Installationsmanual til WEBASTO
Fra : ums[3460]

Dato : 08-01-07 18:28

Da jeg overvejer et benzinfyr (ja stadigvæk) til min V70-01 og overvejer at
købe den over Ebay eller lign., kunne jeg godt tænke mig at vide om der
eksisterer et link med en "installationsmanual" som man lige kunne kigge
igennem.
Jeg påtænker Webasto Thermotop C eller P og har forstået at man enten kan
koble en separat brændstofslange til benzintanken eller istedet koble fyret
til Returløbet til indsprøjtningen.... Webasto skulle efter sigende anbefale
sidstnævnte....

Fra : Henrik B.

Dato : 08-01-07 18:37

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koble en separat brændstofslange til benzintanken eller istedet koble
> fyret til Returløbet til indsprøjtningen.... Webasto skulle efter sigende

Mit Webasto henter forsyningen på retur'n.

Tjek evt. webasto.de, dér mener jeg du kan finde diverse vejledninger.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-01-07 20:50

In article <45a2812d$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Mit Webasto henter forsyningen på retur'n.

Vores henter direkte i tanken.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Flemming

Dato : 08-01-07 18:49

ums[3460] wrote:
> [...]
> kan koble en separat brændstofslange til benzintanken eller istedet
> koble fyret til Returløbet til indsprøjtningen.... Webasto skulle

Hep:

http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford[/url

Mvh. Flemming

Fra : ums[3460]

Dato : 08-01-07 20:38

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hep:
>
> http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford[/url

Tak, fatter ikke jeg ikke havde fundet det... nå jeg læser lige og hvis jeg
har nogle spg. så hører I nærmere ;)

Fra : ums[3460]

Dato : 10-01-07 20:39

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hep:
>
> http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford[/url

det ser jo ikke alt for nemt ud... Hvad hvis man kommer til at bore forkert
(ja ved man er selv uden om det).. Hvad med boresmulder der ryger i tanken
ifbm. boringen til sugerør etc.
Kan man regne med ledningernes farver passer etc.

Jeg tror jeg holder mig fra "gør det selv".

Fra : Hans

Dato : 08-01-07 19:20

On 2007-01-08 18:27:36 +0100, "ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> said:

> [...]
> kan koble en separat brændstofslange til benzintanken eller istedet
> koble fyret til Returløbet til indsprøjtningen.... Webasto skulle efter

Hvis der er pumpe i tanken, skal du mig bekendt have monteret sugerør i
tanken - ihvertfald på en diesel. Omvendt hvis pumpen sidder andet
sted, kan du sætte et t-stykke på foran pumpen.

Har hørt det ikke er en god ide, at montere via returløbet - mener også
det står i min Thermo Top E manual.

Mvh
Hans

Fra : ums[3460]

Dato : 08-01-07 21:20

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan du sætte et t-stykke på foran pumpen.
>
> Har hørt det ikke er en god ide, at montere via returløbet - mener også

Kan også se ud fra webasto.de at de anbefaler et sugerør i tanken på Top C
modellen..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-01-07 21:52

In article <45a2a763$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> wrote:

> "Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan også se ud fra webasto.de at de anbefaler et sugerør i tanken på Top C
> modellen..

P ligeså.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : ums[3460]

Dato : 08-01-07 21:21

> [...]
> koble en separat brændstofslange til benzintanken eller istedet koble
> fyret til Returløbet til indsprøjtningen.... Webasto skulle efter sigende

En anden ting... der er jo alle de smarte fjernbetjeninger osv.
Bruger man dem i praksis eller er man fint tilfreds med timeren der også
medleveres ?
Som regel er det samme tid på døgnet jeg skal afsted, og når jeg skal hjem
igen, vil en fjernbetjening ikke kunne række i parkeringshuset

Fra : Hans

Dato : 08-01-07 21:31

On 2007-01-08 21:20:59 +0100, "ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> said:

> [...]
> Som regel er det samme tid på døgnet jeg skal afsted, og når jeg skal
> hjem igen, vil en fjernbetjening ikke kunne række i parkeringshuset

Timeren fungerer fint, men jeg har valgt at undlade den til fordel for
en T100 HTM. Det er en lille fjernbetjening, som også kan programmeres.
Fordelen er at den selv finder ud af, hvor lang tid den skal køre, for
at opnå den ønskede varme. T91 er også en lækker sag...

Mvh
Hans

Fra : ums[3460]

Dato : 08-01-07 21:50

> [...]
> Fordelen er at den selv finder ud af, hvor lang tid den skal køre, for at
> opnå den ønskede varme. T91 er også en lækker sag...

Ja jeg har også luret på T100-eren hvis det skulle blive aktuelt. Men tror
da også lige jeg læser lidt på T91-eren...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-01-07 21:53

In article <45a2a7ad$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> [...]

> En anden ting... der er jo alle de smarte fjernbetjeninger osv.
> Bruger man dem i praksis eller er man fint tilfreds med timeren der også

Dem bruger man aldrig.. for man får jo monteret med sms modul så man via
sin mobil altid kan programmere, starte og stoppe mv

> Som regel er det samme tid på døgnet jeg skal afsted, og når jeg skal hjem
> igen, vil en fjernbetjening ikke kunne række i parkeringshuset

Se ovenfor.

Fjernbetjening er yt nu om dage.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : ums[3460]

Dato : 08-01-07 22:04

> Dem bruger man aldrig.. for man får jo monteret med sms modul så man via
> sin mobil altid kan programmere, starte og stoppe mv

> Se ovenfor.
>
> Fjernbetjening er yt nu om dage.

haha.. ja har set GSM modulet.. virkede bare lidt besværligt med
fremgangsmåden... men kan jo være det er nemt i praksis. Man har bare et
problem hvis man er i et yderområde uden dækning.... :D

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-01-07 14:20

In article <45a2b1dd$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> wrote:

> haha.. ja har set GSM modulet.. virkede bare lidt besværligt med
> fremgangsmåden...

Det er nemmere end du tror.

Start --> send til (mobilnummer)

Så nemt kan det gøres :)

> men kan jo være det er nemt i praksis. Man har bare et
> problem hvis man er i et yderområde uden dækning.... :D

Det er vist så lille et problem at man ikke bør tage det med i sin
betragtning Med et TDC taletidskort er der dækning "overalt" til
den lille sms.

Derimod kan det være et problem med fjernbetjening da den tit og ofte
vil og kan være uden for dækning. De 800m skal man nok ikke regne med
rækker i praksis.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : ums[3460]

Dato : 09-01-07 22:31

KLIP

> Så nemt kan det gøres :)

Lyder nemt.

> Det er vist så lille et problem at man ikke bør tage det med i sin
> betragtning Med et TDC taletidskort er der dækning "overalt" til
> den lille sms.

Tjah tjoh, der er flere områder i Sverige hvor vi ikke har mobildækning
sågar signal... Men mht. herhjemme har du fuldstændig ret.

> Derimod kan det være et problem med fjernbetjening da den tit og ofte
> vil og kan være uden for dækning. De 800m skal man nok ikke regne med
> rækker i praksis.

Det regner jeg absolut heller ikke med. Men man kan vel regne med 100-200 m
afhængig af forholdene...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-01-07 22:38

In article <45a409ad$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> wrote:

> Tjah tjoh, der er flere områder i Sverige hvor vi ikke har mobildækning
> sågar signal... Men mht. herhjemme har du fuldstændig ret.

Ja jo.. jeg kan så kun tale om herhjemme :)

> Det regner jeg absolut heller ikke med. Men man kan vel regne med 100-200 m
> afhængig af forholdene...

Ja det burde du absolut kunne.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 08-01-07 22:19

ums[3460] skrev:

> [...]
> Som regel er det samme tid på døgnet jeg skal afsted, og når jeg skal hjem
> igen, vil en fjernbetjening ikke kunne række i parkeringshuset

Jeg har kun T100 HTM på begge fyr, for så slipper jeg for at se på noget
påklistret betjeningshalløj som ikke matcher rokokkoen i kabinen.

Mvh
Claus