BMW 530d vs. Audi A6 3.0
Fra : Bjørn W.

Dato : 12-01-07 09:39

Jeg overvejer en af disse dejlige brugte biler årgang 2001-2003.

Er der nogle kommentarer med et par konstruktive kommentarer til
ovenstående to biler?
Eller er der nogen som er så heldige at have haft bekendtskab med dem
begge? De ligger nogenlunde i samme prisleje som brugtvogne.

Hvordan er det med benplads til voksne mennesker på bagsædet i disse
vogne. Syntes at have set BMW'en kritiseret en anelse på det punkt.

Et alternativ kunne være en Mercedes C270 eller en E240, men de er
typisk en anelse dyrere og så tiltaler taxi-prinicppet mig ikke så
meget (altså den med at der kommer folk ind i bilen når man holder for
rødt et sted i København)

Bjørn

Fra : Carsten H

Dato : 12-01-07 10:10

Vi kører i en A6 St.car og vi er meget glade for den.
Benpladsen bag er iorden.
Eneste hage ved den. Bagagerummet i vores Mondeo er bredere. I Audien er der
nogle aflæggerrum bag som tager lidt plads. Så skal vi 3 personer afsted til
golf tager vi "Deo'en"
Carsten

Fra : Bjørn W.

Dato : 12-01-07 11:47

On Fri, 12 Jan 2007 10:10:18 +0100, "Carsten H"
<dennemailduerikke@fjernessol.dk> wrote:

> [...]
>nogle aflæggerrum bag som tager lidt plads. Så skal vi 3 personer afsted til

Er det en 3.0'er i har?

I øvrigt læste jeg lige nu hos FDM (nyeste nummer af Motor) som har en
anmeldelse:

"....dertil kommer, at bilen er meget rummelig i både kabinen, der har
rigtig god plads til granvoksne mennesker, og i bagagerummet på 551
liter. Bagagerummet er så stort, at det næsten gør stationcarmodellen,
som Audi kalder Avant, overflødig. Har man hund, er den ikke til at
komme uden om, ellers vil man blive ked af stationcarens bagagerum
på kun 455 liter."

Hvilket jo er meget interessant, når det nu ofte er plads man går
efter ved station car udgaverne. Det giver da ingen mening...

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7B3AC287-D9AA-4B89-B4E4-248E949A55A5/0/5659.pdf

Bjørn

Fra : Carsten H

Dato : 12-01-07 16:05

Vi har en 2.4 Benzin version. Iøvrigt ombygget til gas - ja vi bor i
Flensburg så gas er meget økonomisk at køre med.
Carsten H

Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-01-07 15:57

> [...]
> typisk en anelse dyrere og så tiltaler taxi-prinicppet mig ikke så
> meget (altså den med at der kommer folk ind i bilen når man holder for

Hej Bjørn

BMW 5-serie kontra Audi A6 disusionen har lige været oppe og vende
her i gruppen for et par uger siden - "resultatet" blev vist at vedkomen
blev rådet til at prøve et par modeller af hver for at se hvor kemien
bedste passede

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Mogens...

Dato : 12-01-07 17:15

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> her i gruppen for et par uger siden - "resultatet" blev vist at vedkomen
> blev rådet til at prøve et par modeller af hver for at se hvor kemien

Jep, det var tråden: BMW 5` serien fordele / ulemper ?
fra den 29.12.2006 kl. 00:52

/Mogens
'03 BMW 530d Touring steptronic sælges...

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 18:37

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra den 29.12.2006 kl. 00:52
>
> /Mogens
> '03 BMW 530d Touring steptronic sælges...

Hæ hæ , har prøvet en BMW 528i contra en Audi A6 2,8.
En BMW kører bedre end Audien ,ingen tvivl om det , men hvad hjælper det ,
når bimmeren næsten kun er beregnet til to personer ? :)) Drivers car ,
Jahwohl , men hvorfor så ikke bare købe en cabriolet med lædersæder og nyde
den friske luft ? En RIGTIG herrevogn .. ROFL

Hilsen "provokatøren "

Fra : Mogens...

Dato : 12-01-07 18:47

"Schhh...." <defekt@itu.lol> skrev i en meddelelse

> Hilsen "provokatøren "

Dét må man sige, din kommentar er. Vi er 4 voksner, og vi har ingen
problemer med at tage sydpå på feriei bilen - inkl. fuld bagage. Bilen
er perfekt til det hele...

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 19:01

> [...]
>
> Dét må man sige, din kommentar er. Vi er 4 voksner, og vi har ingen
> problemer med at tage sydpå på feriei bilen - inkl. fuld bagage. Bilen

To voksne på bagsædet er vist ikke noget sådan særligt ?
Selv en Fiat 600 kunne det

Fra : KMH

Dato : 12-01-07 19:03

> [...]
>
> Dét må man sige, din kommentar er. Vi er 4 voksner, og vi har ingen
> problemer med at tage sydpå på feriei bilen - inkl. fuld bagage. Bilen

hmmmm...........
[ironi on]
har du overvejet om de 2 der har ligget fastspændt på tagbagebæreren er af
samme mening?

Kim

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 19:08

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> [ironi on]
> har du overvejet om de 2 der har ligget fastspændt på tagbagebæreren er af

ROFL !!!!!

Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-01-07 19:21

> [...]

> nyde
> den friske luft ? En RIGTIG herrevogn .. ROFL

Hej, din Provokatør

HVIS nu vi blev enige om at pladsen på bagsædet var for lille (hvilket jeg
ikke er enig i på trods af min gode "polstring" og 2 meter) - så må man jo
stille sig selv det spørgsmål :

"Hvor tit kører jeg med bilen fuld ?" og "Hvor tit kører jeg alene (eller
2)" ?

Selvom jeg en SJÆLDEN gang skal ud til en kunde hvor det KUNNE være
rart med en 4x4, så vælger jeg alligevel at beholde min Previa, da den
opfylder
mine behov til fulde alle de andre gange

Og selvom om der er noget der hedder smag og behag - så kan jeg ikke
forestille
mig at mange ville vælge Audi'en fremfor BMW'en hvis man kigger på
interiør-design

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 19:30

> [...]
> forestille
> mig at mange ville vælge Audi'en fremfor BMW'en hvis man kigger på

Ja ja Brian , som du selv er inde på , hvis man har en BMW er man sku` nødt
til at have en bil nummer to !
Enten af pladsmæssige hensyn eller fordi en Bimmer trods alt ikke kan køre
overalt ..Slet ikke dem med nedsunkne luftskubbere ( spoiler ) der slet ikke
kan passere et vejbump ! lol

Hilsen "Provokatøren"

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 19:32

> [...]
> forestille
> mig at mange ville vælge Audi'en fremfor BMW'en hvis man kigger på

Kun dig på bagsædet ?Det er da ikke noget særligt selv om du er to
meter...Jeg mener èn stor person bagi ?
Det klarer en Fiat 600 da også ..

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 19:44

> [...]
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kun dig på bagsædet ?Det er da ikke noget særligt selv om du er to

Måske skulle vi bare blive enige om at en BMW er en H..ved..s til god bil ,
men den er altså er lidt klein i det ., sådan rent pladsmæssigt.
Så forstår jeg bare ikke, hvorfor i ikke bare køber en BMW uden tag og med
to lædersæder...
Det er da en helt helt anden oplevelse..
Ud af Strandvejen en stille sommeraften og ingen tag..Super !

Hilsen Der kleine Provokatør.

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 19:55

"Schhh...." <defekt@itu.lol> skrev i en meddelelse

SÅDAN !
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=674000487&page=4

Fra : Bjørn W.

Dato : 12-01-07 19:55

On Fri, 12 Jan 2007 19:21:22 +0100, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>HVIS nu vi blev enige om at pladsen på bagsædet var for lille (hvilket jeg
>ikke er enig i på trods af min gode "polstring" og 2 meter) - så må man jo
>stille sig selv det spørgsmål :

Hmm, ja umiddelbart skulle man jo mene det er nok. Selv kører jeg for
tiden rundt i en nyere Peugeot 406 og med unger i, og der er
simpelthen for lidt plads fra småfødder og til forsædet når man er
1,90 og det gider jeg ikke med den næste bil.

>"Hvor tit kører jeg med bilen fuld ?" og "Hvor tit kører jeg alene (eller
>2)" ?

Jeg kører selv tit med børn eller voksne, eller tit nok til at det
også er en prioritet. Og det er altså irriterende med for lidt plads
på bagsæderne når man har liv deromme ;)

Jeg fandt den tidligere tråd. Fint nok.

Jeg er interesseret i pladsen på bagsædet men også meget om erfaringer
med specielt Audi's 3 liters motor kontra BMW'ens, som jeg ved er
fremragende.

Får man ikke mere for pengene i den ene frem for den anden? osv.

Nå, men jeg må ud og prøve det med pladsen af og så ellers køre dem
lidt rundt. Så skal jeg gerne komme med mine kommentarer bagefter til
andre interesserede. Kan se der kører lidt "krig" på
plads-fronten.....

Jeg sad lige her til aften med et "Brugt Revyen 2004" hvor der stå
flg. om E39 - 1996-2003, hvor der står:

"Sammenlignet med Mercedes E-klasse og Audi A6 er pladsforholdende i
5-serien ikke noget at prale af. Derimod har den grundlæggende
kvalitet vist sig at være meget høj...."

Hilsen Bjørn

Fra : Henrik

Dato : 12-01-07 21:13

> [...]
> også er en prioritet. Og det er altså irriterende med for lidt plads
> på bagsæderne når man har liv deromme ;)

Hvis plads er en prioritet, vil jeg anbefale en Audi 100 fra '87 (sikkert
også andre år) dér var der plads i en Audi. Den er dog skrumpet lidt igennem
de sidste par versioner - men så er der jo plads til en A8 i programmet

Ja, der er mere plads på bagsædet i en A6 end i en E39 (gad vide hvor stor
forskellen er?). Dog synes jeg ikke at en E39 er lille, og vi er ofte 4
voksne i den (inden i, ikke nogen på taget .
/Henrik

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 22:03

"Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskellen er?). Dog synes jeg ikke at en E39 er lille, og vi er ofte 4
> voksne i den (inden i, ikke nogen på taget .

Der kunne jo gå sport i at finde ud af hvor stor forskellen i virkeligheden
er på A6 og E39 ?
Bredde af bagsædet og en hovedhøjde..Må da kunne lade sig gøre ?

Fra : Hans

Dato : 12-01-07 22:17

On 2007-01-12 22:02:56 +0100, "Schhh...." <defekt@itu.lol> said:

> Der kunne jo gå sport i at finde ud af hvor stor forskellen i
> virkeligheden er på A6 og E39 ?
> Bredde af bagsædet og en hovedhøjde..Må da kunne lade sig gøre ?

Jeg har altid troet E39 var størst, men der tager jeg så fejl?

Har tilbragt mange km på bagsædet i en E39, og syntes det er rent luksus ;)

Masser af plads efter min mening :)

E39 det duer!

Mvh
Hans

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 22:21

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har altid troet E39 var størst, men der tager jeg så fejl?
>
> Har tilbragt mange km på bagsædet i en E39, og syntes det er rent luksus
> [...]

Nogle tal fra et centimetermål Hans !
DET duer

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 22:30

> "Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle tal fra et centimetermål Hans !
> DET duer

Masser af plads ? Ja ,plads til hvad Hans ?
To børn eller tre voksne eller bare plads til begejstring ?

Fra : Brian

Dato : 12-01-07 23:51

Schhh.... wrote:

> Masser af plads ? Ja ,plads til hvad Hans ?
> To børn eller tre voksne eller bare plads til begejstring ?

Jaa, det ene kan jo føre til det andet, som igen kan føre til noget helt
tredje.

/Brian

Fra : Bjørn W.

Dato : 13-01-07 10:56

Kæft hvor er i sjove ;)

Interessant med Hans og Henriks betragtninger.....
Men som Schhh... er inde på, så kunne de da være interessant med lidt
teknik og nogle centimeter-mål.

Jeg skal som sagt nok selv bidrage med info, når jeg får prøvet et par
stykker selv.

Hilsen Bjørn

Fra : Bjørn W.

Dato : 14-01-07 14:34

On Sat, 13 Jan 2007 10:56:27 +0100, Bjørn W. <bear@imageREMOVE.dk>
wrote:

>Jeg skal som sagt nok selv bidrage med info, når jeg får prøvet et par
>stykker selv.

Jeg sad i en 530i touring her til formiddag (desværre ingen
prøvekøretur), men lækker bil med udemærket plads på bagsædet.

Dog bærer denne E39 model touring klart præg af at være sporty, så der
er ikke meget plads i bagagerummet....men der er tænkt på
køreoplevelsen.

Nå, jeg glæder mig til en snarlig prøvetur i den.
Jeg var mere skuffet over et par af sedan udgaverne. Ex 528i og 540i.
Dejlige biler, men ikke meget plads til bagsædefolket måtte jeg
konstatere.

Derefter var jeg hos SMC, og sidde i en del Audier.
Audi A4 er helt til grin hvad angår bagsædeplads. En mand som mig på
knap 190cm kan ikke være der overhovedet. Det galdt for både sedan og
Avant udgaven. En joke, og meget skuffende. Her kan man ligeså godt
hoppe i coupe udgaven, og få en meget federe bil. Og væk med familien.

A6'eren er helt anderledes. I Avant udgaven er der imponerende meget
plads i. Helt overvældende syntes jeg. Men da jeg så satte mig i sedan
udgaven måtte jeg konstatere at benplads var der rigeligt af, men jeg
stødte på loftet, indstigningen var mere besværet og det var ikke en
god oplevelse.

Så indtil videre må jeg konstatere at BMW har mindre plads, men det er
ikke kritisk. Sedan'erne kan jeg personligt ikke nøjes med, der er for
lidt plads i. Audi A6 Avant er imponerende rent pladsmæssigt.

Nu skal jeg så ud og køre i dem, og det skal nok blive spændende, er
ikke i tvivl om at en BMW 530i kører en del federe end Audi A6 2,4
(eller 3,0 for den sags skyld)....men man har vel lov at blive
overrasket ;)

Hilsen Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 14-01-07 16:56

> [...]
> ikke i tvivl om at en BMW 530i kører en del federe end Audi A6 2,4
> (eller 3,0 for den sags skyld)....men man har vel lov at blive

Der bliver ingen overraskelser - BMW'en kører bedst :)
Dét skriver pressen i alt fald, ligesom de er enige om, at der er mest
plads i Audi'en.

I virkeligheden er det såre enkelt:
Begge biler er skabt til et tysk hjemmemarked, hvor motorvejskørsel er
som oftest er en stor del af hverdagen. Manden der satser på plads, vælger
Audi'en; mens manden der satser på det køreteknisk element, vælger BMW'en.

Du skriver, at du kører 406, hvorfor man kan oversætte ovenstående på
følgende Peugeot-relaterende måde:
Kører man Peugeot 406 1,8/2,0/V6 ST/SV, vælger man nok en Audi.
Kører man Peugeot 406 TS4/TS6, vælger man helt sikkert BMW'en.

/Mogens
Har ejet "alt" fra Alfa til Omega, pt. BMW E39

Fra : Bjørn

Dato : 14-01-07 20:30

On Sun, 14 Jan 2007 15:56:23 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

> [...]
>Kører man Peugeot 406 1,8/2,0/V6 ST/SV, vælger man nok en Audi.
>Kører man Peugeot 406 TS4/TS6, vælger man helt sikkert BMW'en.

Hej Mogens.

Ja, det er muligt, og jeg glæder mig også til at prøve din, selvom de
forhandlere jeg har talt med i dag på min færd rundt i bil-landet ALLE
sammen (inkl. BMW forhandler) frarådede mig at købe Diesel-bil, når
mit kørselsbehov kun var 15-20.000 årligt, og når jeg i øvrigt havde
en del kortere ture. BMW manden mente ikke bilen kom til sin ret, og
at den kunne komme til at koste dyrt. Sjovt nok, havde han jo så en
530i han kunne sælge mig med det samme ;)

Hos Audi gik de så vidt til at sige at tommefingerreglen er der min.
skal køres 30-35.000 om året førend det kunne opveje omkostningerne
til en diesel bil.

Men jeg skal have det belyst, og vender tilbage til dig....

Hvis der er nogle kloge hoveder med en mening om den sag, hører jeg
gerne.

Hilsen Bjørn.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-01-07 21:26

On Sun, 14 Jan 2007 20:29:37 +0100, Bjørn <bear@imageREMOVE.dk> wrote:

> [...]
>at den kunne komme til at koste dyrt. Sjovt nok, havde han jo så en
>530i han kunne sælge mig med det samme ;)

Jeg syntes jo du skal prøve en tur i en 530d - og så tage den du synes
bedst om. Kørte i alt omkring 120.000 km i vores 530dA touring - og
den kan bestemt tage fra når man trykker den lidt... Jeg har ikke
prøvet en 530i - men trækket i sådan en 6-benet diesel er bestemt til
stede ved alle hastigheder.

Umiddelbart vil jeg dog give forhandleren ret, de er specielt på de
længere ture med meget motorvej at den virkelig kommer til sin ret -
men der er den det til gengæld også.....

Samtidig er den så også tilnærmelsesvist brændstoføkonomisk

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 14:22

"Bjørn" <bear@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Mogens.

Hej Bjørn

> Ja, det er muligt, og jeg glæder mig også til at prøve din

Too late - den er købt, betalt og afhentet af en ny total glad og overstadig
køber/ejer idag. Sjældent har jeg oplevet noget tilsvarende...

> [...]
> ALLE sammen (inkl. BMW forhandler) frarådede mig at købe Diesel-bil,
> når mit kørselsbehov kun var 15-20.000 årligt, og når jeg i øvrigt havde

Hmm...

> Men jeg skal have det belyst, og vender tilbage til dig....

OK

> Hvis der er nogle kloge hoveder med en mening om den sag, hører jeg
> gerne.

Det vil jeg maile til dig...

Fra : BJ

Dato : 21-01-07 14:24

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Too late - den er købt, betalt og afhentet af en ny total glad og
> overstadig
> køber/ejer idag. Sjældent har jeg oplevet noget tilsvarende...

Af hjertet tillykke.

Så må der handles ind..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 14:59

> Af hjertet tillykke.

Tak for det :)

> Så må der handles ind..

Jep, vi kører ud til Seat nu !
www.dinbil.se

Fra : BJ

Dato : 21-01-07 15:00

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep, vi kører ud til Seat nu !
> www.dinbil.se

LOL ... Stuttgart, pass auf..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 16:47

> LOL ... Stuttgart, pass auf..

Zu spät - alles war geschlossen. Auch die Wagen :)

Fra : BJ

Dato : 21-01-07 16:49

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Zu spät - alles war geschlossen. Auch die Wagen :)

Scheisse und verdammt.

Nå, der kommer altid en sporvogn (og en piige til)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lauge Abildgaard

Dato : 14-01-07 20:15

> [...]
> typisk en anelse dyrere og så tiltaler taxi-prinicppet mig ikke så
> meget (altså den med at der kommer folk ind i bilen når man holder for

Hvis du vil have forhjulstræk - SÅ BAK!!!!!

/Abildgaard