Bagruder i Altea
Fra : Tue Jensen

Dato : 20-01-07 10:57

Er der nogle der ved, hvordan bagruderne i en Seat Altea Van (2007 model)
er låst? og om de eventuelt kan komme til at virke igen?
--
Tue Jensen
Seat Altea 2.0 TDI m. DSG

Fra : Niels Munk

Dato : 20-01-07 13:15

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> wrote in message

> Er der nogle der ved, hvordan bagruderne i en Seat Altea Van (2007 model)
> er låst? og om de eventuelt kan komme til at virke igen?

I en 2005'er er det bare en ledning der er klippet nede
bag højttalergitteret. Den er ikke engang blændet af...
Lod skidtet sammen igen, og det burde virke.

/Niels Munk

Fra : Tue Jensen

Dato : 20-01-07 13:57

On Sat, 20 Jan 2007 13:14:55 +0100, Niels Munk wrote:

> "Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> wrote in message

> I en 2005'er er det bare en ledning der er klippet nede
> bag højttalergitteret. Den er ikke engang blændet af...
> Lod skidtet sammen igen, og det burde virke.

Er det i fordøren eller bagdøren?
--
Tue Jensen
Seat Altea 2.0 TDI m. DSG

Fra : Niels Munk

Dato : 21-01-07 20:15

> On Sat, 20 Jan 2007 13:14:55 +0100, Niels Munk wrote:

> Er det i fordøren eller bagdøren?

Bagdøren

/Niels Munk

Fra : TDN

Dato : 20-01-07 14:13

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved, hvordan bagruderne i en Seat Altea Van (2007 model)
> er låst? og om de eventuelt kan komme til at virke igen?
> [...]

Ikke for at moralisere men det kunne jo være du ikke vidste det, men det er
et krav at de skal være slået fra og hvis Skat opdager du har sat dem til
koster det afgift + bøde. Personligt er jeg ligeglad og ved da også folk
sætter dem til igen.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 15:23

Tue Jensen skriver:

> Er der nogle der ved, hvordan bagruderne i en Seat Altea Van (2007 model)
> er låst? og om de eventuelt kan komme til at virke igen?

I Touran er de blot limet fast, man kan høre at motoren forsøger at
arbejde, hvis man aktiverer kontakten i fordøren.

Du er klar over konsekvenserne, hvis du bliver set med bagrudene åbne
bare det mindste ?
Og du er klar over at der er meget forkus på gulpladebiler for tiden ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tue Jensen

Dato : 20-01-07 16:07

On Sat, 20 Jan 2007 15:23:10 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
> arbejde, hvis man aktiverer kontakten i fordøren.
>
> Du er klar over konsekvenserne, hvis du bliver set med bagrudene åbne
Delvist
> Og du er klar over at der er meget forkus på gulpladebiler for tiden ?
Yep

--
Tue Jensen
Seat Altea 2.0 TDI m. DSG

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 16:09

Tue Jensen skriver:

> Delvist

Så kunne du lige så godt have fået den med rigtige plader (hvide).

Klaus (Touran 2,0TDI med DSG
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-01-07 17:17

> [...]
> bare det mindste ?
> Og du er klar over at der er meget forkus på gulpladebiler for tiden ?

Er det ikke stærkt overdrevet?
Jeg har læst nogle af de afgørelser ved skat og så længe den væsentlige
funktion af bilen er den samme vanker der ikke fuld afgift. Jeg har
ihvertfald svært ved at se hvad den væsentlige funktion af bilen er ændret
fordi vinduerne kan åbnes.
Men der kommer sikkert et giro kort af en art

/Dennis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 19:09

Dennis Pedersen skriver:

> [...]
> funktion af bilen er den samme vanker der ikke fuld afgift. Jeg har
> ihvertfald svært ved at se hvad den væsentlige funktion af bilen er ændret

Der er en grund til at loven er som den er. Man må ikke åbne
vinduerne...

Fra : Deaster

Dato : 20-01-07 19:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Dennis Pedersen skriver:
>
> Der er en grund til at loven er som den er. Man må ikke åbne
> vinduerne...

Og den grund er?

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 19:40

Deaster skriver:

> Og den grund er?

Der er nogen der har lovgivet om enmet og skrevet at det skal være en
lukket varevogn.

Fra : Brian

Dato : 20-01-07 19:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Der er nogen der har lovgivet om enmet og skrevet at det skal være en
> lukket varevogn.

Og hvis denne regel ikke håndhæves, vil det IMO være til grin - men jeg
hader også udnyttelsen af private gulpladebiler

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 20:09

Brian skriver:

> Og hvis denne regel ikke håndhæves, vil det IMO være til grin

Tada.....

Og de er på jagt efter gulpladebiler for tiden. Parkeringspladsen hos
Bilka i Horsens havde "raid" for nyligt.

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 20:11

KLIP

> Og de er på jagt efter gulpladebiler for tiden. Parkeringspladsen hos
> Bilka i Horsens havde "raid" for nyligt.

Nåda, var du inde og handle privat i arbejdstiden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 20:14

BJ skriver:

> Nåda, var du inde og handle privat i arbejdstiden.

Nope, men en kammerat til en kollega blev spurgt.
Han havde dog betalt afgift af bilen, så han var helt rolig.

Fra : Brian

Dato : 20-01-07 20:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og de er på jagt efter gulpladebiler for tiden. Parkeringspladsen hos
> Bilka i Horsens havde "raid" for nyligt.

Det budskab må jeg prøve at få udbredt, så er det måske til at finde en
p-plads ved den butik

/Brian

Fra : Deaster

Dato : 20-01-07 21:10

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Deaster skriver:
>
> Der er nogen der har lovgivet om enmet og skrevet at det skal være en
> lukket varevogn.

Link?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-07 23:09

Deaster skriver:

> Link?

Pas.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 21-01-07 01:06

Deaster wrote:

> Link?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110583&vID=201310&i=270#i110583

Vinduer og døre
Eventuelle sidevinduer i varekassen skal være i fast forbindelse med
karrosseriet i hele rudens omkreds, og vinduerne må ikke kunne åbnes.
Det betyder, at åbningsmekanismer i sidevinduer og rudeoptræk skal
fjernes eller blokeres. Låsemekanismer i døre kan bevares. Delte ruder
er tilladt, når de er i indbyrdes fast forbindelse og i øvrigt
konstrueret som anført.

Knus
Regnar

Fra : Deaster

Dato : 21-01-07 11:58

Regnar Bang Lyngsø skrev:

> [...]
> fjernes eller blokeres. Låsemekanismer i døre kan bevares. Delte ruder
> er tilladt, når de er i indbyrdes fast forbindelse og i øvrigt

Tak, nogle gange ryster man sgu lidt på hovedet, for hvad pokker skulle
den saglige grund være til at man ikke måtte åbne de bagerste sideruder?

Fra : Brian

Dato : 21-01-07 13:09

Deaster wrote:

> Tak, nogle gange ryster man sgu lidt på hovedet, for hvad pokker
> skulle den saglige grund være til at man ikke måtte åbne de bagerste
> sideruder?

Bilen er købt som en varevogn med deraf lavere afgift. Hvor ofte har du brug
for frisk luft til dine varer omme bagi ?

/Brian

Fra : Deaster

Dato : 21-01-07 14:30

Brian skrev:

> Bilen er købt som en varevogn med deraf lavere afgift. Hvor ofte har du brug
> for frisk luft til dine varer omme bagi ?
>
> /Brian

Jeg kører da tit med bagruderne åbne for at det ikke skal larme så meget
+ for at få lidt frisk luft.

Fra : Brian

Dato : 21-01-07 14:54

Deaster wrote:

> Jeg kører da tit med bagruderne åbne for at det ikke skal larme så
> meget + for at få lidt frisk luft.

Men er det nødvendigt ?

Kører du en gulpladebil, har du reelt set (selv om de færreste ejere af den
slags biler vil være ved det) købt en varevogn. Det er præmissen, for at få
den til en anden pris.

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-01-07 15:15

On Sun, 21 Jan 2007 14:54:05 +0100 "Brian" <nej@tak.du> sent the
following smoke signals:

>Kører du en gulpladebil, har du reelt set (selv om de færreste ejere af den
>slags biler vil være ved det) købt en varevogn. Det er præmissen, for at få
>den til en anden pris.

Og man betaler misundelsesafgift, så på længere sigt har Skattefar ikke
meget at have ondt i røven over...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Brian

Dato : 21-01-07 16:06

Hr. Jensen wrote:

> Og man betaler misundelsesafgift, så på længere sigt har Skattefar
> ikke meget at have ondt i røven over...

Sådan rent hypotetisk, ville du så helst betale misundelsesafgift, for at få
lov at bruge de bagerste ruder, eller spare selvsamme ekstraafgift, og holde
ruderne lukket ?

Selvfølgelig er det firkantet at man ikke må bruge bagruderne, men festen er
da nødt til at stoppe et eller andet sted. Som det er nu, er
gulpladeordningen allerede udnyttet til det maksimale, og langt væk fra den
oprindelige idé.

Bevares, jeg kunne sagtens selv finde på at købe en gulplade til delvis
privat/firmakørsel - det er da dumt ikke at udnytte muligheden, når den nu
er der.

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-01-07 19:09

On Sun, 21 Jan 2007 16:06:15 +0100 "Brian" <nej@tak.du> sent the
following smoke signals:

>Sådan rent hypotetisk, ville du så helst betale misundelsesafgift, for at få
>lov at bruge de bagerste ruder, eller spare selvsamme ekstraafgift, og holde
>ruderne lukket ?

Personligt er jeg ligeglad, da min næste bil som forøvrigt er en
gulpladevogn har fuldaut. klimaanlæg.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Brian

Dato : 21-01-07 19:21

Hr. Jensen wrote:

> Personligt er jeg ligeglad, da min næste bil som forøvrigt er en
> gulpladevogn har fuldaut. klimaanlæg.

Nemlig - alt andet er også dumt, når man nu slipper billigere.

Hænger du stadig fast på en S-Max ?

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-01-07 01:56

On Sun, 21 Jan 2007 19:20:42 +0100 "Brian" <nej@tak.du> sent the
following smoke signals:

>Nemlig - alt andet er også dumt, når man nu slipper billigere.
>
>Hænger du stadig fast på en S-Max ?

Ja, eller den nye Touran, men der går 2-3 måneder, før jeg skifter. Der
er lige et par småting, der skal falde på plads.
Men hvis der er lang leveringstid, er det vel på tide at få truffet et
valg nu...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : JS

Dato : 21-01-07 16:54

Hr. Jensen wrote:
> On Sun, 21 Jan 2007 14:54:05 +0100 "Brian" <nej@tak.du> sent the
> following smoke signals:

> Og man betaler misundelsesafgift, så på længere sigt har Skattefar
> ikke meget at have ondt i røven over...

Det var ellers noget af en pragmatisk holdning...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-01-07 19:04

On Sun, 21 Jan 2007 16:54:02 +0100 "JS" <js_539@hotmail.com> sent the
following smoke signals:

>Det var ellers noget af en pragmatisk holdning...

Tak.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Deaster

Dato : 21-01-07 16:45

Brian skrev:

> Men er det nødvendigt ?

Øhhh nej, ligesom ABS, servostyring, autoradio etc heller ikke er
> [...]

> slags biler vil være ved det) købt en varevogn. Det er præmissen, for at få

Det er jeg udemærket klar over, kan bare stadig ikke se den objektive
grund til at man ikke må åbne de bagerste sideruder.

Fra : BJ

Dato : 21-01-07 16:47

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jeg udemærket klar over, kan bare stadig ikke se den objektive
> grund til at man ikke må åbne de bagerste sideruder.

Hvordan i alverden kan du forlange objektivitet, når det drejer sig om
beskatning??

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 21-01-07 16:50

Deaster wrote:

> Øhhh nej, ligesom ABS, servostyring, autoradio etc heller ikke er
> nødvendigt.

En lidt dårlig sammenligning.

> Det er jeg udemærket klar over, kan bare stadig ikke se den objektive
> grund til at man ikke må åbne de bagerste sideruder.

Det er da også gevaldigt firkantet, det kan vi ikke være uenige om. Men et
eller andet sted, er man jo nødt til at trække en streg i sandet. Jeg ser
det ikke som et savn at man ikke må åbne de bagerste ruder. De fleste
gulpladebiler idag, har alligevel aircon.

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-07 13:03

Deaster wrote:
> Tak, nogle gange ryster man sgu lidt på hovedet, for hvad pokker skulle
> den saglige grund være til at man ikke måtte åbne de bagerste sideruder?

Tit så ryster man på hovedet og tænker:
Hvorfor skal det være nødvendigt med alle de gulplade biler til
private.
Lav det da sådan så at det kun er selskaber med SE nummer som må
stå som ejer af gulpladebil.
Og tillad ingen privat kørsel overhovedet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-01-07 15:06

On 22 Jan 2007 04:02:59 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>Lav det da sådan så at det kun er selskaber med SE nummer som må
>stå som ejer af gulpladebil.
>Og tillad ingen privat kørsel overhovedet.

Så vil der sikkert opstå en masse små firmaer...og så kan man afskrive
bilen, og det bliver næppe billigere for samfundet.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-07 15:09

Hr. Jensen wrote:
> On 22 Jan 2007 04:02:59 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
> sent the following smoke signals:

> Så vil der sikkert opstå en masse små firmaer...

Det tror jeg ikke, så skal der afleveres udvidet selvangivelse, måsek
udgifter til revisor etc.
Så det tror jeg ikke.

Fra : BJ

Dato : 22-01-07 15:12

KLIP

>Det tror jeg ikke, så skal der afleveres udvidet selvangivelse, måsek
>udgifter til revisor etc.
>Så det tror jeg ikke.

Det vil jeg give dig ret og kan de samtidig få cykelpenge=fradrag er det jo
helt i vinkel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~