Centrallås i Citroen Picasso
Fra : picasso

Dato : 21-01-07 20:29

Hej.
Er der nogen, der ved, hvor styreboxen til centrallåsesystemet sidder
i en Picasso 2.0 HDI årg. 2002. Mit problem er, at låsning af dørene
svigter periodisk. Jeg har chek'ed låsesystemet i et par af dørene.
Tilsyneladende er problemet ikke her. P.t. har jeg størst besvær med
højre fordør. der ikke låser op. Jeg har mistanke til dårlige
irrede forbindelser ved den centrale box.

I øvrigt ellers en dejlig bil, som meget snart bliver skiftet til en
C4 Grand Picasso.

Hilsen Picasso Steen

Fra : Kasper

Dato : 21-01-07 20:35

"picasso" <steen@petersen.tdcadsl.dk> wrote in message
[...]

Hej

Evt også tjek lednings forbindelserne i dørens "knæk" punkt

Kasper

Fra : picasso

Dato : 21-01-07 20:51

Kasper skrev:
> [...]
> irrede forbindelser ved den centrale box.
>
> Hej
>
> Evt også tjek lednings forbindelserne i dørens "knæk" punkt

Jeg har aldrig haft problemer med venstre for- og bagdør. Derimod har
jeg problemer med både højre for- og bagdør. Jeg bruger bilen
(gulplade) til firmakørsel, har kørt 150.000 km, og bruger næsten
ikke de højre døre. Så derfor er det ikke sandsynligt, at problemet
er relateret til knækkede ledninger ud til dørene.

Steen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-01-07 22:09

> [...]
>ikke de højre døre. Så derfor er det ikke sandsynligt, at problemet
>er relateret til knækkede ledninger ud til dørene.

Fordi de bruges mindre er jo ikke ensbetydende med at det ikke
kan være en knækket ledning. Har du aldrig haft noget nyt som er
gået i stykker første gang du brugte det.......... Så kan en ledning
der sjældent "bukkes" vel også gå i stykker, selvom den bruges
sjældent. Det er da bare at se alle de "gratis" muligheder efter
først, førend du begynder at kaste penge efter noget som virker.
Just my 2 cent.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-01-07 21:10

hvad med at købe en ny c-lås motor til højre dør. der er nogle meget små
kontakter i låsemekanismen der kan gå i stykker og 99% så er fejlen der og
ikke i boxen, hvis boxen er i stykker, kunne den heller ikke låse de andre
døre op ...

Fra : Per Tolbøll

Dato : 21-01-07 22:33

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højre fordør. der ikke låser op. Jeg har mistanke til dårlige
> irrede forbindelser ved den centrale box.

Hmmm, har en Picasso, også årgang 2002 1.8 benzin. Der er periodisk (hver
10. gang eller så) manglende OPlåsning af førerdøren - og kun den.
Står vi med et parti dårlige centrallås-motorer ? - det tror jeg efterhånden
mere på end de dårlige forbindelser.

Min mekaniker mener også det mest sandsynligt er selve låseaggregatet.

Fra : NHF

Dato : 21-01-07 21:44

Hej

Dette er ikke en løsning/svar til dit spørgsmål, men jeg undre mig over alle
Citroen ejere som stadig glæder sig til en ny model fra Citroen på trods af
alle mulige elektriske problemer. Jeg har en kammerat som har en Picasso
Van, og periodisk virker instrumentbordet ikke, jeg har kollegaer som kører
C5, og her er det vist nemmest at nævne hvad der virker, jeg har en svoger
som kører Berlingo, gud fader bevares noget skarmmel. Personligt synes jeg
en Citroen (C5) kører vidunderligt, forudsat "lortet" virker, men jeg kunne
aldrig drømme om at købe sådan en bil privat. Det er der simpelthen alt for
mange problemer ved.

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-01-07 22:10

NHF wrote:
> Hej
>
> Dette er ikke en løsning/svar til dit spørgsmål,

Så start din egen tråd.

Mvh.

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-01-07 22:33

"NHF" <lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes jeg en Citroen (C5) kører vidunderligt, forudsat "lortet" virker,
> men jeg kunne aldrig drømme om at købe sådan en bil privat. Det er der

Ups, _der_ fik du potentielt stukket hånden i en hvepserede!!! Nu kommer
frankofilerne på barrikaderne _igen_!

(og nej, jeg skal heller aldrig nogensinde have noget af det franske **** i
min indkørsel! )

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kristian

Dato : 23-01-07 13:12

> Ups, _der_ fik du potentielt stukket hånden i en hvepserede!!! Nu kommer
> frankofilerne på barrikaderne _igen_!

Vel ikke mere end ejere af andre bilmærker, der heller ikke har problemer
med deres egen bil

Hvis du forstod den....Bo ?

Fra : Bo Velschow

Dato : 23-01-07 19:19

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:45b5fb76$0$2461$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Vel ikke mere end ejere af andre bilmærker, der heller ikke har problemer
> med deres egen bil
>
> Hvis du forstod den....Bo ?

Øhh.. det gjorde jeg ikke?! Min kommentar gik på, at nogen efter min mening
går ret langt for at "beskytte" "deres" bilmærke.. og det gjorde jeg mig så
lidt morsom over.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : NHF

Dato : 23-01-07 22:56

Nu er der jo forskel på fejlenes art. Mange af Citroen fejl er jo banale
irritations momenter som er en gåde hvorfor de fejler. Det er jo ikke de
normale ting som går i stykker på disse biler, men alt deres overflødige
pangel eller elektriske ting. Hvorfor holder Citroen sig ikke bare til selve
kassen, det er de jo gode til, og så får f.eks. Bosch og de andre til at
lave selve de praktiske.

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Kristian

Dato : 24-01-07 13:06

> [...]
> irritations momenter som er en gåde hvorfor de fejler. Det er jo ikke de
> normale ting som går i stykker på disse biler, men alt deres overflødige

Og da mener du, at Citroën er det eneste bilmærke der har "banale
irritations momenter", mens de aldrig forekommer i "rigtige" biler som VW,
Ford, Opel, Toyota.......og alle de andre ?

Måtte jeg foreslå dig at læse denne nyhedsgruppe igennem.

Derved kan du se, at din påstand vist ikke holder vand

Kristian

Fra : NHF

Dato : 24-01-07 20:46

> Måtte jeg foreslå dig at læse denne nyhedsgruppe igennem.
>
> Derved kan du se, at din påstand vist ikke holder vand
>
> Kristian

Okay, jeg overgiver mig, uden at undre mig over www.mandagsbil.dk hvor
Citroen kun er overgået at Peugeot (en anden fransk lorteæske )

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-01-07 21:10

NHF wrote:

> Okay, jeg overgiver mig, uden at undre mig over www.mandagsbil.dk hvor
> Citroen kun er overgået at Peugeot (en anden fransk lorteæske )

Måske fordi at Peugeot var dem der solgte flest personbiler i 2006?
Flere biler -> flere fejl -> flere indlæg på mandagsbil.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-01-07 21:49

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> writes:

> MÃ¥ske fordi at Peugeot var dem der solgte flest personbiler i 2006?
> Flere biler -> flere fejl -> flere indlæg på mandagsbil.dk

Ikke i 2006. Jeg tror ikke at det site har været opdateret siden
2004...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-01-07 22:12

Peter Dalgaard wrote:

> Ikke i 2006. Jeg tror ikke at det site har været opdateret siden
> 2004...

Det kan godt se ud som om mandagsbil.dk ikke har været opdateret længe.
Der er i hvert fald ikke oprettet kategorier til de nyere modeller. Men
der er da folk der har oprettet 'klager' over biler fra 2005. Pug 307
var den mest solgte bil i 2005. 206 og 407 ligger også på top-ti i 2005.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/01/10/125246.htm

Og i 2005 skrives "For sjette år i træk løb Peugeot med titlen som den
mest sælgende personbil på det det danske marked.". Så det er ikke
underligt at der er mange af dem på mandagsbil.dk

http://www.odenseonline.dk/note/peugeotvinder/index-15.html

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-07 21:51

NHF skriver:

> Okay, jeg overgiver mig, uden at undre mig over www.mandagsbil.dk hvor
> Citroen kun er overgået at Peugeot (en anden fransk lorteæske )

Mandagsbil.dk er til grin.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : NHF

Dato : 24-01-07 23:00

> Mandagsbil.dk er til grin.

Okay, det samme gør sig vel gældende for http://www.s-b.dk/C5/

NHF, Århus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-07 00:07

NHF wrote:

> Okay, det samme gør sig vel gældende for http://www.s-b.dk/C5/

Ja, i høj grad.

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-07 06:10

NHF skriver:

> Okay, det samme gør sig vel gældende for http://www.s-b.dk/C5/

Til dels, halvdelen af tingene har intet med selve bilen at gøre, men
værsksted/forhandler.

Fra : NHF

Dato : 25-01-07 06:40

>Måske fordi at Peugeot var dem der solgte flest personbiler i 2006?
>Flere biler -> flere fejl -> flere indlæg på mandagsbil.dk

Skal det så forståes således at Citroen er 2. mest solgt bil i DK? I givet
fald kan jeg ikke læse statistikker. Jeg kan blive ved med at gennemhulle
jeres svar

NHF, Århus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-07 11:09

NHF wrote:
> Skal det så forståes således at Citroen er 2. mest solgt bil i DK? I givet
> fald kan jeg ikke læse statistikker. Jeg kan blive ved med at gennemhulle
> jeres svar

Det er flot - du er rigtig dygtig.

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-07 18:46

NHF skriver:

> Skal det så forståes således at Citroen er 2. mest solgt bil i DK?

Ud fra mandagsbil.dk ?

ROFL...

Fra : NHF

Dato : 25-01-07 22:21

Nu orker jeg ikke at skrive mere, her er min sidste artikel omhandlende
Citroën og AutoIndex (fra FDM-bladet 2007, men det er jo sikkert også
useriøst i jeres øjne):

FDMs undersøgelse af bilejernes oplevelser med bilerne viser
en generel negativ holdning til Citroën. Såvel det samlede resultat
som underområderne bil, forhandler og værksted lander på et niveau
under gennemsnittet og bringer Citroën ind på en 21.-plads blandt 23
mærker. Eneste delspørgsmål, hvor Citroën klarer sig bedre end
gennemsnittet,
er ved ejernes opfattelse af mærkets modstandskraft over
for rust. Her giver ejerne mærket topkarakter, hvilket altså betyder, at
bilerne er ganske godt rustbeskyttet.
Spørger man til bilejernes vurdering af værkstedernes imødekommenhed
over for garanti-reparationer, lander Citroën på en meget klar
sidsteplads blandt de 23 mærker.
I FDMs tekniske/juridiske afdeling kan man nikke genkendende til
den vurdering. Afdelingen har flere eksempler på sager, hvor medlemmerne
føler sig dårligt behandlet. Det er tilfælde, hvor fejl ved
biler kræver urimeligt mange værkstedsbesøg, og det er tilfælde, hvor
udbedring af fejl og mangler kræver lange diskussioner med både
forhandlere og importør. Enkelte sager har endda måttet indbringes
ved domstolene. Citroën har nyligt udvidet garantien til at omfatte
de to første år, men der er langt til de tre år, som FDM anser som en
nødvendighed, og som givetvis ville kunne medføre, at man kan undgå
mange af de kedelige sager.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-07 22:29

NHF skriver:

> [...]
> udbedring af fejl og mangler kræver lange diskussioner med både
> forhandlere og importør. Enkelte sager har endda måttet indbringes

Det lyder fuldstændigt som VW.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-07 22:34

NHF wrote:
> Nu orker jeg ikke at skrive mere,

Jamen så stop da endelig - jeg gider heller ikke læse mere :)

Mvh.

Fra : Kristian

Dato : 26-01-07 13:48

> Nu orker jeg ikke at skrive mere, her er min sidste artikel omhandlende
> Citroën og AutoIndex (fra FDM-bladet 2007, men det er jo sikkert også
> useriøst i jeres øjne):

Nu vil jeg så skrive noget, som sikkert vil glæde NHF.

Jeg har sandelig også været ude for værksteder der hverken var til at hugge
eller stikke i.

Men for min egen skyld undersøgte jeg markedet for værksteder her på
sydsjælland, og fandt ud af, at Arne Busk i Fakse havde det bedste
Citroënværksted.
Det har jeg så brugt siden.....uden problemer.

Sidste efterår købte jeg så en C5'er.........hos Autohouse i
Køge........fordi han ville give den bedste pris for den gamle bil.
Magen til diletantværksted findes sikkert ikke syd for polarcirklen, for
stort set alt det som jeg ville have rettet i min "nye" bil krævede flere
værkstedsbesøg.

Så nu kommer C5'eren ikke mere hos Auto-House i
Køge...............men............kan I gætte det?
Jes..........hos Arne Busk i Fakse.

Jeg har også.......siden 1992......da jeg købte min første franske bil,
undret mig over, hvor dårlige værksteder der var.....................må vel
i parentes lige nævne, at jeg også har haft en del problemer med både Ford
og Opel.......i tiden før 1992.

Men udover værkstedsproblemer og inkompetente sælgere.......har jeg altså
været den lykkelige ejer af : Renault 19, Citroën ZX Rally Raid, Citroën
Saxo og på nuværende tidspunkt en Citroën Xantia og en C5'er.

Tjaeee.... det var bare lige det som jeg ville sige

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 24-01-07 13:01

> Øhh.. det gjorde jeg ikke?! Min kommentar gik på, at nogen efter min
> mening går ret langt for at "beskytte" "deres" bilmærke.. og det gjorde
> jeg mig så lidt morsom over.

Hvis man er gammel læser af denne nyhedsgruppe, ved man, at det gælder for
ejere af ALLE bilmærker

Kristian