Astra hyler
Fra : Mikkel Skou

Dato : 08-01-07 17:45

Goddag!

Jeg er løbet ind i et problem med min Astra (1.6 1993), som jeg købte midt i
December.

Den hyler - alt efter hvor meget gas den får(lyder lidt a la en støvsuger
som hyler). Dette har den gjort fra starten, men jeg har ikke tænkt videre
over det. Lyden kommer umiddelbart fra venstre side af motorrummet.
Jeg har kontrolleret Tandrem/strammerhjul (+vandpumpe) - det er lige skiftet
inden jeg overtog bilen.

Der er monteret KN-Filter på bilen - kan det eventuelt bære skylden? (er
ikke så velbevandret inden for området).

Andre muligheder???

Mvh.
Mikkel Skou

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 08-01-07 19:12

On Mon, 8 Jan 2007 17:45:29 +0100, "Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er monteret KN-Filter på bilen - kan det eventuelt bære skylden? (er
>ikke så velbevandret inden for området).

Kan det være servo'en:

http://www.opelpower.dk/forum/viewtopic.php?p=208979

--
Henrik

Fra : Preben Vagn Knudsen

Dato : 08-01-07 20:06

> Der er monteret KN-Filter på bilen - kan det eventuelt bære skylden? (er
> ikke så velbevandret inden for området).

> [...]

I sommer sagde min Astra også sådan. Måske kommer det fra servoen, bilen var
svær at styre det første halve til hele minut. Det var generatoren der var
defekt - ny generator så virkede det igen lydløst.

Preben

Fra : Mikkel Skou

Dato : 09-01-07 18:17

Opfølgning;
Jeg har postet en .wav i dk.binaer - det er lidt svært at høre, men det er
mest tydeligt fra ca 15-20 sekunder inde.

Kan ikke udelukke servoen, men den gør det konstant, alt efter hvor meget
gas den får - og ligegyldigt hvilket gear den er i - men jeg håber nogen kan
høre bare lidt af lydklippet - der er en del støj på (jow jow, det blæser
her i Vestjylland, hehe)

Og lige en rettelse;
"Lyden kommer umiddelbart fra venstre side af motorrummet." - nix, den
kommer fra højre ;)

Mvh.
Mikkel Skou