Ny bil efter totalskade eller ?
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 13-01-07 12:03

Hej NG. Jeg har lige et par spørgsmål, da jeg er fuldstændig i Vildrede, og
aner ikke mine levende råd.

Min hustru kørte desværre galt den anden dag (modparts skyld, der kørte ud
over hajtænder 10 meter foran min hustru). Vores bil er en Ford Mondeo 1,8
Trend+ st.car fra 12/2001 (Ny model) Vi gav i marts 2005 kr. 165.000 for
den, og den havde gået 155.000 km. Den har (synes jeg) alt i ekstra udstyr.
Xenon lygter, fartpilot, varme i forrude, bagrude og spejle. el-indstilling
af førersæde. Fuldautomatisk klima. CD-afspiller med plads til 6 cd'er
elruder osv. osv. Nu har bilen kørt 215.000 kr. og forsikringen vil give mig
135.000 kr. eller reparere den gamle. Jeg kan altså vælge begge dele. Jeg
kan IKKE få noget for værdiforringelse, vangen i højre front skal udskiftes.

Skal vi beholde bilen eller skifte den ud ?

Hvis vi skifter den ud, hvad skal vi så købe ? Vi er en familie på 2 voksne
og 2 børn, der kører meget på ferie i udlandet. Hvis vi skal have ny bil,
vil vi gerne have en diesel. Vi har været meget glade for Mondeoen, men må
jo tage andre biler under luppen inden vi bestemmer os.

Håber i kan komme med lidt råd og vejledning

På forhånd tak

Lars Kristian Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-01-07 13:22

"Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså vælge begge dele. Jeg kan IKKE få noget for værdiforringelse, vangen

Hej Lars

En afskrivning på 30.000,- for 2 år og 60.000km er der vel ikke noget
at sige til (alt afhægig af mærke, model osv.) - har ikke undersøgt det,
men de 135.000,- bør jo passe til at i kan købe en tilsvarende Mondeo
for den pris ?

Jeg ville IKKE lade den reparere, da en så stor skade giver et, efter min
mening, voldsomt værditab - det skal være en dygtig mekaniker der laver
laver den, ellers er der nemt noget at pege fingre af bagefter

Men hvis i var så glade for den - hvorfor så ikke "bare" finde en anden
Mondeo - der er nok til salg af dem

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-07 14:50

Brian S Jensen wrote:
> [...]
>
> Men hvis i var så glade for den - hvorfor så ikke "bare" finde en
> anden Mondeo - der er nok til salg af dem

Helt enig!

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 13-01-07 15:19

> Helt enig!

Hej med jer, mange tak for det. Vi tager og køber en ny Mondeo. Men
problemet er bare, jeg kan ikke finde nogle med det samme udstyr :( Vi var
rigtigt glade for Xenon, fartpilot og klimaanlægget og soltaget. Men vi må
jo "nøjes" med mindre og så kan vi jo selv få monteret det vi gerne vi have.

Tak for hjælpen

Lars Kristian Jensen

Fra : BJ

Dato : 13-01-07 15:29

"Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> rigtigt glade for Xenon, fartpilot og klimaanlægget og soltaget. Men vi må
> jo "nøjes" med mindre og så kan vi jo selv få monteret det vi gerne vi

Jep, men her er da noget at vælge imellem, alternativt importere en fra
Tyskland:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=774500054&page=3

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=718900446&page=4

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 13-01-07 17:50

> Jep, men her er da noget at vælge imellem, alternativt importere en fra
> Tyskland:

Ville jég gøre - med en 130 hk dieselengine tdCi...

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=774500054&page=3
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=718900446&page=4

Alt for mange km, IMO - manden kører >30.000 om året...

Fra : BJ

Dato : 13-01-07 17:57

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ville jég gøre - med en 130 hk dieselengine tdCi...

Tjaee .. dig og din diesel..

> Alt for mange km, IMO - manden kører >30.000 om året...

Jow, men udgangspunktet var nu en tilsvarende potte og de viste er vist mere
end tilsvarende.

PS: Jeg tør jo ikke som vanlig gøre opmærksom på Hyundai..;o
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=102600783&page=1

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 13-01-07 18:01

> Tjaee .. dig og din diesel..

Nu var det en økonomisk betragtning - jeg er ved at _sælge_
min diesel !

> Jow, men udgangspunktet var nu en tilsvarende potte og de viste er vist
> mere end tilsvarende.

Jow jow - jeg ville da å' hellere køre en V6

> PS: Jeg tør jo ikke som vanlig gøre opmærksom på Hyundai..;o
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=102600783&page=1

Den mangler jo en del af det elementære udstyr, som manden nævner.
Ingen xenon, ingen soltag OG så videre :)

Fra : BJ

Dato : 13-01-07 18:05

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu var det en økonomisk betragtning - jeg er ved at _sælge_
> min diesel !

Jow, jow Allan har da også en interessant diesel på lager:

http://www.allan-hansen.dk/html/indhold/vis_bil.asp?ID=238606010 ..

Det gør Fåårderne også ..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-07 15:39

> [...]
> rigtigt glade for Xenon, fartpilot og klimaanlægget og soltaget. Men vi må
> jo "nøjes" med mindre og så kan vi jo selv få monteret det vi gerne vi
Du skal også lige huske, at ligemeget hvor godt de repper din bil, så
begynder den helt sikkert at ruste hurtigere. Det er set på mange andre
biler som har fået et ordenligt skrald. Det er ikke for sjovt at folk liiige
finder en traktor som kan skubbe lidt til bilen inden taksatoren kommer
forbi. For det er ikke sjovt med en 1måned gammel bil, som skal reppes for
et beløb lige under totalskade linien. For så står de med en bil der ruster
før tid, plus gensalgsværdien er forringet.

Nej, jeg opfordre ikke til ulovligheder :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-01-07 16:46

> [...]
> rigtigt glade for Xenon, fartpilot og klimaanlægget og soltaget. Men vi må
> jo "nøjes" med mindre og så kan vi jo selv få monteret det vi gerne vi

Hej Lars

Hvad med at hente en i Tyskland - ja,ja, det lyder besværligt og vovet, men
alligevel.....jeg gjorde det for 1 år siden (uden nogen form for erfaring
med det)
og fandt BILEN som jeg langt fra kunne finde herhjemme - samtidig sparede
jeg ca. 60-80.000,-

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic - www.nolle.dk
Toyota Previa 2.4i

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-07 18:06

Brian S Jensen wrote:
> [...]
> form for erfaring med det)
> og fandt BILEN som jeg langt fra kunne finde herhjemme - samtidig

Og med en nyere bil er der ikke særlig meget, som kan være i stykker => være
bekymret over.

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 13-01-07 18:13

> [...]
> med det)
> og fandt BILEN som jeg langt fra kunne finde herhjemme - samtidig sparede

Det har jeg bestemt også tænkt på, pga. mere ekstraudstyr, de bruger ikke
salt etc. Men hvordan kan man være sikker på prisen og er det ikke meget
meget besværligt ?

Hilsen Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-07 10:43

Lars Kristian Jensen wrote:
> Det har jeg bestemt også tænkt på, pga. mere ekstraudstyr, de bruger
> ikke salt etc. Men hvordan kan man være sikker på prisen og er det
> ikke meget meget besværligt ?

Du kan ikke være sikker på prisen, men ved at se på www.skat.dk hvad andre
har betalt, kan du komme nogenlunde frem tilhvad bilen vil koste i afgift.
SKAT vil ikke fortælle dig noget om afgift uden at du har reg. attesten på
en.

Sæt dig ikke i hovedet, at du skal sparer 50.000 kr.!
Sæt dig i hovedet, at du finder _den_ rigtige bil med det rigtige udstyr,
farve mv. Og hvis det så efterfølgende viser sig, at du har sparet penge, så
værd glad.

Det er ikke altid man kan spare (mange) penge - nogle modeller kan slet ikke
betale sig at hente i Tyskland. En kollega har fx tidligere købt en A4
herhjemme meget billigere end tilsvarende ville koste ved import. Jeg har
selv hentet 8 biler i Tyskland - alle har dog endt med at være billigere ved
import end herhjemme - og meget flottere...

Så...

Find et par eksempler i Tyskland, find en ca. afgift på www.skat.dk og
konkluder om det kan betale sig for dig eller ej.
En del af de biler, jeg har hentet, er fra start 1990-1995 - der skal man
have kendskab til biler, men en bil, som er 2-4 år gammel skal være OK (Ford
dog bortset fra rust ved sealinger).

Fra : mk\(5220\)

Dato : 14-01-07 10:56

meddelelse news:45a9fb12$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
> Find et par eksempler i Tyskland, find en ca. afgift på www.skat.dk og
> konkluder om det kan betale sig for dig eller ej.

Er det bare mig eller har Skat ikke lavet om og fjernet den side med
vurderet afgift at allerede indførte biler ?

Nu har jeg surfet rundt på den side længe og nogle af linkene har i hvert
fald fået nyt navn...

Mvh Morten

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 14-01-07 12:32

mk(5220) wrote:

> Er det bare mig eller har Skat ikke lavet om og fjernet den side med
> vurderet afgift at allerede indførte biler ?

Det er bare dig. Ind på

1. www.skat.dk
2. Vælg Borger
3. Vælg Motorkøretøjer
4. Vælg Registreringsafgift og Værdiansættelse for brugte køretøjer
5. I vinduet der popper op vælger du Værdifastsættelser

Knus
Regnar

Fra : mk\(5220\)

Dato : 14-01-07 15:45

> [...]
> 4. Vælg Registreringsafgift og Værdiansættelse for brugte køretøjer
> 5. I vinduet der popper op vælger du Værdifastsættelser

Ja, bare det var det. Tak for hjælpen

Mvh Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-07 18:07

Lars Kristian Jensen wrote:
> [...]
> Vi var rigtigt glade for Xenon, fartpilot og klimaanlægget og
> soltaget. Men vi må jo "nøjes" med mindre og så kan vi jo selv få

Lad være med at "nøjes"...

Det bliver aldrig det samme og alt for dyrt, at få xenon, klima og soltag
eftermonteret.
Find en i Tyskland med det udstyr, som du gerne vil have!

Fra : tom jensen

Dato : 13-01-07 21:18

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:45a911b1$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP

> Der er vist ingen, der er uenige med dig:

http://www.mobile.de/SIDWqiq.RM.iWwD4ocOMOWxew-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB1
1Iindex_cgiJ1168711721A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B13%81n-t-v
CaMIMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ymipordsO~BSRA6D1100E40000B29D9000BGNCPKWA0HinPublicA
2A0H10029800A0D5000C110D2003A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id
=11111111211014793&

[...]
2A0H10029800A0D5000C110D2003A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=4&id
=11111111240062319&

> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

hej
hvad hedder soltag på tysk ?

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Mogens...

Dato : 13-01-07 21:20

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> hvad hedder soltag på tysk ?

I bilbaserne kalder man det: "Schiebedach"

Fra : tom jensen

Dato : 13-01-07 21:37

> "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> I bilbaserne kalder man det: "Schiebedach"

hej
takker

kom til at sidde og spekulere på det og kunne bare ikke komme på det.
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : BJ

Dato : 13-01-07 21:37

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I bilbaserne kalder man det: "Schiebedach"

Jep, og er det ikke blot et blikskydelåg, så tilføjes der "Glass"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 17:19

> [...]
> ny bil, vil vi gerne have en diesel. Vi har været meget glade for
> Mondeoen, men må jo tage andre biler under luppen inden vi bestemmer os.

Håber personerne i bilerne er ok.

Jeg vil tage de 135.000,- da man ikke vil være rigtig glad for sin bil som
før skaden, man har nok nogle fornæmmelser om at bilen har fået nogle
skavanker efter dette uheld og hvis der er kommet en lille skævhed er det
heller ikke særlig rart at tænke på.

Så tag de penge og hvis det er muligt læg noget oven i og køb en ny lækker
Mondeo der er nok at tage af.

Held og lykke.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Ford Mondeo Expressive 1.8 1998.

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 13-01-07 18:20

> Håber personerne i bilerne er ok.

Tak for omsorgen. Min kone gik i chok og blev kørt på hospitalet af Falck.
Hun har fået et piskesmæld, så hun har drønhovedpine og ondt i nakken.
Gudskelov havde hun lige afleveret vores søn i skole da det skete.

> [...]
> heller ikke særlig rart at tænke på.
>
> Så tag de penge og hvis det er muligt læg noget oven i og køb en ny lækker

Det gør vi også efter at have læst indlæggene herinde, og så køber vi nok i
Tyskland, hvis det ikke er for besværligt.

Overvejer måske også en brugt lejebil.

Tak

Lars

Fra : BJ

Dato : 13-01-07 18:26

"Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det gør vi også efter at have læst indlæggene herinde, og så køber vi nok
> i Tyskland, hvis det ikke er for besværligt.

Der er folk herinde, der sikkert kan hjælpe dig ellers kan du spørge her,
hvad de skal have for det:

http://www.sandjensen.de

OBS: Det er som regel billigst at gøre det selv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 13-01-07 18:29

> Der er folk herinde, der sikkert kan hjælpe dig ellers kan du spørge her,
> hvad de skal have for det:

Hej Bjørn, jeg kunne jo lige prøve at ringe til SKAT på mandag og høre, hvad
det kræver, og om jeg kan regne med deres beregner på deres hjemmeside.

Men de biler du fandt længere oppe i tråden er måske lige dyre nok at
indføre i DK :) Men det er præcis sådan nogle jeg vil have :)

> http://www.sandjensen.de
>
> OBS: Det er som regel billigst at gøre det selv.

Men tak for den hurtige hjælp.

På forhånd tak

Lars

Fra : BJ

Dato : 13-01-07 18:35

"Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men de biler du fandt længere oppe i tråden er måske lige dyre nok at
> indføre i DK :) Men det er præcis sådan nogle jeg vil have :)

Den pokker registreringsafgift har det jo med at ødelægge det økonomiske
billede..

> Men tak for den hurtige hjælp.

Derfor ikke.

Af hjertet god fornøjelse og held og lykke med at finde netop _din_
drømmebil..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : P Kaasing

Dato : 13-01-07 18:39

> [...]
>
> Det gør vi også efter at have læst indlæggene herinde, og så køber vi nok
> i Tyskland, hvis det ikke er for besværligt.

Husk lige at tjekke afgift inden fx ved www.bilpriser.dk kig også
http://bilimport.tkrath.dk/
De to Mondeoer som BJ linker til på www.mobile.de bliver altså en del dyrere
hjemme i DK når der er betalt afgift.
Jeg importerede en Golf i december, fulgte nærmest bare tkrath hjemmesiden
og købte hos en forhandler i tyskland, har fået alletiders bil, og sparet
omkring 30000 vil jeg tro.

vh

Poul