OT: Pdf-filer
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 21:36

OT - jeg ved. Men kan på den anden side heller ikke finde en relevant
gruppe, så jeg håber lige at der er en her der har svaret parat :)

Jeg har nogle pdf-filer med nogle udtalelser, som skal bruges til en
ansøgning. Desværre vender de forkert. De kan godt vendes i Adobe Reader,
men jeg kan ikke gemme filen igen, fordi jeg kun har standardversionen.

Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og gemme?

Haster!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 10-01-07 21:48

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> men jeg kan ikke gemme filen igen, fordi jeg kun har standardversionen.
>
> Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og gemme?

Adobe pro hjælper ikke på problemet ellers kender jeg ikke lige løsningen,
men måske kan man vende dem rigtigt også printe dem ud på en PDF printer
også på den måde løse problemet.

/Finn

Fra : Carsten H

Dato : 10-01-07 21:52

Bare vend papiret ½ omgang, skriv pdf filen ud på din printer - vend papiret
tilbage og vupti, så står det rigtigt.

Carsten

Fra : Stefan

Dato : 10-01-07 22:06

> Adobe pro hjælper ikke på problemet ellers kender jeg ikke lige løsningen,
> men måske kan man vende dem rigtigt også printe dem ud på en PDF printer
> også på den måde løse problemet.

Min 6'er pro har da ingen problem med at vende dem!

Stef

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 10-01-07 22:15

"Stefan" <stefware@email.dk> wrote in message

> Min 6'er pro har da ingen problem med at vende dem!
>
> Stef

OK, jeg lavede et hurtigt forsøg og der kunne jeg ikke lige få det til at
virke.

/Finn

Fra : Stefan

Dato : 10-01-07 22:18

> OK, jeg lavede et hurtigt forsøg og der kunne jeg ikke lige få det til at
> virke.

"Document" -> "Pages" -> "Rotate" eller "Shift+Ctrl+R"

Som grafiker har man jo også lidt forspring

Stef

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 22:27

Stefan wrote:

> "Document" -> "Pages" -> "Rotate" eller "Shift+Ctrl+R"
>
> Som grafiker har man jo også lidt forspring

Pro kan vende og gemme. Det kan standardversionen ikke.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-01-07 22:01

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> standardversionen.
> Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og

Send dem til mig, så skal jeg ordre det for dig...

Fra : Stefan

Dato : 10-01-07 22:06

> [...]
> men jeg kan ikke gemme filen igen, fordi jeg kun har standardversionen.
>
> Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og gemme?

Jeg vender dem da gerne!

Stef

Fra : Henning

Dato : 10-01-07 22:16

On Wed, 10 Jan 2007 21:35:48 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>men jeg kan ikke gemme filen igen, fordi jeg kun har standardversionen.
>
>Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og gemme?

Vend skærmen på hovedet når du printer - den er god nok...

Fra : Stefan

Dato : 10-01-07 22:18

> Vend skærmen på hovedet når du printer - den er god nok...

Lool

Stef

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 22:28

Henning wrote:

> Vend skærmen på hovedet når du printer - den er god nok...

De skal ikke printes ud - de skal vedhæftes en ansøgning :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-07 22:28

Per Henneberg Kristensen wrote:
> OT - jeg ved. Men kan på den anden side heller ikke finde en relevant
> gruppe, så jeg håber lige at der er en her der har svaret parat :)

Nok OT om det her - med mindre nogen kender et gratis program man lige kan
hente, så er løsningen indtil videre blevet at ansøgningen sendes uden
pdf-filerne.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-01-07 22:31

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Nok OT om det her - med mindre nogen kender et gratis program man
> lige kan hente, så er løsningen indtil videre blevet at ansøgningen
> sendes uden pdf-filerne.

Jeg bruger dette>
http://www.pdf995.com/

Så kan du åbne den i reader, vende den og printe den med dette program, som
kan danne PDF filer.

Fra : Stefan

Dato : 10-01-07 22:37

> Jeg bruger dette>
> http://www.pdf995.com/
>
> Så kan du åbne den i reader, vende den og printe den med dette program,
> som kan danne PDF filer.

Ja s'følgelig, det burde være standard på alle hjemme pc'ere.

Stef

Fra : Stefan

Dato : 10-01-07 22:34

> Nok OT om det her - med mindre nogen kender et gratis program man lige kan
> hente, så er løsningen indtil videre blevet at ansøgningen sendes uden
> pdf-filerne.

Måske kan et af dem her
http://downloads.zdnet.com/search.aspx?kw=edit+pdf&cat=230&promo=120000&osfilter=&licfilter=free

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 22:35

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Nok OT om det her - med mindre nogen kender et gratis program man lige kan
> hente, så er løsningen indtil videre blevet at ansøgningen sendes uden
> pdf-filerne.

Komplet pdf printer - se min private hjemmeside, der er der
installationsvejledning med mere....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 11-01-07 14:15

> Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og gemme?

Løsningen er at sætte dokumentet ind i openoffice/word og vende den deri.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : J

Dato : 11-01-07 15:22

<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>men jeg kan ikke gemme filen igen, fordi jeg kun har standardversionen.
>
>Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og gemme?

De pdf-filer kan være lavet med en scanner, der producerer pdf-filer
direkte.
Nogle bruger denne metode, fordi Adobe Distiller er et dyrt program.

Papiret har så ligget forkert i scanneren. Du kan måske scanne igen og
lægge papiret rigtigt.

Ellers kan du vel også vedlægge udtalelser i papirform.

Pdf-formatet er et anerkendt format, fordi det altså ikke er ret
manipulerbart !

mvh

John

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-01-07 22:22

> Pdf-formatet er et anerkendt format, fordi det altså ikke er ret
> manipulerbart !
>
> mvh
>
> John

Det er da kun fordi du ikke kender de rigtige programmer.
F.eks. Adobe's egen Photoshop har da længe kunne rippe .pdf-filer til et
redigerbart billede.
Men fordi det umiddelbart åbnes som et billede er det jo ingen hindring for
at manipulere med indholdet - det er jo netop een af de ting, Photoshop er
bedst til

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-07 22:23

Jesper Hedegaard skriver:

> Det er da kun fordi du ikke kender de rigtige programmer.
> F.eks. Adobe's egen Photoshop har da længe kunne rippe .pdf-filer til et
> redigerbart billede.

Nej, "åbne til redigerbart billede".

> Men fordi det umiddelbart åbnes som et billede er det jo ingen hindring for
> at manipulere med indholdet - det er jo netop een af de ting, Photoshop er
> bedst til

Enig, men det er nu heller ikke billigt, jeg gav en "formue" for ver 7.0

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-01-07 00:29

> Jesper Hedegaard skriver:

> Nej, "åbne til redigerbart billede".

Jo - rippe - se hvad programmet selv påstår under åbning af filen.
Btw - .pdf ligner til forveksling postscript, når du kigger i filerne.
Men headeren er anderledes...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-07 06:22

Jesper Hedegaard skriver:

> Jo - rippe - se hvad programmet selv påstår under åbning af filen.

Den siger "rasterize".

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 11-01-07 21:15

> [...]
> men jeg kan ikke gemme filen igen, fordi jeg kun har standardversionen.
>
> Findes der et andet program som kan vende dokumentet 180 grader og gemme?

Installer CutePDF så kan du altid printe til PDF og det er freeware, husk at
installere begge programmer. et fint program til mange ting.
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Mvh Peter