"smart bilalarm og start remote"
Fra : ums[3460]

Dato : 19-01-07 22:24

Hej, jeg har set på denne her til min V70..-01
jeg har overvejet forskellige løsninger herunder benzinfyr,
defa-elmotorvarmer, men jeg skal også bruge en alarm til bilen... og så
fandt jeg denne her:
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-007-00000825

Er der nogen der har erfaringer med den og decideret vil fraråde den
eller.... ?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-01-07 23:08

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-007-00000825
>
> Er der nogen der har erfaringer med den og decideret vil fraråde den

Efter min mening er fjernbetjeningen det store problem :

Den er ALT for stor og klodset - antennen hjælper heller
ikke ligefrem på det når den lige skal fiskes frem af lommen

Det skal bemærkes at jeg aldrig selv har haft monteret sådan
en (har dog haft købt en til varevognen, men monterede den
aldrig da det ikke lignede noget der var super stabilt) - men
jeg har haft hjulpet 2 kammerater med at konfigurere deres
og det efterlader ikke det bedste indtryk

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-07 23:14

Brian S Jensen wrote:
> Det skal bemærkes at jeg aldrig selv har haft monteret sådan
> en (har dog haft købt en til varevognen, men monterede den
> aldrig da det ikke lignede noget der var super stabilt)

Hm..

Men det er den altså...

> jeg har haft hjulpet 2 kammerater med at konfigurere deres
> og det efterlader ikke det bedste indtryk

Snakker du om en LEA alarm?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-01-07 17:52

meddelelse news:45b14297$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...

> Hm..
>
> Men det er den altså...

Ja,ja - skindet bedrager jo engang imellem

> Snakker du om en LEA alarm?

Ja, den dér 825 tror jeg begge var

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-07 23:12

ums[3460] wrote:
> [...]
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-007-00000825
>
> Er der nogen der har erfaringer med den og decideret vil fraråde den

Jeg har haft flere af dem og søstermodellen.
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=001%2D007%2D00000721

Nu er jeg jo lidt inhabil, når jeg også sælger dem, men jeg har aldrig haft
problemer med en LEA alarm...

Fra : ums[3460]

Dato : 19-01-07 23:41

meddelelse news:45b14237$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Nu er jeg jo lidt inhabil, når jeg også sælger dem, men jeg har aldrig

ok, hvad med installation... er det "nemt" eller skal man betale sig fra
det, og ved du hvad det ca. vil koste ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-07 07:57

ums[3460] wrote:
> ok, hvad med installation... er det "nemt" eller skal man betale sig
> fra det, og ved du hvad det ca. vil koste ?

I forhold til en alm. alarm, så er der kun måske ca. 5 ledninger ekstra...
Så hvis man kan montere en normal, så burde man også kunne montere denne...

Fra : ums[3460]

Dato : 20-01-07 08:59

meddelelse news:45b1bd42$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...

> I forhold til en alm. alarm, så er der kun måske ca. 5 ledninger ekstra...
> Så hvis man kan montere en normal, så burde man også kunne montere
> denne...

Ok, det lyder ikke så besværligt, det bekymrende element er
"transponderenheden" og det dertil hørende relæ. Transponderenheden skal vel
kodes til startspærren eller er det en der omgår spærren, og kan Volvo
f.eks. koden en sådan eller hvad er meningen....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-07 10:41

ums[3460] wrote:
> [...]
> skal vel kodes til startspærren eller er det en der omgår spærren, og
> kan Volvo f.eks. koden en sådan eller hvad er meningen....

Jeg formoder, at det er denne du tænker på?
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=002%2D007%2D00001234

Det er ikke svært - jeg har selv haft det i en V70 magen til din.
Nøglen eller en kopi skal ligges i den sorte boks, og ledningen skal enten
monteres i serie med føleren ved tændingslåsen eller krandsen skal monteres
rundt om tændingslåsen...

Fra : ums[3460]

Dato : 20-01-07 12:16

meddelelse news:45b1e3b6$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Nøglen eller en kopi skal ligges i den sorte boks, og ledningen skal enten
> monteres i serie med føleren ved tændingslåsen eller krandsen skal

ok, vidste ikke det var så simpelt :D

Ville du (selvom du måske er lidt inhabil) foretrække lea 721 eller 825
(prisen er jo stort set ens, hvis man skal bruge fjernstart og
transpondermodul)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-07 13:10

ums[3460] wrote:
> [...]
>
> Ville du (selvom du måske er lidt inhabil) foretrække lea 721 eller
> 825 (prisen er jo stort set ens, hvis man skal bruge fjernstart og

721 kan "kun" en ekstra udgang til at tænde fx fyret.
825 har 3 udgange, så du kan tænde fyret + 2 andre ting.

Hvis du "blot" vil have en alarm, som så også har een udgang til fyret, så
ville jeg vælge 721.
Jeg kan personligt godt lide den LED fjernbetjening, som er med..
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=005%2D007%2D00000002

Hvis du tilmed ikke skal bruge fjernstart så sparer du 500 kr.
Hvis du skal, så er prisen den samme...

825 har et par små ting mere end 721, som jeg ikke lige kan huske, da jeg
har haft 721 i mine sidste mange biler.
Det er noget med temp. i bilen o. lign.

Hvis du til gengæld har en turbobil, så har 721 turbotimer indbygget i
alarmen.

Fra : KASO

Dato : 20-01-07 11:41

> [...]
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-007-00000825
>
> Er der nogen der har erfaringer med den og decideret vil fraråde den

Opvarmning af bil ved at lade motoren køre i tomgang er den suverent
dårligste løsning. Stor slidtage på motor, stor belastning af vores miljø -
og ulovligt i mange politikredse. Hold alarm og motorvarmer adskilt!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-07 13:11

KASO wrote:
> [...]
> dårligste løsning. Stor slidtage på motor, stor belastning af vores
> miljø - og ulovligt i mange politikredse. Hold alarm og motorvarmer

Hvorfor når man kan få fjernbetjeningen til alarmen til at starte fyret(og
kun fyret)?

Fra : KASO

Dato : 20-01-07 17:17

meddelelse news:45b206ce$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor når man kan få fjernbetjeningen til alarmen til at starte fyret(og
> kun fyret)?

Ahh - smart - jeg forstod det som om det var en af de alarmer, hvor man også
kan starte motoren....!
Beklager!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-07 12:27

KASO wrote:

> Ahh - smart - jeg forstod det som om det var en af de alarmer, hvor
> man også kan starte motoren....!

Det kan den også...
Men det er der jo ikke meget grund til at bruge, når der er fyr.

> Beklager!

Arh. Det går nok lige...

Fra : ums[3460]

Dato : 20-01-07 14:15

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dårligste løsning. Stor slidtage på motor, stor belastning af vores
> miljø - og ulovligt i mange politikredse. Hold alarm og motorvarmer

Tanken var at starte et fyr via alarmen, så jeg ikke skulle have 2
systemer.... men kan retrospektivt godt se at spg. kunne forstås sådan at
fjernstart skulle bruges som pseudomotorvarmer

Fra : KASO

Dato : 20-01-07 17:20

> [...]
> systemer.... men kan retrospektivt godt se at spg. kunne forstås sådan at
> fjernstart skulle bruges som pseudomotorvarmer

OK - den misforstod jeg - jeg beklager. Den anden idé er fin - omend
rækkevidden måske er kortere?
(Min fjernbetjening til fyret rækker ca. 600m - også i praksis (hvis der
ikke er for mange forhindringer))

En "rigtig" fjernbetjening til fyr indeholder evt. også en
timerprogrammering - hvis man har brug for det. Tilsvarende kan man nøjes
med at starte ventilatoren en varm sommerdag, så bilen er luftet ud, før man
kommer ud/ned til den. Har man samme muligheder med den "kombinerede"?

Fra : ums[3460]

Dato : 20-01-07 20:27

> [...]
> ikke er for mange forhindringer))
>
> En "rigtig" fjernbetjening til fyr indeholder evt. også en
> timerprogrammering - hvis man har brug for det.

Det burde vist ikke være noget problem..

Tilsvarende kan man nøjes
> med at starte ventilatoren en varm sommerdag, så bilen er luftet ud, før
> man kommer ud/ned til den. Har man samme muligheder med den "kombinerede"?

Der må jeg melde pas, jeg aner det ikke.

Fra : Brian

Dato : 20-01-07 20:40

ums[3460] wrote:

> Tilsvarende kan man nøjes
>
> Der må jeg melde pas, jeg aner det ikke.

Det har du vel, når du har 3 udgange fra alarmen, der kan tænde/slukke et
eller andet i bilen.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-07 12:28

KASO wrote:
> OK - den misforstod jeg - jeg beklager. Den anden idé er fin - omend
> rækkevidden måske er kortere?

Ca. 1000 m i åbent terræn....

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 21:37

> [...]
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-007-00000825
>
> Er der nogen der har erfaringer med den og decideret vil fraråde den

Jeg har INTET i klemme så jeg kan komme med en ÆRLIG vurdering af den.
Jeg købte min i usa til ½ pris incl. moms og told for et par år siden.

Den fungerer rigtig godt og har en rækkevidde på 200-1000 meter. Man skal
dog være klar over at der skal købes ekstra hjælperelæer da de ikke er
indeholdt i sættet (jeg købte).
Desværre har senderen 2 fejl. Den ene er at mit display er gået halvt i
stykker fordi jeg gik med den i lommen på Hockenheim hvor der var 40°C, det
kunne LCD' en ikke rigtig tåle.
Næste fejl er at den ikke er 100% forseglet, så efter et par år er det
nærmest umuligt at se gennem displayet.
Den medfølgende kollisionssensor er ikke super god, fordi det ind imellem
kan ske den laver fejlalarm. Det sker ofte hvis en køretøj som f.eks Harley
fræser forbi lige ved siden af bilen, så går alarmen igang.

Sættet mangler helt klart også 2 stk sendere af samme type i stedet for
low-budget udgaven til den ene.
Batteriet holder ca. 3 mdr. hvilket må siges at være flot.

Jeg overvejer at skifte min ud, fordi den simpelthen er slidt op, men det
bliver nok den samme model igen.

--
Tom

Fra : ums[3460]

Dato : 22-01-07 00:15

> [...]
> Batteriet holder ca. 3 mdr. hvilket må siges at være flot.
>
> Jeg overvejer at skifte min ud, fordi den simpelthen er slidt op, men det

Hej tak for info... Jeg ved ikke helt.. tror jeg holder mig til en DEFA
warmup og måske en ekstra alarm, evt. volvos egen Volvo Guard....