Fælgspecifikation på Kia Carnival
Fra : Søren Hansen

Dato : 06-01-07 23:54

Hej,
Jeg er ved at undersøge priserne på et sæt vinterdæk på stålfælge til
min Kia Carnival, der kommer een af de nærmeste uger.
Jeg er ikke tilfreds med de Hankook dæk (og slet ikke prisen), som
forhandleren har tilbudt, så jeg har forespurgt et par steder. For at
give en fast pris skal de dog bruge specifikationer på fælgen.
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg finder specifikationerne?
Forhandleren er lidt træg med at svare...

Mvh
Søren
--
http://kiaklub.dk/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-07 00:51

Søren Hansen wrote:
> [...]
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg finder specifikationerne?
> Forhandleren er lidt træg med at svare...

Hm. Det burde "de" da selv vide de steder du spørger...

Den kan være født på disse:
16", 225/70-16, 6/139,7, ET 46, centerhul 92,3 mm
17", 235/60-17, 6/139,7, ET 46, centerhul 92,3 mm

Husk så at lade mig give dig et tilbud også...

Evt. på et sæt vinterdæk, som du montere på dine org. stålfælge, og et sæt
sommerdæk monteret på alufælge...

Fra : Søren Hansen

Dato : 07-01-07 01:48

Morten Fruergaard skrev:

> [...]
>
> Husk så at lade mig give dig et tilbud også...
>
> Evt. på et sæt vinterdæk, som du montere på dine org. stålfælge, og et sæt

Mange tak for informationen. Grunden til at de har haft problemer med at
finde specifikationer har nok været, at jeg gav dem de oplysninger, som
THansen har på deres wheelguide. Det har jeg så senere fundet ud af, er
helt ved siden af.

Du er velkommen til at sende mig et tilbud. Bare fjern slet fra
mailadressen. Der følger 16" alu'er med bilen, så stålfælge er fint.

Jeg har mest haft kig på Michelin Latitude Alpin og Bridgestone Blizzak
LM25. De sidstnævnte fås både i T og H. Har det nogen praktisk betydning
for mig, hvilket jeg vælger udover prisforskellen og at jeg med det
langsomme skal køre med et klistermærke i forruden? Jeg har ingen
ambitioner om at køre i nærheden af 190 km/t, hverken om vinteren eller
om sommeren.

Mvh
Søren

--
http://kiaklub.dk/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-07 09:30

Søren Hansen wrote:
> [...]
> praktisk betydning for mig, hvilket jeg vælger udover prisforskellen
> og at jeg med det langsomme skal køre med et klistermærke i forruden?

Klistermærket gælder kun i fx Tyskland...