css i <input> - netscape
Fra : Henrik W. Madsen

Dato : 28-06-01 20:13

Jeg bøvler lidt med Nescape, hvem gør ikke det....

Via en style har jeg forsøgt at formatere et søgefelt.
Det virker efter hensigten i IE, men Netscape står af.

I mit style-sheet ser det sådan ud:

..sogfelt { background-color:#f0fff0;
font-size:9pt;
color:#468248;
border-bottom:solid 1px;
border-left:solid 1px;
border-right:solid 1px;
border-top:solid 1px;}

og det kaldes via:

<input name=search size=20 maxlength=100 class=sogfelt>

Se det i aktion på http://www.klyt.dk/

--
Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-01 21:02

Thu, 28 Jun 2001 21:13:20 +0200, skrev "Henrik W. Madsen"
<warberg@klyt.dk>:

>Via en style har jeg forsøgt at formatere et søgefelt.
>Det virker efter hensigten i IE, men Netscape står af.

Ja, og du får det ikke anderledes i Netscape 4.x.

Det du efterlyser er noget som Netscape 4.x ikke understøtter.

Derimod er der en anden ting, du kan gøre noget ved.

Siden vises med forskellige skriftyper i Netscape (den, du har
defineret i css og andre steder med browserens default).

Netscape 4.x er ikke god til at arve egenskaber.

Så du skal også sætte fonten for tabeller f.eks.

body, td, p   {font-family....}

Du mangler background-color mange steder, det skal der være når der
anvendes color: , om ikke andet background-color: transparent

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : Henrik W. Madsen

Dato : 28-06-01 21:13

Testet med Netscape 6, der virker det heller ikke.
Er det muligt?