Katalysator Ford Escort
Fra : Steen

Dato : 13-01-07 09:26

Hej Med jer.

Min bil trækker slet ikke som den skal og den sætter ud af og til, min
mekaniker mener det er katalysatoren der er faldet sammen,( kan ikke komme
af med udstødsgassen ) dermed måler lambdasonden ikke det rigtige
iltindhold i udstødsgassen og derfor kører den som den gør

Kan det svare sig at købe en brugt katalysator til min Ford Escort ( det er
jo en gammel bil... eller skal jeg invistere i en ny...

Mvh. Steen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-01-07 10:06

"Steen" <seis@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det svare sig at købe en brugt katalysator til min Ford Escort ( det
> er jo en gammel bil... eller skal jeg invistere i en ny...

Hej

Jeg gav 300,- kr ved "huggeren" for en til min gamle diesel-Escort, den
holdt til jeg solgte bilen et år efter, og den virker nok også i dag!

Normalt rasler katalysatoren voldsomt når den er gået i stykker!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-01-07 11:21

Steen wrote:

> Kan det svare sig at købe en brugt katalysator til min Ford Escort ( det er
> jo en gammel bil... eller skal jeg invistere i en ny...

Tjahh - hvis I har tjekket:
Tændingssystem, herunder timing
Benzintryk
Kølevandstemperaturføler
Gasspjældspositionsføler
Map sensor
Vakuumslanger for utætheder
Elektriske forbindelser til lambdasonden
Lambdasonde
Forsyningsspænding til kontrolmodul
Stelforbindelse til kontrolmodulet

Alt efter hvad model Escort det er.
Så kunne det da godt være du skulle se dig om efter en brugt cat.

--
Ejvind
Sjov tid vi lever i.