Barum dæk
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 07:37

Hej,

Er disse dæk gode:

Barum Bravura 205/55 R16
sommerdæk

?

/ Flemming

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-01-07 08:34

"Flemming" <test> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er disse dæk gode:
>
> Barum Bravura 205/55 R16
> sommerdæk

Jeg har kørt på dem og jeg synes de var ganske fine ... især når man tænker
på prisen. De er ikke helt i topklasse hvad angår dækstøj.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mogens...

Dato : 12-01-07 17:49

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> De er ikke helt i topklasse hvad angår dækstøj.

Jeg fik dem skiftet på garanti'en af dén grund !

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-07 09:38

Flemming wrote:
> Hej,
>
> Er disse dæk gode:
>
> Barum Bravura 205/55 R16
> sommerdæk

Det tror jeg ikke.
Det er discountdæk og man får hvad man betaler for.
Det er dækkene og kun dækkene som stopper bilen.
Du bør lægge højere vægt på køreegenskaber og bremseevner og
fravælge billigt.
Jeg kører ca. 50.000 km årligt, og 80 % motorvej.
Jeg kører med Bridgestone Turanza ER300 foran og Bridgestone Potenza
RE720 bagpå. Det er dæk som står fast og som måske vil betyde
forskellen en dag på motorvejen når køen lige pludselig er der og
det regner meget.

Den lille merpris der er er småting i forhold til det det alligevel
koster at have og holde bil.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-01-07 10:39

[...]

Jeg har nu ikke været så imponeret af Re720'eren, men kan ske jeg havde fået
nogle mandags modeller.

Stef

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-01-07 12:32

On Fri, 12 Jan 2007 10:39:06 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

>Jeg har nu ikke været så imponeret af Re720'eren, men kan ske jeg havde fået
>nogle mandags modeller.

Enig. På de par vogne jeg har oplevet RE720'erne på, synes jeg de har
været for støjende. ER300 derimod! De spiller altså bare :)

/Kent Glerup

Fra : Stefan

Dato : 12-01-07 23:27

> Enig. På de par vogne jeg har oplevet RE720'erne på, synes jeg de har
> været for støjende. ER300 derimod! De spiller altså bare :)

Jeg oplevede de ikke havde ordentligt fat.

STef

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-01-07 12:33

On 12 Jan 2007 00:38:07 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>Det er discountdæk og man får hvad man betaler for.
>Det er dækkene og kun dækkene som stopper bilen.

Arhh, ka' det nu å' pass'?
Det må da være en enorm rullemodstand der skal til...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-07 14:39

In article <1168591087.066414.23840@51g2000cwl.googlegroups.com>,
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> Det tror jeg ikke.
> Det er discountdæk og man får hvad man betaler for.

Har du prøvet dem?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-07 13:41

Kent Glerup wrote:

> Enig. På de par vogne jeg har oplevet RE720'erne på, synes jeg de har
> været for støjende. ER300 derimod! De spiller altså bare :)

Jeg har RE720 bagpå, og der støjer de ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-07 13:46

Hr. Jensen wrote:
> On 12 Jan 2007 00:38:07 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
> sent the following smoke signals:

> Arhh, ka' det nu å' pass'?

Er der andet end dækkene som har kontakt til vejen ?

> Det må da være en enorm rullemodstand der skal til...

Bremserne bremser dækkene, men alle std. bremser virker tit godt nok
til at bremse så meget som friktionen mellem de fleste dæk og vej er.

Så jo, det er dækkene som stopper bilen.

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 12-01-07 16:25

Hr. Jensen wrote:
> [...]

til at bremse så meget som friktionen mellem de fleste dæk og vej er.

Så jo, det er dækkene som stopper bilen.

Lad os se hvilken bil der stopper først, en bil uden dæk eller en bil uden
bremser

Bjarne

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-07 14:39

In article <45a72c84$0$2457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Flemming" <test> wrote:

> Hej,
>
> Er disse dæk gode:
>
> Barum Bravura 205/55 R16
> sommerdæk

Rigtig gode erfaringer med 195/45-15 modellen.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-01-07 15:57

> Rigtig gode erfaringer med 195/45-15 modellen.

Jeg har kørt både på 195/50/15 og på 205/45/16. Gode erfaringer med begge.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Brian

Dato : 12-01-07 16:12

Kim Frederiksen wrote:

> Jeg har kørt både på 195/50/15 og på 205/45/16. Gode erfaringer med
> begge.

Fortæl hvilke erfaringer i gjorde jer, istedet for bare at skrive at de var
gode... det er lidt mere brugbart.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-07 16:15

In article <45a7a53f$0$49204$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Fortæl hvilke erfaringer i gjorde jer, istedet for bare at skrive at de var
> gode... det er lidt mere brugbart.

Ok..

Bil: Peugeot 106 Phase 2

Plusser: Ingen hørbar støj (der er så en god portion vindstøj og
motorstøj så det kan være i en lydløs bil man kan høre noget), god
retningsstabilitet, rigtig godt i vådt føre, sejler ikke ved høje
hastigheder, sliddes ikke nævneværdigt hurtigt. Bider godt når det
presses.

Minusser: Umiddelbart ingen..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-07 14:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Har du prøvet dem?

Nej, jeg kan ikke prøve alle dæk, og hvorfor skulle jeg bruge penge
på noget måske, med en meget lille chance, er brugbart, når jeg kan
købe noget som jeg er sikker på er sikre og bedre og som ikke koster
meget mere ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-07 15:38

In article <1168609554.287232.8130@i15g2000cwa.googlegroups.com>,
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> Nej, jeg kan ikke prøve alle dæk,

Er du så ikke en "skat" og lade være med at "bashe" noget du slet ikke
har prøvet men udelukkende dømmer ud fra navnet?

Jeg har læst flere af dine indlæg ang. dæk og hvis det ikke hedder
Bridgestone så er det noget discount som ikke kan være godt bare fordi
det ikke lige har et kendt navn.

Vi er helt enige om at det er dækkene der stopper bilen - det kan man
vist kun svært være uenig i.

> og hvorfor skulle jeg bruge penge
> på noget måske, med en meget lille chance, er brugbart,

Så er det altså heller ikke mere slemt end du gør det til

Blot mine små tanker..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-07 16:16

Flemming skriver:

> Barum Bravura 205/55 R16
> sommerdæk

Har dem i 225 på en 17". Udemærkede dæk med rimelig vedhæftning og
dræningsevne. De larmer dog en del....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 17:36

> Har dem i 225 på en 17". Udemærkede dæk med rimelig vedhæftning og
> dræningsevne. De larmer dog en del....

Tak til alle for svar.

Jeg fik dækkene hjem i går i forbindelse med en bilhandel i november, hvor
jeg købte en ny Skoda Octavia Combi tour (Forhandleren var lidt forsinket
med levering af dækkene, da forhandleren ville købe en mængde af dem.)

Godt nok kedeligt, at nogen har så dårlige kommentarer om dækkene. Føler mig
helt snydt af Carepoint forhandleren, når nogle kalder dækkene for
"discountdæk". Jeg blev nemlig lovet, at forhandleren ikke ville gå på
kompromis med kvaliteten. Fik Michelin Aplin A3 til mine vinterdæk, som blev
krænget på stålfælgerne, som kom med bilen. Og så var aftalen et godt sæt
alu 16" til sommerdæk.

Nå men, det er rart at høre, at flere har gode erfaringer med dem.
Lad mig endelig høre fra flere.

Hvordan er dækkene mht brændstof økonomi?

/ Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 22:26

"Flemming" <test> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er disse dæk gode:

De er vel OK da det er et datterselskab af tyske Continental.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-01-07 08:41

Sierra wrote:
> "Flemming" <test> skrev i en meddelelse

> De er vel OK da det er et datterselskab af tyske Continental.

Ligesom Fiat er hurtige biler fordi de er i koncern med Ferrari.

Det skal ikke forstås som et angreb på Barum, men på argumentationen.

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-07 08:29

Stefan wrote:

> Jeg oplevede de ikke havde ordentligt fat.

ER300 ?
Jeg har flere gange haft kraftige nedbremsninger på motorvejen både
på tør vej og under kraftig regn, og ingen gange faldt hverken
RE720'erne eller ER300'erne igennem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-07 08:30

Bjarne Rosenkrands wrote:
> Lad os se hvilken bil der stopper først, en bil uden dæk eller en bil uden
> bremser

En bil på rå fælge bremser nok ikke meget bedre end en bil uden
bremser

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-07 08:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Er du så ikke en "skat" og lade være med at "bashe" noget du slet ikke
> har prøvet men udelukkende dømmer ud fra navnet?

Prisen
Og fx. http://www.tyretest.com/

> Jeg har læst flere af dine indlæg ang. dæk og hvis det ikke hedder
> Bridgestone så er det noget discount som ikke kan være godt bare fordi
> det ikke lige har et kendt navn.

Det passer ikke
Bridgestone er bare mit valg.
Der er masser af andre dæk som er lige gode, for at nævne bare nogle
få:
Michelin, GoodYear, Pirelli.

> Så er det altså heller ikke mere slemt end du gør det til

Du har ret. Det var at overdrive.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-01-07 16:46

In article <1168846434.535916.29280@a75g2000cwd.googlegroups.com>,
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> Det passer ikke

Måske jeg ser rødt

> Bridgestone er bare mit valg.

Al respekt til det, og så vidt jeg kan forstå er det heller ikke jordens
dyreste dæk og dermed et skidegodt valg, performance og pris taget i
betragtning.

> Michelin, GoodYear, Pirelli.

Jeg har en bekendt der kører Michelin Pilot-et-eller-andet.. han har
aldrig haft et ringere dæk.. ?

Personligt kører jeg helst Michelin som vinterdæk - det har holdt røven
oppe på mig sidste vinter til UG karakter.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 10:00

Martin Johansen [6000] wrote:

> Måske jeg ser rødt

> Al respekt til det, og så vidt jeg kan forstå er det heller ikke jordens
> dyreste dæk og dermed et skidegodt valg, performance og pris taget i
> betragtning.

Nemlig.

> Jeg har en bekendt der kører Michelin Pilot-et-eller-andet.. han har
> aldrig haft et ringere dæk.. ?

Jeg har kun prøvet Energy, og dets egenskaber på våd vej er for
dårlige synes jeg, derfor ledte jeg efter noget andet. Og jeg har så
"forelsket" mig i Bridgestone.

> Personligt kører jeg helst Michelin som vinterdæk - det har holdt røven
> oppe på mig sidste vinter til UG karakter.

Absolut et godt valg.
Jeg kører på Continental nu, men det bliver nok Michelin eller
GoodYear næste gang.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk