Bus-sluse limbo
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-01-07 09:50

"To gange måtte bilister trækkes op af hullet i den samme bussluse i
Nordsjælland i dag - til stor gene for trafikken"
http://ekstrabladet.dk/112/article258717.ece

Haha, så kan de lære det!
Et er at de er nogle klaphatte der ikke gider følge spillereglerne på
vejen (man har vel selv nappet en bussluse en enkelt gang).
Men det frygtelige er at de enten
1) har så ringe fornemmelse for deres køretøjs ydre dimensioner, at de
tror de kan passere hullet, eller
2) har så ringe fornemmelse for deres køretøjs placering på vejen, at de
ryger i hullet
3) fuldstændigt overser selve hullet

Det er vist ok at de lige får en pause fra vejen, en regning fra
autolakeren og evt. også en hilsen fra manden med kranvognen.

Mvh.

Fra : Sættenissen

Dato : 09-01-07 10:01

Et herligt sted - men det kan lade sig gøre at passere slusen i en
personbil - har selv prøvet stedet i bulderravende mørke og rengvejr, da jeg
endnu ikke kendte området.
Nu bor jeg 100 meter derfra og kan i hvertfald ugentligt opleve
frustrationerne med at køre udenom - hvilket i øvrigt er en omvej på ca. 2
km.

Knud

Fra : Bjarne Haug

Dato : 09-01-07 10:05

> Det er vist ok at de lige får en pause fra vejen, en regning fra
> autolakeren og evt. også en hilsen fra manden med kranvognen.
>
> Mvh.

Hehehe de lærer det, men det lærer ikke andre, det er sq godt nok en dum
situation synes jeg og hamrende irriterende for folk i bussen, jeg formoder
der hurtig kan gå en time før bilen er hentet op osv... (Man må håbe de selv
betaler for at få den hentet).
Jeg har set et sted hvor det havde en decideret bum ligesom med togene. Jeg
vil tro man har mindre tendens til at køre ind i en bum en et hul... Men på
den andens side for nogle uger siden hvor jeg var en smut i Fields, ja, så
kunne man køre direkte dersom en eller anden klaphat havde kørt bummen af.
Jeg har så svært ved at gennemskue hvorfor nogle ikke kan forholde sig til
de små retningslinier som er opstillet og herved undgår at gøre skade på sig
selv hahahaha skørt... Men desværre er de sq sikkert i risikozonen for at
skade andre også, lømler...

vh
Bjarne

Fra : Henning

Dato : 09-01-07 10:17

On Tue, 09 Jan 2007 09:50:13 +0100, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>"To gange måtte bilister trækkes op af hullet i den samme bussluse i
>Nordsjælland i dag - til stor gene for trafikken"
>http://ekstrabladet.dk/112/article258717.ece
>
>Haha, så kan de lære det!

Måske man skulle sætte disse fotos op lige før busslusen, så andre kan
se det ikke er for sjov

Fra : claus b. p.

Dato : 09-01-07 10:29

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
> "To gange måtte bilister trækkes op af hullet i den samme bussluse i
> Nordsjælland i dag - til stor gene for trafikken"
> http://ekstrabladet.dk/112/article258717.ece

Jeg vil da godt nok håbe at der er skiltet bedre end det ses på billedet,
for ellers er det da nemt at forstå at folk falder i fælden. Myndighederne
har måske en aftale med den lokale pladesmed?

/Claus

Fra : Bjarne Haug

Dato : 09-01-07 11:14

> Jeg vil da godt nok håbe at der er skiltet bedre end det ses på billedet,
> for ellers er det da nemt at forstå at folk falder i fælden. Myndighederne
> har måske en aftale med den lokale pladesmed?

Det burde da være nok med det skilt. Der er garanteret mere end det man ser
på billedet.

Fra : Sættenissen

Dato : 09-01-07 13:14

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for ellers er det da nemt at forstå at folk falder i fælden. Myndighederne
> har måske en aftale med den lokale pladesmed?

Der er rigeligt med skilte - men ret faktisk holder der på stedet lige nu en
skiltevogn, som er ved at vaske, udskifte eller tilføje skilte.

Knud

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-01-07 15:09

"Sættenissen" <sattenissen@bat.lk> writes:

> "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er rigeligt med skilte - men ret faktisk holder der på stedet lige nu en
> skiltevogn, som er ved at vaske, udskifte eller tilføje skilte.

Tavlen med bilen der falder i, synes jeg er lidt uheldig. Det ser ud
som om at den viser høj kant i begge sider (hvilket der faktisk er på
stedet), hvis man ikke lige fanger at bilen er vist fra siden.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-01-07 15:45

> [...]
> Et er at de er nogle klaphatte der ikke gider følge spillereglerne på
> vejen (man har vel selv nappet en bussluse en enkelt gang).

Den flade kommentar, så kan de lære det, sad man bare og ventede på kom her
i gruppen efter jeg så artiklen..
Mon folk gør det med vilje, næppe, så formodentlig er der noget med
skiltningen eller oversigtsforholdene der ikke er optimalt.

Hvorfor er folk, der kommer galt afsted i trafikken altid idioter, klaphatte
osv. De fleste havner i en sådan situation en gang i livet og er sikkert
langt fra stolte over det, og straks er der en eller flere karlsmarte her i
gruppen, der skal hovere.

Mvh Niels

Fra : Sættenissen

Dato : 09-01-07 16:07

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mon folk gør det med vilje, næppe, så formodentlig er der noget med
> skiltningen eller oversigtsforholdene der ikke er optimalt.

Problemet er på det sted, at der ikke er nogen logisk vej udenom slusen.
Lige foran slusen er en skole - og vejen fra begge sider ender altså
'blindt' på stedet (bortset fra busser og større køretøjer).
Vejen udenom er på ca. 2 kilometer og er reelt i en helt anden retning, så
er man ikke lokalkendt på stedet vil man typisk forsøge at komme over, da
man ikke har forestillingsevne til at finde vejen udenom.
Skiltningen på stedet er sådan set ok - men der mangeler måske en anvisning
af, hvad man skal gøre i stedet for at forsøge sig med slusen.

Knud

Fra : Il Duce

Dato : 09-01-07 17:26

> Problemet er på det sted, at der ikke er nogen logisk vej udenom slusen.

Jeg tror faktisk aldrig jeg er kommet til at holde et sted hvor jeg har
troet, at den eneste mulighed for at komme videre var at forsøge at komme
over en bussluse. Det er jo sjældent at veje i Danmark ender dobbelt blindt,
så hvis man er kommet dertil kan man vel vende bilen 180 grader og køre
samme vej derfra?

--

MVH

Thomas

Fra : Sættenissen

Dato : 09-01-07 18:24

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over en bussluse. Det er jo sjældent at veje i Danmark ender dobbelt
> blindt, så hvis man er kommet dertil kan man vel vende bilen 180 grader og

Ja det er også det man skal - men skulle man besøge nogen på den anden side
af slusen er det vanskeligt at gennemskue, hvordan man så kommer dertil.

Knud

Fra : Il Duce

Dato : 09-01-07 18:51

> Ja det er også det man skal - men skulle man besøge nogen på den anden
> side af slusen er det vanskeligt at gennemskue, hvordan man så kommer
> dertil.

I så fald må man faneme rulle ruden ned og tyre den Tomtom Go langt væk...

--

MVH

Thomas

Fra : Sættenissen

Dato : 09-01-07 19:50

> I så fald må man faneme rulle ruden ned og tyre den Tomtom Go langt væk...

Nu er det jo ikke alle der kører med Tom Tom - andre må klare sig med sund
fornuft eller et KRAK kort.

Knud

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-01-07 20:01

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse news:45a3d60e$0$49198

> I så fald må man faneme rulle ruden ned og tyre den Tomtom Go langt væk...

Man kunne enten lære at betjene den, så den er sat op til det rigtige
transportmiddel, og/eller købe en update hvor bus-slusen er med ;).

Fra : JS

Dato : 10-01-07 12:06

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Man kunne enten lære at betjene den, så den er sat op til det rigtige
> transportmiddel, og/eller købe en update hvor bus-slusen er med ;).

Eller slukke for bistands-fætteren og bruge sin sunde fornuft - det er da
det letteste.

Fra : Bjarne Haug

Dato : 09-01-07 16:18

> [...]
> Mon folk gør det med vilje, næppe, så formodentlig er der noget med
> skiltningen eller oversigtsforholdene der ikke er optimalt.

Tjae, når man læser EB og kommenterer artikler derfra så synes jeg selv det
er i orden at kalde folk klaphatte, jeg bakkede ind i en stor sten engang og
det gjorde da mig til en klaphat om det var forsætligt eller ikke.
Så kald mig bare det. Jeg tror de fleste som bliver fanget i en bussluse har
"prøvet lykken" og deraf er det ok at kalde dem nogle klaphatte. Kan de ikke
forstå de advarsler der er, jamen så tør jeg ikke tænke på hvad de ellers
overser.

Det sq lidt skægt når folk kvajer sig med noget så banalt, så morer jeg mig
fint heraf med flade kommentarer, og ja, jeg ventede selv på at den kom
hahaha..

vh
Bjarne

Fra : Basil

Dato : 09-01-07 19:52

Bjarne Haug forklarede den 09-01-2007:

> [...]
> fint heraf med flade kommentarer, og ja, jeg ventede selv på at den kom

Jeg undrer mig over at ingen har kommenteret at begge biler var ført af
kvinder
Kai

Fra : Bjarne Haug

Dato : 10-01-07 13:25

> Jeg undrer mig over at ingen har kommenteret at begge biler var ført af
> kvinder
> Kai

Det har du hermed gjort hahahaha

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-01-07 23:40

Niels Bengaard wrote:
> [...]
> Mon folk gør det med vilje, næppe, så formodentlig er der noget med
> skiltningen eller oversigtsforholdene der ikke er optimalt.

Synes du det er synd for dem?
Jeg er ganske sikker på at de er kørt gennem slusen, vel vidende at der
er et stort hul i jorden. Men de har ikke haft evner til at forcere
hullet, eller kendt deres egne begrænsninger. Det er ikke videre
betryggende.
Alternativt har de komplet overset både skiltningen, hullet i jorden og
indsnævringen i vejen (som ellers burde indikere at der er noget at være
opmærksom på). Heller ikke betryggende.
I begge tilfælde synes jeg faktisk at de trænger til at 'lære det'.

Mvh.

Fra : Il Duce

Dato : 09-01-07 17:38

> "To gange måtte bilister trækkes op af hullet i den samme bussluse i

En alternativ løsning var at fylde selve graven med panserminer. Når en
bilist så skal forsøger sig med at komme over og kører i, så spærrer denne
bilist ikke vejen for andre, men farer 100 meter op i luften og spreder sig
over et stort område i fragmenter der ikke er større end at enhver anden
trafikant med lethed vil kunne passere.

--

MVH

Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 09-01-07 23:27

> [...]
> sig over et stort område i fragmenter der ikke er større end at enhver
> anden trafikant med lethed vil kunne passere.

Det risikerer jo større følgeskader på folk og materiel i nærheden.
Løsningen må da bare være at at grave den dyb nok til at bilen kan falde
helt i og bussen køre hen over - Så spærer denikke for noget.

Så der selvfølgelig risikoen for at bilist nummer to kører i en allerede
optaget fælde . Bliver det et problem må den bare graves dybere ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-01-07 07:40

Anders Majland wrote:
> Løsningen må da bare være at at grave den dyb nok til at bilen kan falde
> helt i og bussen køre hen over - Så spærer denikke for noget.

Jeg tror du har genopfundet begrebet "bilkirkegård"

--
vh
Torben

Fra : Bjarne Haug

Dato : 10-01-07 13:26

> Det risikerer jo større følgeskader på folk og materiel i nærheden.
> Løsningen må da bare være at at grave den dyb nok til at bilen kan falde
> helt i og bussen køre hen over - Så spærer denikke for noget.

hehehehe det sq morsomt det der...