Suzukis motorer
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-01-07 15:02

Hej.
Jeg ved at Susuki Swift Sport er med en Toyota motor, men hvilken motor
er deres 1.6'er (Liana)?
Er det deres egen, eller en gammel sveske fra en anden Japser?
Kai

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-01-07 15:20

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres 1.6'er (Liana)?
> Er det deres egen, eller en gammel sveske fra en anden Japser?

Lidt googling (på "suzuki liana engine 1.6") giver da et par gode hits:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Suzuki_engines
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Aerio
Fra sidstnævnte: "(...) In Europe, where the car is called Liana (an acronym
for "Life In A New Age"), it's seen as a more affordable alternative to
small family cars or to mini MPVs, introducing a new generation of Suzuki M
engines, with 1.3 L and 1.6 L engine."

....så det er vist Suzuki's egen 1.6'er.

Lidt søgning videre på "suzuki M engine 1.6" giver bl.a.
http://autospeed.drive.com.au/cms/A_2893/article.html
med lidt flere detaljer (men der står da ikke noget om en Toyota-motor i
Swift'en?!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-01-07 15:27

Bo Velschow forklarede den 17-01-2007:
> [...]
> http://autospeed.drive.com.au/cms/A_2893/article.html
> med lidt flere detaljer (men der står da ikke noget om en Toyota-motor i

Den M16A der ligger i Sport'en kommer fra Toyota, iflg. Anders
Kolstrup.
Det er vist samme maskine jeg har i Liana'en, bare kun med 109 hypper.
Jeg tror bare de 100 af hypperne er halte
Kai