens gå ind for.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ena

Dato : 22-01-07 18:13

> Nu er der massive problemer i København, hvor der aldrig er glat føre
> ..)), så bør man indføre forbud mød at køre i et automobil uden
> [...]
Nej da Bjørn - det skal koste en afgift og et klip i kørekortet at køre uden
det passer bedre til tiden.

Det er ligesom med miliøet - man må gerne forurene bare man betaler for det.

Fra : BJ

Dato : 22-01-07 21:55

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej da Bjørn - det skal koste en afgift og et klip i kørekortet at køre
> uden det passer bedre til tiden.
>
> Det er ligesom med miliøet - man må gerne forurene bare man betaler for
> det.

You have got a point, there..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : joppe

Dato : 22-01-07 20:11

"så bør man indføre forbud mød at køre i et automobil uden
vinterdæk i vintersæsonen!"

HAHA det er en ommer!
En stor del af patruljevognene kører med sommersæk da de står bedre
fast 90% af vintertiden i dk. Sku de køre og dele bøder ud?.
Vinterdæk får seriøst "baghjul" når det er asfalt man kører på.
Får den gas køres dækkene varme... At man så er glatis i dag er
en anden snak men der er jo meget få af dem om året!.

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 20:21

"joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ingen tvivl at vinterdæk står bedre fast i snedække. Jeg undrer mig bare
over at 100 biler kan være involveret i et stort uheld, når der statistisk
set burde være en del af disse som også kørte med vinterdæk.
Jeg tror nogen tillægger vinterdækkene overnaturlige egenskaber, da mange
tydeligvis ikke har formået at kunne stanse i tide, som jeg læser
dagspressens beretning.

Største fare for at lave ulykker er vist mere personen bag rattet end noget
som helst teknisk udstyr.

--
Tom

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-01-07 11:20

Tom wrote:
> [...]
> Jeg tror nogen tillægger vinterdækkene overnaturlige egenskaber, da mange
> tydeligvis ikke har formået at kunne stanse i tide, som jeg læser

Ja, hvis der har dannet sig is på vejbanen, så får både vinter- og
sommerdæk en helt absurd bremselængde.

Mvh.

Fra : Cyber.

Dato : 22-01-07 23:33

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Nu er der massive problemer i København, hvor der aldrig er glat føre
> ..)), så bør man indføre forbud mød at køre i et automobil uden
> [...]
jeg syntes da kun det var helt ude på landet at de kørte galt...syd for
køge.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-07 09:48

joppe wrote:
> [...]
> fast 90% af vintertiden i dk. Sku de køre og dele bøder ud?.
> Vinterdæk får seriøst "baghjul" når det er asfalt man kører på.

Det er vist en overdrivelse.
Sommerdæk er kun lidt bedre på tør vej, og også lidt bedre på våd
vej, men så snart der er glat så er vinterdækket meget bedre end
sommerdækket.

> Får den gas køres dækkene varme... At man så er glatis i dag er
> en anden snak men der er jo meget få af dem om året!.

Ja, men det er de dage hvor forskellen betyder noget.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-01-07 12:07

On Jan 23, 9:48 am, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> Det er vist en overdrivelse.
> Sommerdæk er kun lidt bedre på tør vej, og også lidt bedre på våd
> vej, men så snart der er glat så er vinterdækket meget bedre end
> sommerdækket.

Ja, jeg har nu aldrig set folk have problemer med vejgrebet, fordi de
havde vinterdæk på. Hvis ikke du kører race, så kan jeg ikke se
hvordan det kan have nogen relevans. Det bedste argument jeg har set
endnu er, at vinterdæk slides hurtigere. Men hvad det faktisk koster
pr. kørt kilometer ved jeg ikke. Er det virkelig noget der betyder
noget?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-07 13:04

Niels Andersen wrote:

> [...]
> endnu er, at vinterdæk slides hurtigere. Men hvad det faktisk koster
> pr. kørt kilometer ved jeg ikke. Er det virkelig noget der betyder

Alle de andre udgifter til at holde bil overstiger da dækudgifterne,
så jeg har valgt mest sikkerhed for pengene.
Så det er kvalitetsdæk, både sommer og vinter.