Ford Mondeo 1.8 Fashion St. Car. (1998)
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 20-01-07 22:14

Kære alle.

Kan nogen oplyse mig om, hvilket udstyr ovennævnte model i sin tid
blev "født" med?

Har netop købt en, hvor forhandleren skrev i salgsopstillingen, at den
er udstyret med 4 airbags samt el-sidespejle m/varme.

Jeg kan imidlertid kun "finde" 2 airbags og endelig kan jeg ikke se
den varmetråd i spejlene, som normalt indikerer, at der er varme i.

Selve instruktionsbogen er vist mere eller mindre gældende for
samtlige modeller af Mondeoen.

Kan der godt være varme i sidespejle, uden man nødvendigvis kan se
tråden?

Mvh.
Kresten

Fra : NHF

Dato : 20-01-07 22:35

> Kan der godt være varme i sidespejle, uden man nødvendigvis kan se
> tråden?

Tænd for el-bagruden, vent i 5 minutter herefter skal du kunne mærke varmen
i spejlene med din hånd. Mht. airbag, så er der normalt placeret en i
rattet, en i passagersiden og en i hhv. venstre side af førestolen og en i
højre side af passagerstolen. Hvad angiver instruksbogen?

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 22:41

"Kresten Hjelm Pedersen (slet LA79D)" <post@LA79Dkresten.eu> skrev i en
meddelelse news:11693279230.931101025246175@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg kan imidlertid kun "finde" 2 airbags og endelig kan jeg ikke se
> den varmetråd i spejlene, som normalt indikerer, at der er varme i.

Den er god nok, den har 4 airbags. Det har alle mondeo'er efter 2. måned i
1997.
Mener ikke mondeo mk2 har varmetråde i sidespejle.

> Selve instruktionsbogen er vist mere eller mindre gældende for
> samtlige modeller af Mondeoen.

Jep, men alligevel vigtig læsning

> Kan der godt være varme i sidespejle, uden man nødvendigvis kan se
> tråden?

Man kan jo have monteret en modstand på bagsiden af spejlet, men jeg mener
ikke der er varmetråde i denne model. Du må jo kunne mærke om spejlet bliver
varmt

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 20-01-07 22:38

"Kresten Hjelm Pedersen skrev

> Kan der godt være varme i sidespejle, uden man nødvendigvis kan se
> tråden?

Ja samme metode som linket viser.
De er som regel koblet sammen med bagruden.
Man bør kunne mærke varmen efter et par min.

http://www.elvvs.dk/articlelist.1935

mvh
Alex Christensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-01-07 22:53

> Kan der godt være varme i sidespejle, uden man nødvendigvis kan se
> tråden?

Nu kender jeg ikke en dyt til ford'er, men jeg mente da at den gængse måde
at lave varme i spejlene var at montere en varmetråd på bagsiden af spejlet,
således at glasset bliver varmet op bagfra ? - sådan har det i hvert fald
været i alle de to biler som jeg har/haft med varme i spejlene (en Berlingo
og nu en Octavia).

Andreas M. Hansen

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-01-07 19:03

> [...]
>
> Jeg kan imidlertid kun "finde" 2 airbags og endelig kan jeg ikke se
> den varmetråd i spejlene, som normalt indikerer, at der er varme i.

Står der ikke SRS Airbag enten på siden af forstolene eller på B-stolpen??
Det gjorde der på min Mondeo Mk2 ('99) (mener at kunne huske, at der sad
isyet en lille lap i sømmen på indtrækket. På min nuværende Mazda6 sidder
der en sådan lap på forstolene (sideairbags), mens der er stemplet SRS
Airbag ind i plastbeklædningen indvendigt på hhv. A- og C-stolperne
(hovedairbags)).

Der var ikke synlige varmetråde i mine sidespejle (og det har jeg aldrig set
på nogen biler!); varmelegemerne var placeret på bagsiden af spejlene. Som
andre skriver, bør du kunne mærke varmen i spejlene efter nogle minutter. I
øvrigt røg varmen i mit ene sidespejl, så de kan nu godt være defekte....!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Brian

Dato : 21-01-07 19:20

Bo Velschow wrote:

> Der var ikke synlige varmetråde i mine sidespejle (og det har jeg
> aldrig set på nogen biler!)

Jamen så skal jeg da gerne komme med et eksempel - Golf 3

/Brian

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-01-07 21:33

> Jamen så skal jeg da gerne komme med et eksempel - Golf 3

OK; den må være reglen, der bekræfter undtagelsen!
- nej, spøg til side: Jeg har siden jeg fik "pappet" (det kaldte man det
dengang ) i '86 ikke kørt i en bil, hvor der var synlige varmetråde - og
det er da blevet til en del forskellige typer gennem tiden (men åbenbart
ikke en Golf 3?!)...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Brian

Dato : 22-01-07 18:07

Bo Velschow wrote:

> OK; den må være reglen, der bekræfter undtagelsen!

I flere henseender, jep

> [...]
> varmetråde - og det er da blevet til en del forskellige typer gennem
> tiden (men åbenbart ikke en Golf 3?!)...

Jeg ved heller ikke hvorfor de har valgt at lave det sådan. Der er en enkelt
varmetråd, og så er den fest slut. Det virker nu heller ikke for
overbevisende, i forhold til de andre biler jeg haft med varme i
sidespejlene.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 22:23

> Jeg kan imidlertid kun "finde" 2 airbags og endelig kan jeg ikke se
> den varmetråd i spejlene, som normalt indikerer, at der er varme i.

Jeg har købt en Mondeo Expressive fra 1998 (sedan) og her stod ikke noget
med varme i sidespejle men det er der heldigvis.

De bliver tændt sammen med el-bagruden.

Det håber jeg også der er i din for det er en dejlig ting nu når frosten
kommer.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.