Diesel-/fyringsolie spildt på måtter...
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 12-01-07 17:41

Hej Ng

Er lige stikirriteret på mig selv - skulle transportere 20 liter fyringsolie
i en jerry can, som jeg ikke fik lukket rigtigt....

Jeg satte den ind i bilen og plask, kom der en sjat ud af tuden og landede
på bundmåtter og armlænskonsol... Og nu lugter det ad hewlede til...

Nogen der har en god ide til hvordan man lige kan fjerne lugt m.m. ???????

Hilsen Keld

Fra : Basil

Dato : 12-01-07 21:10

Keld Rosenberg forklarede:
> [...]
> bundmåtter og armlænskonsol... Og nu lugter det ad hewlede til...
>
> Nogen der har en god ide til hvordan man lige kan fjerne lugt m.m. ???????

Absolut KUN en ide.
Rodalon bruges til lugtfjerning og desinfi. og kunne måske anvendes
her, men der skal nok også bruges noget til at fjerne selve olien med.
Kai

Fra : KMH

Dato : 12-01-07 22:57

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på bundmåtter og armlænskonsol... Og nu lugter det ad hewlede til...
>
> Nogen der har en god ide til hvordan man lige kan fjerne lugt m.m. ???????

Det er da ikke noget at være ked af ..... problemet er da ikke SÅ svært at
løse...
Det klares lynhurtigt og nemt med en hobbykniv.
Skær de "befængte" områder ud og dump dem i nærmeste skraldespand.... så
forsvinder lugten hurtigt igen.

M.v.h.
Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-01-07 23:14

"KMH" <no@spam.dk> skrev
> Det klares lynhurtigt og nemt med en hobbykniv.
> Skær de "befængte" områder ud og dump dem i nærmeste skraldespand.... så
> forsvinder lugten hurtigt igen.

Er du tosset, bilen falder omgående i værdi. Så lugter den jo ikke af rigtig
bil længere....

Seriøst så må du kunne bruge motorrens, vand og vandstøvsuger til at få det
væk med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kim jensen

Dato : 13-01-07 17:14

Hvis det er farvet fyringsolie så får du aldrig farvestoffet af fra olien,
men Preben også skriver brug motorrens over flere gange.

mvh Kim