Familebil
Fra : Martin

Dato : 14-01-07 19:18

Jeg/vi har kig på nedestående bil, da vi snart skal være 3, men jeg kan ikke
rigtig finde nogle erfaringer omkring modellen.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=161400566&page=1

Hvad er jeres erfaringer, skal vi hellere ofre lidt mere og så købe en
Touran. Har dog også haft kigget på en Caddy, men den er lidt kassevogns
agtig

Vores krav er:
VW
Lav afskrivning
Minimun 19Km/l
Diesel
AC eller klima

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-07 19:50

Martin skriver:

> Hvad er jeres erfaringer, skal vi hellere ofre lidt mere og så købe en
> Touran.

En Touran er en ganske anden bil. Den går heller ikke så langt på
literen

Hvorfor ikke købe en Golf ?

> Vores krav er:
> VW
> Lav afskrivning

Så skal du ikke købe en Jetta.

Af en eller anden grund er Jetta/Bora/Jetta aldrig slået igennem i DK,
så de er som regel billige som brugte. Det vil sige at første køber
tager en stor afskrivning

Klaus (med både Golf og Touran)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin

Dato : 14-01-07 21:54

> En Touran er en ganske anden bil. Den går heller ikke så langt på
> literen

Det er 105Hk udgave vi har kig på, den kan næsten nå der op.

> Hvorfor ikke købe en Golf ?

Fordi vi begge synes at Jetta´en er en pæn model.

> Så skal du ikke købe en Jetta.
>
> Af en eller anden grund er Jetta/Bora/Jetta aldrig slået igennem i DK,
> så de er som regel billige som brugte. Det vil sige at første køber
> tager en stor afskrivning

Det er jo netop en brugt vi kigger på, dog kun med 8000km på tælleren, og
35000.- trukket fra ny prisen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-07 22:03

Martin skriver:

> Det er 105Hk udgave vi har kig på, den kan næsten nå der op.

I en golf er det absolut inet problem.

> Fordi vi begge synes at Jetta´en er en pæn model.

Okay, det er det også, bagagerummet er bare ike så praktisk med det
lille hul, specielt ikek, hvis man skal have en barnevogn derned....

> Det er jo netop en brugt vi kigger på, dog kun med 8000km på tælleren, og
> 35000.- trukket fra ny prisen.

Jeg købte en 1 år gammel golf med 14kkm på klokken og sparede 42kkr på
det.
Til gengæld falder den ikke så meget i værdi som en Jetta - og det var
et af dine listepunkter.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 22:10

> Okay, det er det også, bagagerummet er bare ike så praktisk med det
> lille hul, specielt ikek, hvis man skal have en barnevogn derned....

Enig!
Gå efter en stationcar = familiebil.
Evt en Skoda Octavia. Alternativt en Skoda Roomster.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-07 22:23

Flemming skriver:

> Gå efter en stationcar = familiebil.
> Evt en Skoda Octavia. Alternativt en Skoda Roomster.

Uenig.
Hvad i alverden skal man bruge stationcar til ?

Køb den rigtige barnevogn i stedet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-01-07 22:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Uenig.
> Hvad i alverden skal man bruge stationcar til ?
>
> Køb den rigtige barnevogn i stedet.

Uening i uening!

Jeg har selv lige fået en Skoda Octavia Combi og det er skønt at man kan
have barnevognen til at stå ovenpå hinanden, uden at hjulene skal af.
Samtidig er der stadig masser af plads.

Mvh

Kasper

Fra : Kim H.

Dato : 15-01-07 00:09

> Flemming skriver:

> Uenig.
> Hvad i alverden skal man bruge stationcar til ?

Når først man har haft en STW, så vil man sgu' ikke ha' en sedan hatchback
igen.

Kim

Fra : JS

Dato : 15-01-07 17:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Flemming skriver:

> Uenig.
> Hvad i alverden skal man bruge stationcar til ?
Den er flottere.

> Køb den rigtige barnevogn i stedet.
Det er rart at kunne sætte en barnevogn ind uden at gøre andet end at udløse
understellet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-07 18:12

JS skriver:

> Den er flottere.

Det skal du jo sige.....

> Det er rart at kunne sætte en barnevogn ind uden at gøre andet end at udløse
> understellet.

Hvorfor så ikke købe en "Flutecontainer", hvor man er fri for at pille
understellet af ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : JS

Dato : 15-01-07 19:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:

> Det skal du jo sige.....

Med meget få undtagelser synes jeg at stationcar-udgaven altid er fedest.

Flûtecontainer?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-07 22:42

JS skriver:

> Med meget få undtagelser synes jeg at stationcar-udgaven altid er fedest.

Det er jo en smagssag.

> Flûtecontainer?

Berlingo...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 15-01-07 22:55

KLIP

> Det er jo en smagssag.

> Berlingo...

Så er en "Flæskestegsjaguar" en Skoda.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:59

> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer, skal vi hellere ofre lidt mere og så købe en
> Touran. Har dog også haft kigget på en Caddy, men den er lidt kassevogns

Ok, vi overvejer at sælge vores "bilpark" så det ville jeg lige nævne, den
ene kommer næsten ind i dine krav, men kører kun 18,5/Liter.

Bil 1)
Passat Variant TDi Trendline 2003 model men indreg i 2002.
Bil 2)
Polo Variant 1.6 benzin fra 1999.

MVH

Bo

Fra : JS

Dato : 14-01-07 21:03

EJSMB wrote:

> [...]
> 18,5/Liter.
> Bil 1)
> Passat Variant TDi Trendline 2003 model men indreg i 2002.

Hvad skal poloen koste?

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 06:40

> Hvad skal poloen koste?
Jeg tror omkring 50.000 kr.

MVH
Bo

Fra : JS

Dato : 17-01-07 13:50

EJSMB wrote:

> Jeg tror omkring 50.000 kr.

Har du billeder og flere data på den?

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 18:59

> Har du billeder og flere data på den?
Ja, det kan jeg ihverttilfælde få/tage.

Her lige de oplysninger jeg kender ligenu:

1) Sort
2) Alle service overholdt
3) Alufælge samt vinterhjul
4) Ikke ryger

MVH

Bo

Fra : Benny

Dato : 14-01-07 22:48

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bil 1)
> Passat Variant TDi Trendline 2003 model men indreg i 2002.

Hey. Min lillesøster havde en sådan æske. Dårlig samlet bil. Det halve
varmeapparet manglede. Hele forpartiet rystede så meget at forpærene gik
efter en uge. Heldigvis købte hun en med Trendline udstyr´så forsæderne ikke
brækker.
Service er ikke eksisterende, så kan man jo heller ikke klage over den.

Kører Avensis nu.

Benny

Fra : ct

Dato : 15-01-07 07:20

> Kører Avensis nu.

Hørt! (Min kommer i uge 7

ct

Fra : Kaas

Dato : 15-01-07 12:30

> Kører Avensis nu.
>
> Benny

Det er jo jeres valg, men jeg kan garanter dig at der aldrig kommer til at
holde en Toyota i vores indkørsel.

Fra : KASO

Dato : 15-01-07 08:11

"Martin" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer, skal vi hellere ofre lidt mere og så købe en
> Touran. Har dog også haft kigget på en Caddy, men den er lidt kassevogns

Nu ved/forstår jeg ikke, hvorfor I vil begrænse jer til VW - der findes
mange gode/bedre alternativer, men skal det være en VW - og med
familieforøgelsen forude - ville jeg klart vælge en Touran. I vil hurtigt
sætte pris på, at det er langt nemmere at sætte børn ind - og fastspænde
dem - i en barnestol i en høj bil. Samtidig er den meget nemmere at
barnevogn m.m. ind i. Der er ganske vist enkelte her, der mener, at en Lupo
eller lign. er alt rigeligt - og hvis man har brug for mere plads, har man
for meget med eller har købt den forkerte barnevogn Som teoretisk
betragtning er det selvfølgelig korrekt - men i hverdagen sætter man pris på
en praktisk bil med god plads og nem mulighed for at ændre indretningen.

Husk iøvrigt, at den fine dieseløkonomi ikke holder, hvis du kører mange
korte ture. En kollega med en Touran 1.9 Tdi kører f.eks. ikke mere end
14-15km/l fordi bilen primært kører 8-10km hver vej til/fra arbejde.

Fra : Kaas

Dato : 15-01-07 12:29

> Nu ved/forstår jeg ikke, hvorfor I vil begrænse jer til VW

Næ men sådan er der jo så meget, jeg forstår fx. hellere ikke hvordan nogen
kan finde på at stemme på noget der ligger til venstre for de
konservative....men det er jo deres valg, lige som det er mit/vores valg med
hensyn til hvad vi vælger at køre i og hvor meget vi vil betale for det.

> Der er ganske vist enkelte her, der mener, at en Lupo eller lign. er alt
> rigeligt.

Har en lupo, den dækker alle behov pt. og den bliver hellere ikke solgt ved
køb af anden bil, da den rigeligt kan dække de daglige behov (læs. monteret
med barnesæde), men ved famile besøg og ferier der er den for lille.

> Husk iøvrigt, at den fine dieseløkonomi ikke holder, hvis du kører mange
> korte ture.

Kunne aldrig drømme om at købe en diesel for at køre korte ture, desuden
skal der selvfølgelig fyr i bilen så koldstarter undgås.

Ovenstående er ikke ment som en fornærmelse af det du skriver, det er bare
vores valg.

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-01-07 15:56

On Mon, 15 Jan 2007 12:28:30 +0100, "Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>hensyn til hvad vi vælger at køre i og hvor meget vi vil betale for det.

Når du skriver VW, gælder det så hele koncernen?

Ellers ville Altea/Altea XL samt Octavia HB/Combi jo også være seriøse
bud! Du kan generelt få noget mere maskineri/udstyr for pengene, når
du vælger et af undermærkerne

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 15-01-07 18:36

Kent Glerup wrote:

> Når du skriver VW, gælder det så hele koncernen?

Jeg tror ikke det er Kaas der spørger efter bud på en ny bil. Jeg tror bare
han kommenterer, fordi han følte sig stødt på de konservative manchetter
over, at nogen havde andet end ros til VW

/Brian

Fra : Martin

Dato : 15-01-07 20:33

> Jeg tror ikke det er Kaas der spørger efter bud på en ny bil. Jeg tror
> bare han kommenterer, fordi han følte sig stødt på de konservative
> manchetter over, at nogen havde andet end ros til VW

Nixen, men jeg undres bare kraftigt over, at når jeg spørger om erfaringer
på 1 til 2 bestemte modeller, hvorfor så så meget snik snak, hvorfor ikke
bare nogle vuderinger fra ejerne af sådanne biler???

Fra : Brian

Dato : 15-01-07 20:52

Martin wrote:

> [...]
> erfaringer på 1 til 2 bestemte modeller, hvorfor så så meget snik
> snak, hvorfor ikke bare nogle vuderinger fra ejerne af sådanne

Sådan er det på usenet, og denne gruppe især. Tingene tager indimellem en
drejning.

Vil du have konkrete erfaringer fra loyale VW folk, skal du finde et
mærkeforum som f.eks www.vagcars.dk

I denne gruppe, bliver der (gudskelov) ikke kun kørt VW, så der vil komme
forslag til alternativer som du måske har overset.

Desuden kører der jo ikke dælens mange Jetta'er eller Caddy på hvide plader,
så det kan jo knibe lidt med andre erfaringer, end du selv kan gøre dig.

/Brian

Fra : Benny

Dato : 15-01-07 22:38

> [...]
>
> I denne gruppe, bliver der (gudskelov) ikke kun kørt VW, så der vil komme
> forslag til alternativer som du måske har overset.

En af mine venner, der er mekaniker, arbejder i en af de 10 største VAG i
landet.
Selv om han har været mekaniker hos VW i små 15 år er han absolut ikke
imponeret. Privat kører han Getz Diesel.
Hos VW får man for lidt i forhold til prisen og som han siger "nogle af
deres kunder er så fanatiske at de sover sammen med Golfen og lader konen
sove i garagen".

Han har samme holdning til biler som mig. Der er et transportmiddel der
bruges til transport og ikke andet. Jeg kan også bedre lide at bruge
pengene på aktier.

Benny

Fra : Brian

Dato : 15-01-07 20:54

Martin wrote:

> [...]
> erfaringer på 1 til 2 bestemte modeller, hvorfor så så meget snik
> snak, hvorfor ikke bare nogle vuderinger fra ejerne af sådanne

Åh ja, det gør det forøvrigt lidt uoverskueligt, at du skriver under 2
forskellige navne. Det snød da mig i foregående indlæg, hvilket måske ikke
siger så meget.

/Brian

Fra : Martin

Dato : 15-01-07 20:37

> Ellers ville Altea/Altea XL samt Octavia HB/Combi jo også være seriøse
> bud!

Har kigget på begge, men vi føler os begge mere hjemme i vw´erne.

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-01-07 21:24

On Mon, 15 Jan 2007 20:36:39 +0100, "Martin"

>Har kigget på begge, men vi føler os begge mere hjemme i vw´erne.

OK.

Som tidligere nævnt af andre, så er det lidt noget bøvl at pakke
bagagen i sådan en Jetta.. Fin vogn ellers.
Jeg ville bide i det sure æble og købe en Touran. Caddy'en er altså
for billig/skrabet indendørs efter min mening.
En Touran med 105HK's TDI motor er en skøn vogn som jeg selv har haft
fornøjelsen af i et lille års tid. Helt problemfrit i øvrigt.

/Kent Glerup

Fra : KASO

Dato : 15-01-07 19:50

"Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> konservative....men det er jo deres valg, lige som det er mit/vores valg
> med hensyn til hvad vi vælger at køre i og hvor meget vi vil betale for

Hold da op - sikken en reaktion
Mit budskab var egentlig blot, at udvalget jo begrænses betragteligt, hvis
man kun kan se på 1 bilmærke, men der kunne jo være rationelle årsager til
dette.

> [...]
> ved køb af anden bil, da den rigeligt kan dække de daglige behov (læs.
> monteret med barnesæde), men ved famile besøg og ferier der er den for

Igen tror jeg, at du misforstår mig: Det var ikke en kritik af Lupo - men
selv du må da indrømme, at der er ting, den er mindre egnet til? Budskabet
her var, at selv om man med mange besværgelser _kan_ bruge en lille bil, er
det meget nemmere i hverdagen med en lidt større og fleksibel bil. Omvendt
er en Lupo nemmere at finde parkering til i Kbh. end en stor bil - de har
hver deres styrker og svagheder.

> Kunne aldrig drømme om at købe en diesel for at køre korte ture, desuden
> skal der selvfølgelig fyr i bilen så koldstarter undgås.

Touran har indbygget varmepatron - så den er hurtigt varm. Alligevel er
korte ture dårligt for økonomien - så vi er helt enige om, at man ikke skal
købe diesel til korte ture.

> Ovenstående er ikke ment som en fornærmelse af det du skriver, det er bare
> vores valg.

Jeg er skam heller ikke fornærmet - og du har da ret til at vælge som du
vil - det gør jeg også - men jeg undrer mig over din reaktion....

Fra : Martin

Dato : 15-01-07 20:39

har du overhovedet læs hvad jeg skrev, meget tyder ikke på det, ellers
forstår vi ikke dansk på sammen måde.

Fra : KASO

Dato : 16-01-07 08:05

> har du overhovedet læs hvad jeg skrev, meget tyder ikke på det, ellers
> forstår vi ikke dansk på sammen måde.

Tjah - for det første skriver du åbenbart under flere navne - så det var
ikke muligt at afgøre, om du var den oprindelige spørger eller blot en
VW-fanatikker, der var fornærmet over at nogen så meget som antydede, at der
fandtes andre mærker på markedet. Derfor forklarede jeg mit svar - hvilket
du så heller ikke forstod.

For det andet synes jeg din reaktion er mildest talt besynderlig. Jeg
prøvede at give dig nogle erfaringer med biltypen (MPV) - men det eneste du
fokuserede på var, om der kunne spores antydningen af kritik af VW eller
deres "vidunderlige" produkter. Mit indlæg indeholdt faktisk ingen kritik af
VW - men havde du spurgt, havde jeg da gerne fortalt, at jeg mener at deres
biler er stærkt overvurderede. Jeg kiggede selv på Touran, da jeg skulle
købe MPV, men den dumpede bl.a. på pladsen på bagsædet og den tåbelige
"kardantunnel", som andre har fundet ud af at fjerne. Alligevel anbefaler
jeg den til dig som den bedste af dine alternativer til dit formål, men jeg
tror slet ikke du skal lytte til reaktionerne herfra Usenet - find dig
hellere et fanatikkerforum for ligesindede tilbedere af den store VW-gud