BMW 535d
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 21:32

Damn jeg savner den bil..

http://www.youtube.com/watch?v=9KaMVA6cqwE&mode=related&search

Havde den som firma automobil med ALT i M-udstyr.

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 22:23

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
> Damn jeg savner den bil..
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9KaMVA6cqwE&mode=related&search

Vil lige tilføje at udover at bilen er en fornøjelse at cruise i til daglig,
så er det mest bemærkelsesværdige ved denne bil dens acceleration fra alle
hastigheder under 210 og opefter

/HB

Fra : Mogens...

Dato : 13-01-07 22:44

> Vil lige tilføje at udover at bilen er en fornøjelse at cruise i til
> daglig, så er det mest bemærkelsesværdige ved denne bil dens acceleration
> fra alle hastigheder under 210 og opefter

Jow jow...
www.youtube.com/watch?v=_XN5Ri64JD8&mode=related&search=

Fra : spamsen

Dato : 14-01-07 01:37

"Mogens" wrote in message
> "HB" skrev i en meddelelse

> Jow jow...
> www.youtube.com/watch?v=_XN5Ri64JD8&mode=related&search=
de færeste 535d der har så mange heste.. er det ikke en M5 1500hk den
efterhånden har fra de "gale nordmænd"? :)

--
vh.
Flemming

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-01-07 22:58

> [...]
> daglig, så er det mest bemærkelsesværdige ved denne bil dens acceleration
> fra alle hastigheder under 210 og opefter

Kan kun give dig ret, jeg har ikke selv kørt bilen men en kammerat som er
bosat i polen kom forbi en dag og gav en lille tur.
Han har en 06'er M-version Chiptunet. danm... den rykker sku fra det meste
jeg kender, vil enda sige at min gamle 96'er CBR600 motorcykel, den kan nok
følge den til ca. 200, så rykker bmw'en fra den, og den forsætter sku til
..... jep :)
kan kun sige for fed ... men den koster jo også kassen her i dk :(

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Mogens...

Dato : 13-01-07 23:05

"Lars Bisgaard" <lcbFJERN@DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> den koster jo også kassen her i dk

Jep, det er sgu uhyggeligt, at man kan købe en '05 med ALT udstyret,
her vor jeg bor for under 300.000 kr/40.000 euro (<50.000 km).

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 11:04

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, det er sgu uhyggeligt, at man kan købe en '05 med ALT udstyret,
> her vor jeg bor for under 300.000 kr/40.000 euro (<50.000 km).

Hmm...Æv!

Fra : Mogens...

Dato : 14-01-07 16:59

> Hmm...Æv!

Tja', man skal jo ha behovet for at vælge en diesel. Ellers er en benzin
at foretrække. Tænk på at du kan erhverve dig en Corvette C5/C6
for de penge !

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 17:18

> Tja', man skal jo ha behovet for at vælge en diesel. Ellers er en benzin
> at foretrække. Tænk på at du kan erhverve dig en Corvette C5/C6
> for de penge !

Helt enig!
BMWèn er bare lidt mere hverdagsagtig.. så det er jo efter behov.

Fra : Mogens...

Dato : 14-01-07 17:29

> Helt enig!

Godt så :)

> BMWèn er bare lidt mere hverdagsagtig.. så det er jo efter behov.

Hverdagsagtig? - vi kørte på et tidspunkt en Camaro Z28.
Eet år og 45.000 km - den var okay i hverdagen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:17

> Godt så :)

> Hverdagsagtig? - vi kørte på et tidspunkt en Camaro Z28.
> Eet år og 45.000 km - den var okay i hverdagen

Jo Jo - men corvetten er jo også efterhånden noget man forbinder med Jan
Magnussen og Le Mans.... Er det ikke en GT bil?
BMWèn forbinder man med en privatvogn eller direktionsvogn, derfor min
agumentation omkring hverdagsbil :)

/HB

Fra : Torben E

Dato : 14-01-07 11:33

> [...]
> daglig, så er det mest bemærkelsesværdige ved denne bil dens acceleration
> fra alle hastigheder under 210 og opefter

Ja jeg tænkte godtnok også det så lidt tjept ud, men han skriver
også selv "370hp and 718nm" så passer det bedre, hvor mange
hk har den orginalt ?

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 12:01

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg tænkte godtnok også det så lidt tjept ud, men han skriver
> også selv "370hp and 718nm" så passer det bedre, hvor mange
> hk har den orginalt ?

Du har fuldstændig ret - Han snød mig lige der, men bilen er ret kvik også
"kun" med 272 diesel heste - verdens hurtigste diesel bil(uden optimering)
er den blevet kaldt.
500Nm allerede i tomgang - 560Nm ved den store turbo og 272 hk. Det er samme
Nm som en Porche 911 turbo.

http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/bmw-535d-1004407.html

Fra : Torben E

Dato : 14-01-07 13:07

> [...]
> er den blevet kaldt.
> 500Nm allerede i tomgang - 560Nm ved den store turbo og 272 hk. Det er

Ihvertifald en fin diesel bil, desværre bare for dyr for mig.

Torben E

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-07 22:46

> Damn jeg savner den bil..
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9KaMVA6cqwE&mode=related&search
>
> Havde den som firma automobil med ALT i M-udstyr.

Eneste der mangler er et vræl fra motoren, men hvad det er ikke lige til at
få idag. Hvad betyder det limit der kommer op ved 200 km/t?

Mvh Niels

Fra : Mogens...

Dato : 13-01-07 22:51

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder det limit der kommer op ved 200 km/t?

Er det ikke muligt at indlægge en lydalarm i en Volvo, når den
passerer en forprogrammeret hastighed. F.eks. ved 160 km/t,
så man ikke mister kortet, fordi man forhåbentligt løfter foden.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-07 23:00

> Er det ikke muligt at indlægge en lydalarm i en Volvo, når den
> passerer en forprogrammeret hastighed. F.eks. ved 160 km/t,
> så man ikke mister kortet, fordi man forhåbentligt løfter foden.

Sikkert i de nyere, men ikke i min 10 år gamle slæde.

Mvh Niels

Fra : Mogens...

Dato : 14-01-07 17:02

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert i de nyere, men ikke i min 10 år gamle slæde.

OK, jeg tror, det er et tysk fænomen. Det er ikke noget, jég anvender
i mine biler. I Renault'en virker det lidt anderledes - der virker det på
fartpiloten. Dvs. accelerationen stopper ved den programmerede hastig-
hedsbegrænsning, hvis level du selv har valgt...

Fra : Torben E

Dato : 14-01-07 21:39

> OK, jeg tror, det er et tysk fænomen. Det er ikke noget, jég anvender
> i mine biler.

Systemet er der også i en 16 år gammel saab, bare med audio

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 15-01-07 18:44

> Sikkert i de nyere, men ikke i min 10 år gamle slæde.

Hva'? I min oldgamle svensker er det da en del af kørecomputeren...

Rigtige biler har over 420 Nm...