Du ved det er mandag!
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 20:15

Ja, nu sker det igen Mandag morgen truer og jeg frygter bare
følgende forløb:
Man vækker Puntoen, kører stille og roligt ud til motorvejen, ned ad
rampen og finder et hul til venstre efter fem hurtige, så lastbilerne
kan overhales. Følger trop og så:
- mener kassevognen bagved, du godt kan pisse ind til højre mellem fem
lastbiler, der kører så tæt, så en søndags-berlinger på højkant ikke
har en chance. Du holder bremseafstand til ham foran og "striben" går
med 140. Kassevognen markerer med festlys i bagruden og afstanden er
højt sat 5 m til bagklappen.
- når du har overstået det fjols er der nye, men....værre. Skiltet ved
Vemmedrup siger "Greve N 22 min" - det er til at leve med. Det er bare
ærgerligt, at skiltet ved Solrød S siger "Greve N 26 min", det er godt
nok trist, at Greve N følger en tsunami væk fra dig hurtigere end
trafikken, som kører med hele 20
- ved Greve C virker "80"-skiltene som vittigheder
- køen på motorring 3 begynder før Amagerbønderne har fået lov at
deltage - og samtidig aner biler med tre bogstaver og tre tal intet om
danske færdselsregler, de kører bare og håber det bedste
- kort før Jyllingevej står der "kø 1700m" - du holder stille og
undrer dig over om det er køens længde der beskrives
- efter Jyllingevej går det op for dig, at det var afstanden til næste
P-plads
- efter yderligere et par "forstoppelser" på motorring 3 løsner det
lidt og du når helt op i 4. gear
- for så at ramme en "kiggekø" på Helsingørmotorvejen, et par fjolser
kunne ikke køre samme vej på 3 spor uden at ramme hinanden (20000
mennesker kommer for sent pga. de to), men en eller anden nysgerrig
stoppede også trafikken den anden vej.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 20:22

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Skiltet ved Vemmedrup...
> - for så at ramme en "kiggekø" på Helsingørmotorvejen

Du må da med fordel kunne køre "bagom" ?

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 21:02

On Sun, 21 Jan 2007 19:21:43 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Du må da med fordel kunne køre "bagom" ?

Det kommer lidt an på hvad "bagom" er? Jeg hopper på ved Borup -
alternativet hedder Borup-Osted (fin 80+), Osted - Roskilde (højt sat
60), gennem Roskilde og op til Slangerup og på tværs.........det tager
1 time og et kvarter hvis ikke Osted - Roskilde har fået "hikke". Den
anden vej tager knap 50 min på en god dag - dem er der så ret få
af...men generelt 1.05 +/- 5min. Man oplever ofte, at det der går tabt
det ene sted vindes det næste
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Karsten H.

Dato : 22-01-07 11:48

Ivan Madsen wrote:
> On Sun, 21 Jan 2007 19:21:43 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
> FJERNES@jubii.dk> wrote:

- Roskilde (højt sat
> 60), gennem Roskilde
>
> Ivan Madsen,
> Xsara Weekend HDi
> Fiat Punto JTD
> --

Roskilde - efgter ombygning for 10-15 år siden hed det sig, at man kun kunne
komme gennem Roskilde på rulleskøjter eller til hest.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 20:32

> [...]
> kunne ikke køre samme vej på 3 spor uden at ramme hinanden (20000
> mennesker kommer for sent pga. de to), men en eller anden nysgerrig

God historie.
Jeg tar' dog cyklen i morgen.

Fra : Flemming

Dato : 21-01-07 20:37

Ivan Madsen wrote:
> Ja, nu sker det igen Mandag morgen truer og jeg frygter bare
> følgende forløb:

Welcome to my world:

Du starter bilen, som næsten er driftsvarm ved at motorvarmerren har kørt de
sidste 20mim. Drejer på Jyllingevej, og kører ud af Ballerup motorvejen.
Kigger efter om 90 graders svinget ved M4 har fanget nogle nye uerfarende
bilister i løbet af weekenden.

Nu bliver det svært;

Sammenfletningen med M4, og udfletningen 2 -3 km længere fremme, har
allerede skræmt de fleste bilister ud i yder sporet som bremser og gasser op
igen, så nu gælder det bare om at holde 90 sammen med lastbilerne frem til
Høje-Tåstrup. Før rundkørslen drejer du mod Tåstrup, for at ankomme til
arbejdet ca. 13 minutter efter du startede bilen.

Mvh. Flemming

Fra : Leonard

Dato : 21-01-07 21:15

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> wrote:

>Welcome to my world:

8:30 må hellere snart kravle ud af sengen, hvis jeg skal nå at møde kl
9
8:40 kravler ud af sengen og bruger 15 min på badeværelset
8:55 tager tøj på
8:59:40 kører ned med liften fra 1. sal til stuen, dræbende langsomt
ca. 3 m på 17 sek. selv Lupoen kan nå 80 km/t på tid
8:59:59 tænder PCen i stuen og er mødt på arbejde
9:30 laver morgenmad og spiser den mens der læses news
12:00 arbejdstidsophør og må hellere lave noget husligt
13:10 startes bilen for at køre ind til byen er fremme 13:25
allersenest 13:27
13:30 lægger mig til rette på briksen hos fysioterapeuten til 45 min
behagelig vedligeholdene behandling og massage
14:15 kører i bil ca. 35 min til idrætshal
15:30 er klar i rugbystol
17:30 siger tak til de øvrige spillere for en god træning
18:00 kører roligt hjem uden ophold
18:45 laver aftensmad og slapper af resten af aftenen
23:00 liger på ryggen og ser Deadwood på DR2
lidt før midnat slukker lyset og ruller om på siden for at sove

Dejlig mandag uden stress og jag

--
Leonard

Fra : JS

Dato : 21-01-07 20:42

Ivan Madsen wrote:
Klip (en masse Københavner-jammer)

Det er prisen for at bo alt for mange på en alt for lille ø
Jeg ville få klaustrofobi.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 21-01-07 20:54

JS skrev:
> Ivan Madsen wrote:
> Klip (en masse Københavner-jammer)
>
> Det er prisen for at bo alt for mange på en alt for lille ø
> Jeg ville få klaustrofobi.

det er mangel på planlægning

Min mandag morgen hedder ud på frederikssunds vej med kurs mod
Frederikssund, aktivere fartpilot på 90 og glo undrene på alle dem der
holder i kø den modsatte vej

--
Keld
som skiftevis arbejder i Frederikssund og Helsinge og bor ved Ballerup

Fra : Karsten H.

Dato : 22-01-07 11:50

JS wrote:
> Ivan Madsen wrote:
> Klip (en masse Københavner-jammer)
>
> Det er prisen for at bo alt for mange på en alt for lille ø
> Jeg ville få klaustrofobi.

Sådan er det der ovre i kolonierne.

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 21:10

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Ja, nu sker det igen Mandag morgen truer og jeg frygter bare
> følgende forløb:

Der er vist andet at være mere bange for!
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5897372.html

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 21:25

On Sun, 21 Jan 2007 20:09:36 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Der er vist andet at være mere bange for!
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5897372.html

"udsatte steder" - hvorfor pokker tager de dem ikke ind, når de er så
farlige? ) Nå, jamen det er jo den årstid, så det er ventet, men
hvis det er så bøvlet udenfor kan jeg alligevel ikke finde de
fundamenter, jeg skal sætte modullinier af på )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Sibber

Dato : 21-01-07 21:17

> [...]
> kunne ikke køre samme vej på 3 spor uden at ramme hinanden (20000
> mennesker kommer for sent pga. de to), men en eller anden nysgerrig

Ja det er godt nok de værste. Og lige bagefter kommer dem som kører fra
Jyllingevej på 04 sydvestgående, og ikke magter at flette ind på den 1
km lange strækning, fordi så kan de kommer foran alle os andre som
holder i kø fordi de kun gider flette ind et sted, og det er hvor deres
vognbane slutter.

Fra : JS

Dato : 22-01-07 18:57

Sibber wrote:

> [...]
> den 1 km lange strækning, fordi så kan de kommer foran alle os andre
> som holder i kø fordi de kun gider flette ind et sted, og det er hvor

Det sidste er da det eneste rigtige at gøre. Se på tyskerne - dem kunne vi
lære noget af lige præcis på det punkt. Det er da torskeåndssvagt ikke at
bruge den asfalt der er til rådighed. Du skifter vel heller ikke bane til
ydersporet før i sidste øjeblik når du ser at der er en der er ved at flette
ind???

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 21-01-07 21:53

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]
> kunne ikke køre samme vej på 3 spor uden at ramme hinanden (20000
> mennesker kommer for sent pga. de to), men en eller anden nysgerrig

Hahaha - mange fine pointer... Helt enig i 3 bogstaver og 3 tal.

Så en idiot lave et "near miss" forleden på Øresundsbroen i en BMW 325i
coupe i sin iver for at vise han var hurtigere end en Porsche 928. Jeg fik
desværre ikke hans nummer ellers var han blevet meldt til svensk og dansk
politi.

VH EjS
Limhamn - København C 50 min

Fra : FBJ

Dato : 21-01-07 22:13

Ivan Madsen wrote:
> Ja, nu sker det igen Mandag morgen truer og jeg frygter
> bare følgende forløb: ... en masse om køretid og
> motorvejsnettet omkring københavn.

Kun møder af uopsættelig karakter kan tvinge mig ud på vejnettet
inden ni om morgenen!

Næ du, stå op ved otte tiden, sætte kaffe over og smutte en tur
under bruseren.
Tænde for den blærbar og kigge mails, evt. svare og se om en
eller anden kollega har gaflet ledig tid i min kalender. Sjovt
nok har jeg ofte en del aftaler om morgenen der ikke kræver min
tilstedeværelse, men kan klares telefonisk, men det kan ike ses
på min kalender!

Ved ni, halvtitiden snupper jeg lige 3000 > 2860 på en lille halv
time, mens jeg hører Jette Beckman fortælle om "at det vel nok
har været en travl morgen, men nu er det klinget af"

--
F.B.J.

Fra : mfn

Dato : 22-01-07 12:01

Min har da været den roligste af alle så ;)

09.00 Sende ungen i dagpleje 150 m væk. I bil ;)
09.10 Se TV - alle de stakkels bilister på motorvejene
10.00 Køre min syge mor en tur til købmanden - fik 1 pk smøger for det ;)
10.30 Spille lidt poker online og vinde 70 USD - så blev dagpengene
fordoblet ;)
12.00 Tjekke lidt NG og mail
Resten af dagen: Tjahhh vil da lige på et tidspunkt hoppe ud og tjekke
kølervæsken på bilen nu vi har fået frost ;)
Ellers: Se TV/pjatte på nettet.

Imorgen: Det samme ;)

Fra : JS

Dato : 22-01-07 18:59

mfn wrote:
> [...]
> Resten af dagen: Tjahhh vil da lige på et tidspunkt hoppe ud og tjekke
> kølervæsken på bilen nu vi har fået frost ;)

Og hvor kommer afsendelse af ansøgninger ind i programmet? Det er det du får
penge for.

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-01-07 09:54

On Jan 21, 9:17 pm, Sibber <jayp...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> km lange strækning, fordi så kan de kommer foran alle os andre som
> holder i kø fordi de kun gider flette ind et sted, og det er hvor deres

Æh, er det ikke sådan man burde gøre ifølge loven? Og det udnytter
da også den sidste stump kapacitet.

(Herefter snakker jeg ikke om Jyllingevej eller andre specifikke
områder.)

Skide træls ikke at kunne køre over et kryds for grønt, fordi der er
fyldt på den anden side. Men så er der kun halvt fyldt, fordi folk
ikke tør bruge den vejbane der slutter lidt længere henne.

Jeg fletter dog altid ind i god tid, hvis jeg kan komme til det, af
frygt for at folk ikke vil lukke mig ind. Det sker alt for ofte, når
jeg havner derhenne ved et uheld.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-01-07 11:48

Ivan Madsen wrote:
> Ja, nu sker det igen Mandag morgen truer og jeg frygter bare
> følgende forløb:

05:30 - uret ringer
05:45 - Müsli og tænder overstået, konen kysset farvel
05:47 - Lægger fra land på Evitaen, passerer Frederiksborg slot og
barokhaven kort efter - kongevejen følger i let finregn
06:18 - Nymøllevej uden cykelsti truer, nu sner det i store våde flager
og brillerne dugger på bagsiden. Hastigheden er helt nede på 20km/t.
06:22 - Drejer fra af skovvejen op mod Kattehale - turen til Høveltevej
klares uden at møde andre trafikanter (så vidt jeg kan se)
06:40 - Turen gennem Farum og forbi Kollekolle til Bagsværd Sø er
overstået - kan ikke se en disse pga. modkørene bilister. Kun et par
knallerter overhaler mig undervejs.
07:02 - Hillerødmotorvejens cykelsti overstået, der er endnu ikke kø på
motorvejen - ellers ventet pga. nedbør.
07:15 - Ankommer til 2000 Frb C og lurer på hvad DMI mener med snebyger.
Og med en fandens god samvittighed.
07:30 - Bad overstået, og jeg logger ind på PC'en.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-01-07 11:56

Torben Scheel wrote:
> 07:15 - Ankommer til 2000 Frb C og lurer på hvad DMI mener med snebyger.
> Og med en fandens god samvittighed.
> 07:30 - Bad overstået, og jeg logger ind på PC'en.

Hjemturen var lidt mere speget - 25cm vandpyt ved utterslev mose (ikke
ligegyldigt på en lav liggecykel , modvind og kraftig sne fra før
Farum, og hjulspinsglat meget af vejen til Hillerød derfra. Det værste
var dog at bilisterne på Nymøllevej ikke gad holde sideafstand selvom
der var spejlglat. Ikke en skid sjovt på cykel, skal jeg hilse og sige.
Tankeløse tåber.

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-07 13:21

Ivan Madsen wrote:
> Ja, nu sker det igen Mandag morgen truer og jeg frygter bare
> følgende forløb:

Mit forløb:

6.10 væggeuret ringer.
6.25 fodre heste og lufte hund
6.35 tage vores mindste datter op, storesøster er på forlænget
weekend ved mine forældre.
6.40 lave havregrød til hende
7.00 lukke hestene ud + skrabe 2 biler
7.20 aflevere datteren i vuggestuen
7.30 kører på E45 sydgående ved Randers N
7.35 holder i kø på E45 ved Gudenåen fordi folk ikke kan køre
ordenligt
8.35 slipper fri fra køen ved Randers C
mellem 8.35 og 9.15 holder jeg i kø 2 andre steder, mellem Hadsten og
Århus N og omkring Århus N.
9.15 er jeg fremme ved mit bestemmelsessted 60 km væk fra mit
udgangspunkt.

Utroligt at folk ikke kan finde ud af at køre bil.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-07 21:17

On 22 Jan 2007 04:21:17 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>udgangspunkt.
>
>Utroligt at folk ikke kan finde ud af at køre bil.

ha! Jeg nåede frem til tiden, godt nok 20 min senere end forventet,
men alligevel. Turen hjem?....øøøøøh 2½ time ad alternative ruter
iblandet en kø bag et arbejdskøretøj fra Ølstykke til Roskilde - og
derfra stod alt helt stille Ren is et sted, hvor jeg skulle
bremse, så alternative metoder i brug - og ingen skade. Vintersko
virker helt fint, men på ren is ned ad bakke er der kun pigdæk der
hjælper.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-01-07 17:23

Ivan Madsen skriver:

> Ja, nu sker det igen

En mandug ud over det sædvanelige:
Konen er syg, så jeg måtte klare knægten og aflevere ham i dagpleje.
Herefter ud i den store snedrive (vejen i Hammel ar ren is).
Hammel - Ry med 40km/t i følge MFA'en, gennemsniettet helt oppe på 45 da
jeg rammer motorvejen.
1 time for sent på arbejde
Skynde sig hjem for at hente knægten i dagplejen, og så ver der ellers
meldt "snehygge" på vejen hjem derfra (han gik ved siden af klapvognen).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe