Regler ved blitz?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:00

Blev blitzet i dag - er der nogen der har et link til bødestørrelse,
størrelsen af den % man reducerer den faktiske fart med samt "varighed" af
et evt. klip?

Falder fars hammer ved 30% over - altså ved fx. 65 i byen eller er det 66?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-07 13:17

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Blev blitzet i dag - er der nogen der har et link til bødestørrelse,
> størrelsen af den % man reducerer den faktiske fart med samt "varighed" af
> et evt. klip?

<http://www.google.dk/search?hl=da&q=fartb%C3%B8de&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=>

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:23
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:24

PS: - mangler lige dennehér:

Fra : Leonard

Dato : 06-01-07 13:35

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> [...]

Den målte hastighed fratrækkes 3 km/t når det er under 100 km/t ellers
er det 3%.
http://www.politi.dk/da/servicemenu/faq/automatisk_trafikontrol_ATK/

--
Leonard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:39

Leonard skrev:

> Den målte hastighed fratrækkes 3 km/t når det er under 100 km/t ellers
> er det 3%.

Tak!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-01-07 10:49

Hans Paulin (6310) wrote:

> Tak!

Den _er_ så trukket fra når du får din hastighed ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 13:38

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Den _er_ så trukket fra når du får din hastighed ....

Jepz - tak!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 13:41

Hans Paulin (6310) skrev:

Nogen der ved hvor lang tid der går før man får fotoet?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 07-01-07 13:49

KLIP

> Nogen der ved hvor lang tid der går før man får fotoet?

I hvert fald ikke lige så hurtigt som fra fotobutikken..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 13:57

BJ skrev:

> I hvert fald ikke lige så hurtigt som fra fotobutikken..

Vi bruger ikke fotobutikker!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 07-01-07 13:52

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nogen der ved hvor lang tid der går før man får fotoet?

Er du spændt ?

Jeg blev blitzet en Mandag, og fik portrættet Fredagen efter.

/Brian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 13:56

Brian skrev:

> Er du spændt ?

Ja, gu er jeg så!

Vil tro at jeg ligger 1-2 km. over grænsen for at undgå klip (hvis ellers
mit speedometer i Camryen er nøjagtigt - viser det 3 km. for meget koster
det "kun" en bøde på 1500)

> Jeg blev blitzet en Mandag, og fik portrættet Fredagen efter.

Fint, tak! - vil gerne ha det overstået så hurtigt som muligt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 13:59

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

>Nogen der ved hvor lang tid der går før man får fotoet?

Rolig nu, det er søndag og de sender det altså med almindelig post ...

--
Leonard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 13:59

Leonard skrev:

> Rolig nu, det er søndag og de sender det altså med almindelig post ...

Det var mere om det tog 14 dage.

For 30 år siden kørte jeg galt en august og fik vist først en bøde omkring
december/januar som jeg husker det.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 13:24

KLIP

> [...]
> et evt. klip?
>
> Falder fars hammer ved 30% over - altså ved fx. 65 i byen eller er det 66?

Ups ... det kan jo ske for selv den bedste..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:25

BJ skrev:

> Ups ... det kan jo ske for selv den bedste..;)

Dét gjorde det så osse i dag!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 13:31

KLIP

> Dét gjorde det så osse i dag!

Nu mangler vi bare Henrik og Klaus ramler ind i en ... og indrømmer det..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:41

BJ skrev:

> Nu mangler vi bare Henrik og Klaus ramler ind i en ...

Henrik...Henrik...?

> og indrømmer
> det..

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 13:42

KLIP

> Henrik...Henrik...?

Stidsen .. din sønderjyske "kollega"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:44

BJ skrev:

> Stidsen .. din sønderjyske "kollega"..

Nåe Stidsen!

Er du selv blevet blitzet for nylig?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 13:50

KLIP

> Nåe Stidsen!
>
> Er du selv blevet blitzet for nylig?

Ikke for nylig.

Det er ca. 6 år siden og på vej hjem fra Billund Lufthavn.

De havde i et skovområde nedsat hastigheden fra 80 til 70 Km/t og dette var
sket mens jeg var værk..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:58

BJ skrev:

> De havde i et skovområde nedsat hastigheden fra 80 til 70 Km/t og
> dette var sket mens jeg var værk..;)

Uforskammet!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 14:02

KLIP

> Uforskammet!

_Det_ følte jeg bestemt også..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 14:32

on 06-01-2007, BJ supposed :

> Stidsen .. din sønderjyske "kollega"..

Godt nok er mine forældre sønderjyder, men jeg er altså østjyde bosat i
sydjylland - altså ikke sønderjyde ;)

Og jeg kørte faktisk forbi en fartkontrol torsdag morgen. Gutten foran
blev stoppet, jeg gjorde ikke. Men ok, det var lidt snyd, jeg vidste de
var der så jeg "nøjedes" med 45 for at være på den sikre side - skulle
alligevel også dreje ind af den vej de stod ved :)

Så du kommer nok til at vente længe hvis du venter på jeg får en
fartbøde ;)

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 14:37

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt nok er mine forældre sønderjyder, men jeg er altså østjyde bosat i
> sydjylland - altså ikke sønderjyde ;)

O.k. og undskyld, jeg ville på ingen måde fornærme Hans..

> [...]
> var der så jeg "nøjedes" med 45 for at være på den sikre side - skulle
> alligevel også dreje ind af den vej de stod ved :)

Rent held altså..

> Så du kommer nok til at vente længe hvis du venter på jeg får en fartbøde
> ;)

Jeg venter nu ikke, jeg forventer du (også) får en .. på et eller andet
tidspunkt, da du garanteret spiller på "rouletten".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 15:18

BJ wrote on 06-01-2007 :

> O.k. og undskyld, jeg ville på ingen måde fornærme Hans..

Nej det syns jeg heller ikke du kan tillade dig ;)

> Rent held altså..

Næ, jeg plejer ikke at køre hurtigere end jeg må. Det er iøvrigt deres
favoritsted her i området fordi der er mange der kører ~60 på en 50
strækning og pga. vejens opbygning er det enormt svært at se dem før de
står på vejen og vinker eller man er på vej forbi dem - og når man ved
det er det jo ekstremt dumt at køre stærkt der. Sidst men ikke mindst
skal jeg i 99,99% af tilfældene dreje ind af en sidevej lige der hvor
de stor med laseren hvilket også gør det dumt at køre stærkt.

> Jeg venter nu ikke, jeg forventer du (også) får en .. på et eller andet
> tidspunkt, da du garanteret spiller på "rouletten".

Hvis du med "spiller på rouletten" mener at jeg kører i trafikken så
ja. Hvis du mener at jeg kører "lige til grænsen" så ja. Hvis du mener
at jeg kører for stærkt og blot satser på ikke at være uheldig så nej.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 15:18

BJ skrev:

> O.k. og undskyld, jeg ville på ingen måde fornærme Hans..

Som født i Esbjerg vil jeg helst betragtes som vestjyde - jeg har dog bare
aldrig gjort så stort væsen ud af mit fødested for ikke at prale...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-07 15:30

BJ skriver:

> Nu mangler vi bare Henrik og Klaus ramler ind i en ... og indrømmer det..

Nix, jeg gider ikke at ramme en (igen) !

Det skal sku nok komme....

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-01-07 13:45

> Dét gjorde det så osse i dag!

Så kan du jo alene krydse fingre for at billedet ikke duer ;)

Ca. 75% af alle foto kan ikke bruges.

--
MVH Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 13:51

Hans L. Jørgensen skrev:

> Så kan du jo alene krydse fingre for at billedet ikke duer ;)
>
> Ca. 75% af alle foto kan ikke bruges.

Ja, det ville være lækkert.

Men betingelserne var ellers til stede:

Alene på vejen, klart vejr og solskærmen oppe.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-01-07 15:47

> Falder fars hammer ved 30% over - altså ved fx. 65 i byen eller er det 66?

Klip *over* 30% - altså 66 km/t. Det forudsætter, at du er målt til 69 km/t.

Bøde:

66 km/t: 1000 kr
Tillæg for mere end 30% 500 kr
Ialt 1500 kr

/Caspersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-01-07 18:49

C. Caspersen skrev:

> Klip *over* 30% - altså 66 km/t. Det forudsætter, at du er målt til
> 69 km/t.
> Bøde:
>
> 66 km/t: 1000 kr
> Tillæg for mere end 30% 500 kr
> Ialt 1500 kr

Ja; linket hér:

http://www.sikkertrafik.dk/2e1d3e80

er egentlig fint - man kan sætte forskellige parametre op og se resultatet.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben

Dato : 07-01-07 13:45

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Blev blitzet i dag - er der nogen der har et link til bødestørrelse,
> størrelsen af den % man reducerer den faktiske fart med samt "varighed" af
> et evt. klip?

Hvor blev du blitzet?

mvh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 13:53

Torben skrev:

> Hvor blev du blitzet?

På vej ud af Kollund* by i østlig retning måske 50 m. før ophør af
byområdet.

*Kollund ligger i Sønderjylland:

Hvis man kører fra Flensborg/Kruså mod Sønderborg langs vandet / Okseøerne
kommer man igennem byen.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 07-01-07 14:00

KLIP

> [...]
>
> *Kollund ligger i Sønderjylland:
>
> Hvis man kører fra Flensborg/Kruså mod Sønderborg langs vandet / Okseøerne

Der røg den middag på FAKKELGÅRDEN..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 14:04

BJ skrev:

> Der røg den middag på FAKKELGÅRDEN..

"Providence!"

Nej, konen købte støvler i Flensborg til 1150 kr - jeg må så gå videre i
mine de gamle!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 07-01-07 14:05

KLIP

> "Providence!"
>
> Nej, konen købte støvler i Flensborg til 1150 kr - jeg må så gå videre i
> mine de gamle!

ROTFL .. den kjærlighed, den kjærlighed..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 14:06

BJ skrev:

> ROTFL .. den kjærlighed, den kjærlighed..

Hæ hæ
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 15:18

> "Providence!"
>
> Nej, konen købte støvler i Flensborg til 1150 kr - jeg må så gå videre i
> mine de gamle!

Ja det er nogle underlige prioriteringer de kvinder laver. Tænk sig at købe
sko i stedet for digial dæktryksmåler til alle 4 dæk.....det forstår jeg
ikke

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 15:20

Tom skrev:

> Ja det er nogle underlige prioriteringer de kvinder laver. Tænk sig
> at købe sko i stedet for digial dæktryksmåler til alle 4 dæk.....det
> forstår jeg ikke

Der er så meget man ikke forstår - russisk, for eksempel...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben

Dato : 07-01-07 16:27

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> På vej ud af Kollund* by i østlig retning måske 50 m. før ophør af
> byområdet.
>
> *Kollund ligger i Sønderjylland:

Hej Hans,

det er blot fordi at jeg kender dit postnummer særdeles godt - så jeg ville
lige høre hvor "gerningsstedet" var

Tak for info.

mvh
Torben - ligeledes 6310

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 17:59

Torben skrev:

> det er blot fordi at jeg kender dit postnummer særdeles godt - så jeg
> ville lige høre hvor "gerningsstedet" var

Hæ hæ

Kører igennem Kollund hver 2. eller 3 uge - men vi plejer at være afsted om
onsdagen. Denne her gang var det lørdag

> Tak for info.

Velbekomme

> Torben - ligeledes 6310

Vi bor på Vibevej - hvor bor du og hvad kører du i?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben

Dato : 07-01-07 19:12

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Vi bor på Vibevej - hvor bor du og hvad kører du i?

Ringridervej - Skoda Fabia.

Fortsat god søndag til alle.

mvh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-01-07 19:20

Torben skrev:

> Ringridervej - Skoda Fabia.

Måtte li ha konen til at forklare mig hvor det var henne - har ik boet her
så længe
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-01-07 03:25

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev

> Hvor blev du blitzet?

Primært i ansigtet?

--
Mvh. Uffe Ravn
http://xxxxxxxx.xx

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-01-07 06:27

Uffe Ravn skrev:

> Primært i ansigtet?

Med åben mund!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-01-07 09:53

> Primært i ansigtet?

Jeg troede det var følgende rækkefølge:

Primært bil (nummerplade)
Sekundært fører

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-07 14:50

Hans Paulin (6310) skrev:

Nå, nu faldt fars hammer - 14 dage efter fotosessionen

http://kortlink.dk/3kh3
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-07 15:50

Hans Paulin (6310) laid this down on his screen :
> Nå, nu faldt fars hammer - 14 dage efter fotosessionen

> http://kortlink.dk/3kh3

Helt ærligt, du ku da i det mindste tage og smile til fotografen ik? ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-07 15:53

Henrik Stidsen skrev:

> Helt ærligt, du ku da i det mindste tage og smile til fotografen ik?
> ;)

LOL

Sådan ser jeg osse ud på mit kørekortsbillede - det skal jo være
vellignende, og når jeg blir stoppet af etaten er jeg altid bekymret
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-07 16:10

on 20-01-2007, Hans Paulin (6310) supposed :

> LOL
> Sådan ser jeg osse ud på mit kørekortsbillede - det skal jo være vellignende,
> og når jeg blir stoppet af etaten er jeg altid bekymret

Er vist ikke mange der ligner billedet på deres kørekort er der?
På de "nye" kreditkortkørekort er der sådan nogen fine blå bølgestreger
der kan få enhver til at se mærkelig ud...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-01-07 23:25

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Nå, nu faldt fars hammer - 14 dage efter fotosessionen
>
> http://kortlink.dk/3kh3

Tillykke, du har jo tabt dig

Men sikke et skodfoto, hvad blev prisen?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-01-07 00:05

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> writes:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Tillykke, du har jo tabt dig
>
> Men sikke et skodfoto, hvad blev prisen?

En tusse vel, og intet klip. Sikken masse rødvin han ku' ha' fået. Men
hvad stod der på speedometeret?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-01-07 01:44

Peter Dalgaard skrev:

> En tusse vel, og intet klip.

Jepz!

> Sikken masse rødvin han ku' ha' fået.

"Sprinklervædske!"

> Men
> hvad stod der på speedometeret?

68-70.

Var ude og tælle kilometersten efterfølgende og fik en fejlmargin på 4-5
km/t ved 70-80.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-01-07 01:41

Uffe Ravn skrev:

> Tillykke, du har jo tabt dig

Hæ hæ

> Men sikke et skodfoto,

Ja!

> hvad blev prisen?

En tusse
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Gamle

Dato : 21-01-07 16:20

> Hæ hæ

> Ja!

> En tusse

Gu' ved hvad det havde kostet dig, hvis billedet havde været bedre. Omvendt
burde du få rabat pga. dårlig billedkvalitet.:D

Mvh.
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-01-07 16:57

Gamle skrev:

> Gu' ved hvad det havde kostet dig, hvis billedet havde været bedre.
> Omvendt burde du få rabat pga. dårlig billedkvalitet.:D

Jeg sendte "bødeforlægget" til én af vores venner - hér er hvad han svarede:

"Hej Hans
Jeg mener, at du burde have haft en præmie for kørslen.

Bilen bliver ført yderst korrekt, ligger meget flot på vejbanen, køreren er
engageret. Du sinker heller ikke andre, men får færdselen til at glide.
Super flot.

Jeg vurderer præmien til kr. 5000. Samtidig udløser det 3 ekstra klippekort
som bonus.

Mange gode hilsener fra

"
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 21-01-07 17:05

KLIP

> [...]
> Super flot.
>
> Jeg vurderer præmien til kr. 5000. Samtidig udløser det 3 ekstra

Hvilket herlig menneske med en fantastisk positiv og konstruktiv
indstilling..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-01-07 17:07

BJ skrev:

> Hvilket herlig menneske med en fantastisk positiv og konstruktiv
> indstilling..

Kunne ikke have sagt det bedre selv - af hjertet tak! (på hans vegne)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd