Vinterdæk - temperaturer
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-07 23:22

Nu er det jo ikke ligefrem fordi temperaturen udendøre har meget vinter
over sig - betyder det ikke at man slider vinterdækkene hurtigere en
hvis der havde været frost ? Eller skal temperaturen væsentligt højere
op før den har nogen mærkbar betydning for slitagen ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 23:45

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> hurtigere en hvis der havde været frost ? Eller skal temperaturen
> væsentligt højere op før den har nogen mærkbar betydning for slitagen

Jeg tror ikke det betyder en døjt med de temperaturer vi har nu ...

Og der har jo været steder med is og lidt sne på jorden ....

Is i hvert fald :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-07 09:43

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg tror ikke det betyder en døjt med de temperaturer vi har nu ...
> Og der har jo været steder med is og lidt sne på jorden ....

Jow, men de sidste par dage har der altså være (vej)temperaturer på
10-11 grader, det giver ikke ret meget sne/is ...

> Is i hvert fald :)

Nu kører jeg også andre steder end midt på torvet ;)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-07 10:32

Henrik Stidsen wrote:
> [...]

Prøv at mærke på dækkene, når du kommer hjem fra arbejde eller ankommer på
din arbejdsplads. Er de varme?

Jeg tvivler :)

De burde smide noget salt dernede :) *)

--
Per, Esbjerg
*) Der er en skøjtebane på torvet :)

Fra : Anders Majland

Dato : 11-01-07 13:15

> Prøv at mærke på dækkene, når du kommer hjem fra arbejde eller ankommer på
> din arbejdsplads. Er de varme?

De skulle da gerne blive lune for optimal vedhæftning - men ikke decideret
varme...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-07 19:57

Per Henneberg Kristensen laid this down on his screen :

> Prøv at mærke på dækkene, når du kommer hjem fra arbejde eller ankommer på
> din arbejdsplads. Er de varme?

De er lune - men det er nok ikke så mærkeligt efter 100km på motorvejen
er det ?

> De burde smide noget salt dernede :) *)

God ide :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-07 20:37

Henrik Stidsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen laid this down on his screen :

> De er lune - men det er nok ikke så mærkeligt efter 100km på
> motorvejen er det ?

Hmm ... du kørte Peugout .. _så_ er det mærkeligt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-07 20:46

Per Henneberg Kristensen was thinking very hard :

> Hmm ... du kørte Peugout .. _så_ er det mærkeligt :)

Jeg kører skam stadig i den - altså, ikke lige nu, men når jeg kører i
dytten så er det stadig en peugeot :)

Men hvorfor er det så mærkeligt så ? ;)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-01-07 01:42

Henrik Stidsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen was thinking very hard :

> Jeg kører skam stadig i den - altså, ikke lige nu, men når jeg kører i
> dytten så er det stadig en peugeot :)
>
> Men hvorfor er det så mærkeligt så ? ;)

Den kan køre så hurtig at den får varme dæk :)

Sikker på at dækkene ikke skraber på et eller andet sted?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-01-07 18:32

Per Henneberg Kristensen formulated on fredag :

> Den kan køre så hurtig at den får varme dæk :)

Varme er måske også overdrevet - men overfladen kan godt være lunere
end siden af dækket.

> Sikker på at dækkene ikke skraber på et eller andet sted?

Det er tæt på - men nej, de skraber ikke imod.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 16:12

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den har nogen mærkbar betydning for slitagen ?
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -

Hvor meget eller hvor lidt de bliver slidt ved jeg ikke, men et interessant
spørgsmål. Jeg tænkte det samme idag, men pludselig væltede sneen ned
(Aalborg) og jeg blev nærmest glad :-|.. for nu behøvede jeg ikke bekymre
mig mere om det, troede jeg. Det blev ikke liggende, men temperaturen var
lige nede på +2 grader.

/HB