Nu må de kraftederpetervælteme lære det.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-01-07 20:16

Hvor er det træls (sagt af en ægte djævel-ø-boer) at se
alle de forpulede klaphatte der kører med trailer hvor
lyset ikke virker. Her i mørket er det flere gange sket at
jeg først opdager dem når jeg er meget tæt på.
Man kunne næsten foranlediges til at tro det står værrer
til ovre i trailerens hjemstavn
Må der for helvede komme en stor lastbil bagfra.......
... nå nej man skal ikke ønske ulykke over andre.
Men jeg er dælme tæt på.
Det er vel kun uansvarlige båtnakker der ikke tjekker
trailerlys når den bliver sat bag automobilen.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-01-07 21:33

> [...]
> Men jeg er dælme tæt på.
> Det er vel kun uansvarlige båtnakker der ikke tjekker
> trailerlys når den bliver sat bag automobilen.

Jeg tror nu nok de fleste tjekker lyset, men at de ser det ikke virker
afholder dem ikke fra at køre alligevel.

Mvh Niels

Fra : Benny

Dato : 06-01-07 15:09

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu nok de fleste tjekker lyset, men at de ser det ikke virker
> afholder dem ikke fra at køre alligevel.

Lige før jul så jeg en trailer uden baglygter. Tvivler på at han tjekker
inden at han kører.

Benny

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 16:48

Benny skrev:
> Lige før jul så jeg en trailer uden baglygter. Tvivler på at han tjekker
> inden at han kører.

Og forleden så jeg en bil uden trailer og uden lys bagpå.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 00:18

Andersen [3650] formulated on fredag :
> Hvor er det træls (sagt af en ægte djævel-ø-boer) at se
> alle de forpulede klaphatte der kører med trailer hvor
> lyset ikke virker. Her i mørket er det flere gange sket at
> jeg først opdager dem når jeg er meget tæt på.

Og nummer 2 på listen over træls lysfejl på trailere er når de blinker
modsat af hvad bilen gør!

> Man kunne næsten foranlediges til at tro det står værrer
> til ovre i trailerens hjemstavn

Nej vi kan jo finde ud af det herovre ;)

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 00:22

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Andersen [3650] formulated on fredag :
>
> Og nummer 2 på listen over træls lysfejl på trailere er når de blinker
> modsat af hvad bilen gør!

Man kan da også bare lade værre med at ligge sig lige i r*ven af traileren

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 00:31

Tom laid this down on his screen :

> Man kan da også bare lade værre med at ligge sig lige i r*ven af traileren

Det lærer man helt automatisk når man får lov at køre bag ved sådan en
trailer her: http://henrikstidsen.dk/wp-files/billist_01.jpg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-01-07 23:42

> Det lærer man helt automatisk når man får lov at køre bag ved sådan en
> trailer her: http://henrikstidsen.dk/wp-files/billist_01.jpg

Gammelt foto?
Er lyssignalerne ikke ændret nu?

Men det er grotesk hvad nogen finder på at køre med

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 00:54

Uffe Bærentsen submitted this idea :

> Gammelt foto?

Næ, det er fra september 2006 så vidt jeg lige kan finde ud af.

> Er lyssignalerne ikke ændret nu?

Tror jeg ikke nej, de har opsat en venstresvingspil men den var vist
kommet på det tidspunkt.

> Men det er grotesk hvad nogen finder på at køre med

Så absolut ja.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-01-07 22:16

> Uffe Bærentsen submitted this idea :

> Næ, det er fra september 2006 så vidt jeg lige kan finde ud af.

> Tror jeg ikke nej, de har opsat en venstresvingspil men den var vist
> kommet på det tidspunkt.

Den er vist kommet i forbindelse med ombygningen af lysreguleringen.
Jeg kan bare ikke se kameraerne til styringen på dit billede.
Derfor spørgsmålet om det var et gammelt billede.
Det er da Stormgade, ikke?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 22:42

Uffe Bærentsen formulated the question :
> Den er vist kommet i forbindelse med ombygningen af lysreguleringen.
> Jeg kan bare ikke se kameraerne til styringen på dit billede.

Nej kvaliteten er ikke så god på sådan et VGA mobiltelefonkamera. Men
nu du nævner dem kommer jeg da helt i tvivl om hvorvidt de kameraer
stadig er der eller om de er blevet pillet ned. Det må jeg lige kigge
efter i morgen.

> Det er da Stormgade, ikke?

Jo, Stormgade/Sp. Møllevej krydset, nordgående på Stormgade.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-01-07 09:52

> [...]
> du nævner dem kommer jeg da helt i tvivl om hvorvidt de kameraer stadig er
> der eller om de er blevet pillet ned. Det må jeg lige kigge efter i

De er der, de er jo nærmest grundlaget for selve styringen

> Jo, Stormgade/Sp. Møllevej krydset, nordgående på Stormgade.

Jep, velkendt.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-01-07 08:00

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej vi kan jo finde ud af det herovre ;)

Det er muligt, men summen er alligevel konstant.
Det er så åbenbart bare fastsurringen i har bøvl med.
Ja du kommer jo selv med beviset.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-01-07 10:37

Henrik Stidsen wrote:
> Andersen [3650] formulated on fredag :

> Og nummer 2 på listen over træls lysfejl på trailere er når de blinker
> modsat af hvad bilen gør!

Så stopper du dem og fortæller dem venligt at de har vendt stikket 180
grader :)

> Nej vi kan jo finde ud af det herovre ;)

Nemlig - //vi/ ved hvordan stikket skal vende :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 06-01-07 17:11

Henrik Stidsen wrote:

> Og nummer 2 på listen over træls lysfejl på trailere er når de blinker
> modsat af hvad bilen gør!

Nogle biler har en lille lampe, der blinker i takt med traileren. Den lampe
burde være lovpligtig - så er der ingen undskyldning.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 17:12

Brian pretended :
> Nogle biler har en lille lampe, der blinker i takt med traileren. Den lampe
> burde være lovpligtig - så er der ingen undskyldning.

Det vil vel kræve ekstra udstyr på både traileren og bilen før det vil
hjælpe noget som helst ?

Fra : Brian

Dato : 06-01-07 17:39

Henrik Stidsen wrote:
> Brian pretended :
>
> Det vil vel kræve ekstra udstyr på både traileren og bilen før det vil
> hjælpe noget som helst ?

Hvad tænker du på ?

Du kan da godt kalde den lille lampe (plus det løse elektronik) et stykke
ekstraudstyr, men det er da også alt.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 18:18

Brian used his keyboard to write :

> Hvad tænker du på ?
> Du kan da godt kalde den lille lampe (plus det løse elektronik) et stykke
> ekstraudstyr, men det er da også alt.

For det første skal der være en lampe i instrumentpanelet med
tilhørende kabler. Desuden skal der vel være noget i traileren der
registrerer hvilke blinklys der blinker og som ikke vil blive snydt når
stikket vendes forkert.

Fra : Brian

Dato : 06-01-07 20:11

Henrik Stidsen wrote:

> For det første skal der være en lampe i instrumentpanelet med
> tilhørende kabler.

Jaa, hvor lampen sidder, er vel underordnet - bare den sidder så man kan se
den. Den kan fint eftermonteres sammen med trækket.

Normalvis har du bare en enkelt lampe, der blinker i takt med blinklyset. Da
det sjældent kun er et enkelt lys der fejler på en trailer(som regel et
stelproblem), er det rigeligt.

> Desuden skal der vel være noget i traileren der
> registrerer hvilke blinklys der blinker og som ikke vil blive snydt
> når stikket vendes forkert.

Kan man vende sådan et stik forkert ?

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 00:54

on 06-01-2007, Brian supposed :

> Kan man vende sådan et stik forkert ?

Det må man jo kunne siden traileren kan blinke modsat ;)

Fra : Brian

Dato : 07-01-07 13:14

Henrik Stidsen wrote:

> Det må man jo kunne siden traileren kan blinke modsat ;)

Hmm... og du "beskylder" mig for at at debattere som Guldmann ?!

Jeg har nu aldrig set at venstre/højre lyset på traileren er modsat bilen,
men jeg er sikker på at det ikke skyldes man har vendt stikket forkert...

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 13:19

Brian pretended :

> Hmm... og du "beskylder" mig for at at debattere som Guldmann ?!

Ja - hvad har det med sagen at gøre ?

> Jeg har nu aldrig set at venstre/højre lyset på traileren er modsat bilen,

Jeg har mødt en enkelt af slagsen - det var meget mærkeligt at køre
bagved...

> men jeg er sikker på at det ikke skyldes man har vendt stikket forkert...

ok, noget må jo vende forkert når den blinker modsat...

Fra : Brian

Dato : 07-01-07 13:28

Henrik Stidsen wrote:

> Ja - hvad har det med sagen at gøre ?

Jeg troede ikke du mente det seriøst, og opfattede det som en gang Guldmann
logik. Du kan ikke vende et trailerstik forkert, når du tilslutter den til
bilen.

> Jeg har mødt en enkelt af slagsen - det var meget mærkeligt at køre
> bagved...

Uden at noget andet blinkede samtidig, eller andet mystisk ?

> ok, noget må jo vende forkert når den blinker modsat...

Du kan vende ledningerne forkert i stikket, men det er jo ikke trailerens
skyld.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 13:42

Brian brought next idea :
> [...]

> logik. Du kan ikke vende et trailerstik forkert, når du tilslutter den til

Ahhh - mener det skam overhovedet ikke seriøst, derfor smileyen :) I
modsætning til Guldmanden sætter jeg den ikke efter alle sætninger!

> Uden at noget andet blinkede samtidig, eller andet mystisk ?

Alting lyste korrekt og der var ingen tegn på problemer - altså,
bortset fra at bilen blinkede til venstre og traileren til højre...

Det er nok sådan noget der er sket så.

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 13:57

"Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Du kan ikke vende et trailerstik forkert, når du tilslutter den til
>bilen.

Sagtens, det er kun et spørgsmål om at bruge kraft nok til at trykke
stikket på plads.
Og netop beskeden til en nybegynder om at det skal bare i, det kan
ikke vende forkert, kan få uanede kræfter frem i selv de tyndeste
sekretærarme, "for han sagde jo at det ikke kunne vende forkert, så
det skal kunne gå i sådan her!"

--
Leonard

Fra : Brian

Dato : 07-01-07 14:21

Leonard wrote:

> [...]
> ikke vende forkert, kan få uanede kræfter frem i selv de tyndeste
> sekretærarme, "for han sagde jo at det ikke kunne vende forkert, så

Hehe - okay, jeg havde glemt at tage det modsatte køn med i beregningen.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-07 14:27

Brian skrev:
> Jeg troede ikke du mente det seriøst, og opfattede det som en gang Guldmann
> logik. Du kan ikke vende et trailerstik forkert, når du tilslutter den til
> bilen.

Hvad skal jeg nu beskyldes for?

> Uden at noget andet blinkede samtidig, eller andet mystisk ?
> Du kan vende ledningerne forkert i stikket, men det er jo ikke trailerens
> skyld.

Det sker jævnt ofte at nogen har været inde i stikket og fået byttet om
på ledningerne.

Ligesom der vistnok findes mere end en model for hvordan ledningerne
skal sidde. (Måske den ene er en gammel model som ikke alle køretøjer
hat fået ændret endnu.)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-01-07 14:57

> Ligesom der vistnok findes mere end en model for hvordan ledningerne skal
> sidde. (Måske den ene er en gammel model som ikke alle køretøjer hat fået
> ændret endnu.)

Der er i dag kun 2 lovligt ledningsdiagram til trailerstik 1 til 7 polet og
1 til 13 polet, hvis ikke disse bruges vil det i forbindelse med syn give
omsyn.

--
MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-07 17:18

Hans L. Jørgensen skrev:
> Der er i dag kun 2 lovligt ledningsdiagram til trailerstik 1 til 7 polet og
> 1 til 13 polet, hvis ikke disse bruges vil det i forbindelse med syn give
> omsyn.

Men hvor meget bliver de kontrolleret?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-01-07 22:19

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der er i dag kun 2 lovligt ledningsdiagram til trailerstik 1 til 7 polet
> og 1 til 13 polet, hvis ikke disse bruges vil det i forbindelse med syn
> give omsyn.

Det kræver at de kontrollerer stikket.
Det har jeg endnu tilgode at opleve i DK-land.

Har oplevet det et par gange, men _aldrig_ i DK-land.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-07 13:24

Brian skriver:

> Jeg har nu aldrig set at venstre/højre lyset på traileren er modsat bilen,
> men jeg er sikker på at det ikke skyldes man har vendt stikket forkert...

Det har jeg nu også set, men at vende stikket forkert, så skam man være
dygtig, da det er kodet til kun at kunne vende på 1 måde. Men med vold
kan alt vel lykkedes ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 07-01-07 13:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Det har jeg nu også set,

Det må da ligge i en fejlmontering af stikket så, medmindre andre lygter
blinker/lyser som de lyster.

> men at vende stikket forkert, så skam man
> være dygtig, da det er kodet til kun at kunne vende på 1 måde.

Nemlig, det gik jeg udfra at Henrik vidste som en god jyde

> Men med vold kan alt vel lykkedes ?

Uha, det kan der blive en lang tråd ud af, men det hører nok til i
dk.politik

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-07 13:36

Brian skriver:

> Det må da ligge i en fejlmontering af stikket så, medmindre andre lygter
> blinker/lyser som de lyster.

Jeps - mange bruger katastrofeblinket til at tjekke lygter på
trailer.....

> Nemlig, det gik jeg udfra at Henrik vidste som en god jyde

Samme her, men åbenbart ikke, måske hans "Pøjgøj" ikke har jydekrog ?

> Uha, det kan der blive en lang tråd ud af, men det hører nok til i
> dk.politik

Den eneste danske tekstgruppe der har mere trafik end denne. Til gengæld
den mest indholdsløse gruppe på usenet....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 13:43

Brian wrote on 07-01-2007 :

> Nemlig, det gik jeg udfra at Henrik vidste som en god jyde

Anhængertrækket ligger nyt og ubrugt i bagagerummet, jeg har aldrig
kørt med trailer - på det punkt er jeg ikke særlig meget jyde :)

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 07-01-07 15:55

On Sun, 07 Jan 2007 13:24:17 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Brian skriver:

>Det har jeg nu også set, men at vende stikket forkert, så skam man være
>dygtig, da det er kodet til kun at kunne vende på 1 måde. Men med vold
>kan alt vel lykkedes ?

Hvis både stikket på bil og trailer er tilpas smadret, så kan det godt
lade sig gøre, men første gang man træder på bremsen, ryger
bremselyset, når stikket er vender omvendt så er der også byttet om på
stel og bremselys.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 13:54

"Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg har nu aldrig set at venstre/højre lyset på traileren er modsat bilen,
>men jeg er sikker på at det ikke skyldes man har vendt stikket forkert...

Det har jeg ofte set og det skylds netop at stikket er vendt forkert.

--
Leonard

Fra : Brian

Dato : 07-01-07 14:24

Leonard wrote:

> Det har jeg ofte set og det skylds netop at stikket er vendt forkert.

Jeg forstår ikke man kan - er det mon de samme mennesker, der som børn
spiste alt sandet i sandkassen ?

Men altså, _teoretisk_ kan du ikke vende stikket forkert.

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 14:34

"Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Men altså, _teoretisk_ kan du ikke vende stikket forkert.

Tja, så har du det ligesom så mange skrivebordsgeneraler, men et er
altså teori og noget andet praksis ...

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-07 14:38

Leonard skrev:
> Det har jeg ofte set og det skylds netop at stikket er vendt forkert.

Hvad er det for et stik der kan vendes forkert?

Har man, med vold, fået stikket til at sidde forkert skal der være andet
der heller ikke virker rigtig.

Så hvis trailer blinker modsat af bil, mens resten virker rigtig, må det
være fordi ledningerne er monteret forkert.

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 15:06

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvad er det for et stik der kan vendes forkert?

Et almindeligt 7-polet trailerstik på de der små kasser du kalder
legobiler.

>Har man, med vold, fået stikket til at sidde forkert skal der være andet
>der heller ikke virker rigtig.

Det eneste der ellers forbindes så det kan give synlige fejl er at
stel bytter plads med bremselyset, men så træker de øvrige lys bare
stel gennem bremselyset og det hele blinker lidt underligt, men den
tydeligste forskel er at den blinker til den forkerte side.

>Så hvis trailer blinker modsat af bil, mens resten virker rigtig, må det
>være fordi ledningerne er monteret forkert.

Det virker så heller ikke korrekt, men det ser tilforladeligt ud for
den ukyndige.

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-07 17:31

Leonard skrev:
> Et almindeligt 7-polet trailerstik på de der små kasser du kalder
> legobiler.

Har været inde og kigge på dem, og de er da ikke meget anderledes end de
7-polet stik vi bruger på lastbilerne.

Og der skal da bruges en ret stor mængde vold for at få det vent
forkert. Nok til at man laver et nyt indhak i kransen.

> [...]
> stel gennem bremselyset og det hele blinker lidt underligt, men den
> tydeligste forskel er at den blinker til den forkerte side.

Den må jo så, mindst, køre med konstant bremslys.

> Det virker så heller ikke korrekt, men det ser tilforladeligt ud for
> den ukyndige.

Indtil man begynder at blinke eller bremse. Så bliver det hele
psykedelisk.

Fra : Brian

Dato : 07-01-07 18:40

Finn Guldmann wrote:

> Og der skal da bruges en ret stor mængde vold for at få det vent
> forkert. Nok til at man laver et nyt indhak i kransen.

Det vil jeg også mene, men nu er jeg desværre heller ikke indehaver af et
par kraftfyldte tynde sekretærarme

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-07 19:36

Brian skrev:
> Det vil jeg også mene, men nu er jeg desværre heller ikke indehaver af et
> par kraftfyldte tynde sekretærarme

Måske der skulle skiftes til samme stik som vi bruger på lastbilerne.
Der er der en stor knob der skal passe i et tilsvarende indhak. Og ofte
er hundstikket lavet i metal, så der skal der en del mere til for at
"modificere" det.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-01-07 11:39

Brian wrote:

> [...]

> Jeg har nu aldrig set at venstre/højre lyset på traileren er modsat
> bilen, men jeg er sikker på at det ikke skyldes man har vendt stikket

Er det noget du ønsker at indgå et større væddemål på?

Gerne i millionklassen og i Euro.

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-01-07 20:00

On Jan 5, 8:16 pm, "Andersen [3650]" <s...@det.ikke> wrote:
> Man kunne næsten foranlediges til at tro det står værrer
> til ovre i trailerens hjemstavn

Her i Østjylland ser jeg i hvert fald også mange trailere med fejl i
lyset. Det er faktisk flertallet af dem!

Under almindelige forhold kan man bare grine af dem, og signalere lidt
til dem. Men hvis der er dårligt udsyn, så kan det blive farligt.

"Man kan jo bare holde afstand" var der en der sagde. Hvis det var
sandt, så ville der vel stå det i loven, i stedet for en detaljeret
forklaring af farver osv. af lyset på sådan en fætter.

> Det er vel kun uansvarlige båtnakker der ikke tjekker
> trailerlys når den bliver sat bag automobilen.

Ja, og det underlige er, at det primært er udlejningstrailere. Jeg kan
til dels forstå dem som har en trailer, ved den virker, og så glemmer
at tjekke løbende.
Men når man lejer eller låner en trailer, så er der da ingen
undskyldning. Og så er der enda både udlejer og lejer til at tjekke
det, og ingen får det gjort.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-01-07 11:47

Niels Andersen wrote:

> Ja, og det underlige er, at det primært er udlejningstrailere.

Det er nu ikke så underligt endda. Udlejningstrailere bruges jo som oftest
af folk, der ikke kører med trailer jævnligt. Hvis et par stykker af disse
så ydermere at vant til at man bare hiver i ledningen når stikket skal af,
så går der ikke lang tid før vi har miseren.

Ebbe - der faktisk tjekkede lyset på den trailer han lejede i weekenden.

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-07 17:53

On Jan 7, 5:31 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Indtil man begynder at blinke eller bremse. Så bliver det hele
> psykedelisk.

Psykedelisk lys er OK med mig. Signalet er jo tydeligt nok: "Hold stor
afstand, her kører én der ikke ved hvad han laver!"

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-07 18:25

Niels Andersen skrev:
> Psykedelisk lys er OK med mig. Signalet er jo tydeligt nok: "Hold stor
> afstand, her kører én der ikke ved hvad han laver!"

Men det ser man jo først når det kan være for sent.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-07 13:37

Uffe Bærentsen wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De er der, de er jo nærmest grundlaget for selve styringen

Ku jo være de havde indstillet signalet så trafikken flyder og så
fjernet kameraerne igen. Syns ikke ligefrem det signal virker specielt
mere "intelligent" end de andre...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-01-07 14:04

>Ku jo være de havde indstillet signalet så trafikken flyder og så
>fjernet kameraerne igen. Syns ikke ligefrem det signal virker specielt
>mere "intelligent" end de andre...

Så tag og prøv det fra alle retninger når der ikke er meget trafik.
(selvfølgelig ikke på samme tid, så splittet håber jeg ikke du er

Det _burde_ virke på den måde at der primært er grønt for Stormgade.
Når der detekteres en bil på Sp.Møllevej, så skifter lyset.
Det er i hvertfald hvad jeg har fået at vide.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-07 15:18

Uffe Bærentsen wrote:
> Så tag og prøv det fra alle retninger når der ikke er meget trafik.

Hmmm, det syns jeg ikke virker specielt bedre end alle andre lyskryds -
har da ofte holdt for rødt om aftenen selvom der ikke var trafik på
Stormgade. Ved nærmere eftertanke er det ikke så længe man kommer
til at holde når man holder der.

> (selvfølgelig ikke på samme tid, så splittet håber jeg ikke du er

Man kan aldrig vide ;)

> Det _burde_ virke på den måde at der primært er grønt for Stormgade.
> Når der detekteres en bil på Sp.Møllevej, så skifter lyset.
> Det er i hvertfald hvad jeg har fået at vide.

Det er vel som de fleste andre lyskryds med følere - syns sjældent
det virker vildt godt...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-01-07 11:58

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> - har da ofte holdt for rødt om aftenen selvom der ikke var trafik på
> Stormgade. Ved nærmere eftertanke er det ikke så længe man kommer

Om natten - da jeg kørte aviser for indtil 3-4 år siden - holdt man der
indtil

1. man ikke gad vente mere
2- man kørte over når der ikke var biler fordi man vidste det ikke skiftede
3. man kørte en anden vej
4. man begyndte at køre bil.

Automatikken kunne ikke konstatere en scooter, så der vedblev at være rødt
på tværs af Stormgade

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-01-07 13:26

> Om natten - da jeg kørte aviser for indtil 3-4 år siden - holdt man der
> indtil

Da var den type automatik der slet ikke.

> [...]
> 4. man begyndte at køre bil.
>
> Automatikken kunne ikke konstatere en scooter, så der vedblev at være rødt

Igen, der var ikke tale om samme type automatik.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-01-07 10:02

Uffe Bærentsen skrev:
> Da var den type automatik der slet ikke.
> Igen, der var ikke tale om samme type automatik.

Hvad er det for nogle kameraer I snakker om?

Jeg har ofte hørt om lyskryds der skulle være styret med kameraer eller
lysfølere, men det er endnu ikke lykkedes for nogen at vise mig sådan et
lyskryds.

Det er da muligt at der har været opstillet forsøg med sligt, men jeg
tror ikke de har fået lov at køre ret længe inden det blev erkendt at de
ikke findes brugbare alternativer til følere i vejene.

Og det er mange år siden at det lod sig gøre at lave følere så følsomme
at de kunne registrere cykler.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-07 10:43

Den 27.01.2007 kl. 10:02 skrev Finn Guldmann <n@a.invalid>:

> Og det er mange år siden at det lod sig gøre at lave følere så følsomme
> at de kunne registrere cykler.

Jeg kan vise dig et lyskryds i Kolding hvor jeg på scooter kan få lov til
at holde til jeg løber tør for benzin, med mindre der kommer en bil "og
hjælper mig" ...

Hvis det er mange år siden systemerne har kunne registrere "små emner", så
synes jeg de skulle tage at bruge dem...

--
Martin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-01-07 18:35

Martin Johansen [6000] skrev:
> Jeg kan vise dig et lyskryds i Kolding hvor jeg på scooter kan få lov
> til at holde til jeg løber tør for benzin, med mindre der kommer en bil
> "og hjælper mig" ...

Det siger jo ikke andet end at den pågældende føler ikke virker.

> Hvis det er mange år siden systemerne har kunne registrere "små emner",
> så synes jeg de skulle tage at bruge dem...

Se ovenfor.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-07 19:53

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Hvis det er mange år siden systemerne har kunne registrere "små
> emner", så synes jeg de skulle tage at bruge dem...

Det er det. Du skal klage til kommunen, så finder de ud af det.

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-01-07 00:37

> [...]
>
> Jeg har ofte hørt om lyskryds der skulle være styret med kameraer eller
> lysfølere, men det er endnu ikke lykkedes for nogen at vise mig sådan et

Så tag et kig på krydset Spangsbjerg Møllevej / Stormgade her i 6700.
Men gør det mens det er lyst, ellers ser du ikke kameraerne.
De sidder i toppen af masterne.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-07 01:37

Uffe Bærentsen skrev:
> Så tag et kig på krydset Spangsbjerg Møllevej / Stormgade her i 6700.
> Men gør det mens det er lyst, ellers ser du ikke kameraerne.
> De sidder i toppen af masterne.

Nu er Esbjerg ikke lige et sted jeg kommer ret meget. Det ligger ikke på
ruten.

Men har du et kamera så du kunne tage nogle billeder der viser det?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-07 02:27

Finn Guldmann formulated on søndag :

> Nu er Esbjerg ikke lige et sted jeg kommer ret meget. Det ligger ikke på
> ruten.
> Men har du et kamera så du kunne tage nogle billeder der viser det?

http://hs235.dk/lyskrydskamera.jpg

Billeder i bedre kvalitet kan produceres i morgen (søndag) hvis det er
nødvendigt (bor lige ved siden af).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-07 19:52

Uffe Bærentsen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45b9deaa$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Da var den type automatik der slet ikke.

Nå - den virkede ellers særdeles udemærket når jeg ind i mellem kørte i bil!

> Igen, der var ikke tale om samme type automatik.

Jo!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-02-07 10:36

> Nå - den virkede ellers særdeles udemærket når jeg ind i mellem kørte i
> bil!

> Jo!

Kamera?
Du skal vist til at læse tilbage i Ugeavisen og se hvornår det blev
monteret.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i