Vinterdæk - retningsbestemt ?.
Fra : P&H

Dato : 07-01-07 14:45

Hej
Jeg er ved at monterer mine vinterdæk, ikke pga. den danske vinter men jeg
skal en tur til norge.
Der står rotation på dækket og noget der "måske kunne ligne en pil med god
fantasi". Det drejer sig om Goodyear ultragrip 7. Mønstret er formen formet
et V skal det pege fremad eller bagud for oven. Jeg har set lidt på deres
hjemmeside men det er svært at se.

Mvh
Per.

Fra : Niels Pein

Dato : 07-01-07 14:54

"P&H" <dbxpogh@mail.dk(fjern dbx)> ...
> [...]
> formet et V skal det pege fremad eller bagud for oven. Jeg har set lidt på
> deres hjemmeside men det er svært at se.

Fremad foroven.
Det svarer forrresten til selve dækmønsteret på UG7. Møsteret danner "pile"
der peger i rotationsretningen (ved fremadkørsel).
Det betyder at hvis du ser det dækaftryk der bliver efterladt på jorden (i
sneen), så peger det bagud.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX