Fiat eller Ford ???
Fra : Peter Juul

Dato : 12-01-07 21:01

Go' aften i stuerne....

I forbindelse med mit (formentligt) snarlige indkøb af "køretøj til
erhvervsmæssig personbefordring" er jeg kommet lidt i tvivl...

Umiddelbart vender min interesse sig imod en Ford Transit Kombi 130 T300,
men på det seneste har øjnene vendt sig lidt hen i retning af den lokale
Fiat-høker og ikke mindst den ny Ducato 2,3 JTD.

Bilen skal indrettes som handicaptaxi/storvogn med indvendig lift, skinner
til fastspænding af kørestole, enkeltsæder osv.

Men hvilken een skal jeg springe på ? Priserne er nogenlunde ens, dog er
Fiat'en lidt billigere. Niveauet er omkring 250 kkr incl. 20% afgift.

Jeg er vant til Transit, da jeg har kørt i sådan een de sidste godt 3 år.
Men Fiaten lurer, bl.a. på grund af det lidt aparte design... I den rigtige
farve kunne den godt skille sig tilpas meget ud fra mængden

Men hvad siger DK's største ekspertpanel ? Har nogen erfaringer med den ny
Ducato ?

Egentlig ville jeg helst have en MB Sprinter, men prisen er så også over det
dobbelte.... Så een må nøjes :-/

VenHils
Peter

Fra : Hans

Dato : 12-01-07 22:14

On 2007-01-12 21:01:09 +0100, "Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> said:
> Men hvad siger DK's største ekspertpanel ? Har nogen erfaringer med den
> ny Ducato ?

Jeg har desværre ikke prøvekørt en, men har hørt fra nogle håndværkere,
at der er sket meget i forhold til den gamle.

Mvh
Hans

Fra : Peter Juul

Dato : 12-01-07 22:27

"Hans" skrev i en meddelelse

> Jeg har desværre ikke prøvekørt en, men har hørt fra nogle håndværkere, at
> der er sket meget i forhold til den gamle.

Det ser der osse ud til... Ganske meget endda.

Jeg har til gode at prøvekøre både Ducato og Transit endnu

VenHils
PeterJ

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 22:23

"Peter Juul" <pFJERNt@baanFJERNdby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erhvervsmæssig personbefordring" er jeg kommet lidt i tvivl...
>
> Umiddelbart vender min interesse sig imod en Ford Transit Kombi 130 T300,

Årets bil..der er nogen der kan :,o)

Fra : Carsten H

Dato : 13-01-07 08:42

Det nye chassis som fiat har lavet har en masse forbedringer.

Dette er blandt andet grunden til at mere en 50 % af de autocampere der er
solgt her i tyskland fra november til nu er på det chassis.

Jeg ville vælge FIAT.

Carsten

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-01-07 18:41

> Umiddelbart vender min interesse sig imod en Ford Transit Kombi 130 T300,
> men på det seneste har øjnene vendt sig lidt hen i retning af den lokale
> Fiat-høker og ikke mindst den ny Ducato 2,3 JTD.

Vi har sådan en på arbejdet, og den er mere på værksted en hos os. Det
er tit noget kontaktværk. F.eks. blinkede den hele tiden til højre
sidste gang. Der skulle ventes på reservedel, så vi fik en fiat punto i
stedet i 3 uger!!! Ikke god service. Men det er jo en anden snak.

Det sidste den har været afsted med var noget fejl i motorstyringen. 1½
uge på værksted.

Så jeg kan ikke just anbefale den.

Mvh

Kasper