en kvinde og en parkering ;o)
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 12-01-07 22:41

http://www.break.com/index/woman_cant_paralell_park.html

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail

Fra : lindenskov

Dato : 13-01-07 00:47

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote in
message news:45a80084$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.break.com/index/woman_cant_paralell_park.html

Hahahahaha.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-07 13:02

> http://www.break.com/index/woman_cant_paralell_park.html

Kan man overhovedet få den bil ind på den lille plads der? Og jeg havde
personligt ikke selv prøvet noget der bare lignede så tæt en parkering. Det
har jeg min bil og min forsikringspræmie for kært til :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 15:38

> Kan man overhovedet få den bil ind på den lille plads der? Og jeg havde
> personligt ikke selv prøvet noget der bare lignede så tæt en parkering.
> Det har jeg min bil og min forsikringspræmie for kært til :)

Jep, jeg så i en tysk udsendelse engang ("wetten das?") hvor en MAND skulle
parrallelparkere sin bil med kun 6 cm friplads mellem de andre biler, inden
for 3 min. og det lykkedes knagme inden for tidsrummet at få bilen helt ind

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 16:31

> [...]
> parrallelparkere sin bil med kun 6 cm friplads mellem de andre biler,
> inden for 3 min. og det lykkedes knagme inden for tidsrummet at få bilen

Uden at gnubbe kofangere ?

Imho er lakeret kofangere en misforståelse - de burde være i gennemfarvet
plast så de ikke tog skade af at man føler sig frem ...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-01-07 16:40

Anders Majland wrote:

> Uden at gnubbe kofangere ?
>
> Imho er lakeret kofangere en misforståelse - de burde være i
> gennemfarvet plast så de ikke tog skade af at man føler sig frem ...

Eller som de gamle kofangere med gummeklodser for og bag.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 16:41

> Eller som de gamle kofangere med gummeklodser for og bag.

Men det hjælper jo ikke på hjørnerne - der jo er lidt udsatte ved
parallelparkering.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-01-07 16:57

Anders Majland wrote:

> Men det hjælper jo ikke på hjørnerne - der jo er lidt udsatte ved
> parallelparkering.

Hmm. en helgummieret kofanger må være sagen.

Så har den sammen farve som asfalten, dækkene og financieringen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-01-07 16:45

Anders Majland was thinking very hard :
> Imho er lakeret kofangere en misforståelse - de burde være i gennemfarvet
> plast så de ikke tog skade af at man føler sig frem ...

Enig - min dyt har lakeret kofanger, en gut åbnede døren uden at se sig
for. Godt nok betalte forsikringen, men jeg skulle altså undvære den i
1½ uge mens den holdt på værksted for at få reppet lakken. Og prisen,
den var høj selvom forsikringen får rabat! Havde det været kofangere af
den gamle slags var den sikkert sluppet uden værkstedsbesøg.

Men de lakerede kofangere ser altså pænere ud på langt de fleste
biler...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-01-07 09:01

> Uden at gnubbe kofangere ?
>
> Imho er lakeret kofangere en misforståelse - de burde være i gennemfarvet
> plast så de ikke tog skade af at man føler sig frem ...

Da jeg var knægt for en 40-45 år siden var den eneste måde at starte en bil
der var uden strøm følgende: En sæk flere gange omkring kofangeren på den
ene bil, og så skubbede man den anden i gang kofanger imod kofanger.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 16-01-07 15:19

> Da jeg var knægt for en 40-45 år siden var den eneste måde at starte en
> bil der var uden strøm følgende: En sæk flere gange omkring kofangeren på
> den ene bil, og så skubbede man den anden i gang kofanger imod kofanger.

Troede ellers du var fra dengang at alle biler havde et håndsving til at
starte dem med og elstart var en luksus for de få

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-01-07 08:45

Anders Majland wrote:

> Troede ellers du var fra dengang at alle biler havde et håndsving til at
> starte dem med og elstart var en luksus for de få

Sådan forstod jeg da også "en bil der var uden strøm" ?

Nå, det er vist ved at være sidste chance for at mobbe folk med deres
alder .. medmindre det er nedad :D

--
vh
Torben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-01-07 16:48

> [...]
> skulle parrallelparkere sin bil med kun 6 cm friplads mellem de andre
> biler, inden for 3 min. og det lykkedes knagme inden for tidsrummet at få

Hed han Georg "stærkman" ?

diagonallængden på en normal personvogn er længere end 6 cm. du oplyser, så
alene af den grund tror jeg der er tale om manglende hukommelse om de
rigtige tal.

--
MVH Hans

Fra : Martin Bak

Dato : 13-01-07 17:14

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvis der kun var 6 cms plads mellem de andre biler, ville jeg nok ikke
opfatte denne plads som en ledig parkeringsplads ;)

Hvis der menes bilens længde + 6 cm. i alt, skulle jeg være meget ivrig for
at forsøge mig.

Hvis der menes bilens længde + 6 + 6 cm., så ville jeg afgjort parkere på
pladsen. Jeg gjorde noget lignende på Frederiksholms Kanal forleden.

> diagonallængden på en normal personvogn er længere end 6 cm. du oplyser,
> så alene af den grund tror jeg der er tale om manglende hukommelse om de
> rigtige tal.

Ja, ellers ville det være overordentlig vanskeligt at komme ind i bilen ;)

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 17:18

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hed han Georg "stærkman" ?

Ved jeg ikke

> diagonallængden på en normal personvogn er længere end 6 cm. du oplyser,
> så alene af den grund tror jeg der er tale om manglende hukommelse om de
> rigtige tal.

Det handler ikke om tro, men om at SE
(næsten alle) biler har afrundede kofangere og derfor er bilerne længst på
midten.

Det var imponerende at se hvordan bilen blev "flyttet" ind med ikke mere end
en håndsbredde. Også derfor at det blev sat som et "væddemål" i programmet.

Vil tro den er nævnt et sted i listen her, jeg ved det ikke
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/27/0,1872,1001627,00.html

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-01-07 09:07

> Det handler ikke om tro, men om at SE
> (næsten alle) biler har afrundede kofangere og derfor er bilerne længst på
> midten.

Jeg havde længe luret på om jeg kunne få min bil ind i garagen, over i den
ene side, klemt inde i hjørnet af kældertrappen. Pladsen var 20-30 cm
længere end bilen.

Jeg var ude af bilen flere gange for at vurdere situationen, jeg prøvede ved
at skubbe bilen frem for at bruge motorkraft.

Jeg måtte opgive at få den parkeret tæt op af garagevæggen fordi bilen ikke
kunne køres præcis nok ind. Enten stødte højre bagerste kofanger ind i
væggen eller venstre bagerste ind i endevæggen. Der var simpelthen ikke
plads nok.

6 cm?

Det er nok den mindste erindringsforskydelse jeg har hørt om :)

Jeg vil så lige tilføje, at jeg altid finder en undskyldning for at lave en
parallelparkering og mestrer kunsten - også med campingvogn. Så det er ikke
dér, der er noget galt :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-01-07 12:32

Uffe Ravn wrote:

> Hmm. en helgummieret kofanger må være sagen.

Vi kan jo bare køre rundt i radiobiler alle sammen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-07 13:40

Lars Hoffmann wrote:

> Vi kan jo bare køre rundt i radiobiler alle sammen

Se DET kunne være sjovt

Mvh. Uffe Ravn